371 marka endekse girdi gıda ‘en itibarlı’ çıktı

Güncelleme Tarihi:

371 marka endekse girdi gıda ‘en itibarlı’ çıktı
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2012 00:00

İtibar Atölyesi ve İstanbul Ticaret Üniversitesi iş birliği ile uluslararası araştırma kuruluşu Xsights tarafından yapılan Türkiye İtibar Endeksi 2011’e 371 marka girmeyi başardı.

Haberin Devamı

26 şehirde 2 bin kişi ile gerçekleştirilen çalışma sonucunda çıkan endekse 371 marka girdi. 2011 yılının en itibarlı şirketi Koç Holding çıktı. Koç Holding’i sırasıyla Turkcell, Sabancı Holding, Ülker, Arçelik, Ağaoğlu İnşaat, Coca-Cola, İş Bankası, BİM, LCW, Tedaş ve Renault takip etti.
İtibar endeksinin sektörlerin itibar açığını ortaya koyduğunu belirten Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, şöyle konuştu: “Eskiden itibar değerlendirmeleri şirketlerin fiziki sermayesine göre yapılıyordu. Şimdi ise fiziki sermayelerinin yüzde 20’sini dikkate alıyor. Bundan sonra sektörlerin ve şirketlerin kendilerine çeki düzen vermesi çok önemli.”

Devletten teşvik almak hırsızlık gibi görülüyordu

SANAYİCİLİK yaptığı yıllarda teşviğin farklı bir anlamı olduğunu dile getiren Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, “Hiç bir zaman devletin verdiği teşviklerden faydalanmadım. Teşvik almayarak büyük hata ettim. 80’li yılların sonu 90’ların başında devletten teşvik alıp iş yapmak hırsızlık gibi görülüyordu. Ben de ‘Teşvik almadan yatırım yaptım’ diye hava atıyordum. Keşke alsaymışım, enayilik etmişim. Teşvikleri hiç çekinmeden alınki daha çok üretin daha çok işçi çalıştırın” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!