Güncelleme Tarihi:
2007’de Altınyıldız bünyesinden ayrılarak 7 markayı yıllar içinde bir araya getiren AY Marka Mağazacılık, 2011’i yaklaşık 360 milyon lira ciro ile kapattı. AY Marka Genel Müdürü Eren Çamurdan, “2007’de 16 bin 700 metrekare olan toplam metrekare büyüklüğünü yüzde 140 artırarak 2011’de 40 bin metrekareye çıkardık. 2007’de 101 olan mağaza sayısını ise 2011 sonunda 218’e ulaştırdık” dedi.
Şirketin hızla artan performansına dikkat çeken Eren Çamurdan şu değerlendirmeyi yaptı: “2011 yılında sektörün genel cirosu yüzde 21 büyürken, AY Marka yüzde 58 ciro büyümesiyle rekor bir gelişim gösterdi. Mağaza ve metrekarelerimizin artışı da sektör ortalamasının üstünde seyretti. 2012’de temkinli bir büyüme hedefliyoruz. Ciromuzu yüzde 32 artırıp, Türkiye ve yurtdışında toplam 30 yeni mağaza açmayı ve 45 bin metrekarelik satış alanına ulaşmayı planlıyoruz.”
Çamurdan, 2012’de yurtdışı hedef pazarlarının Rusya, Ortadoğu ve Balkanlar olduğunu, 9 olan yurtdışı mağaza sayısını 2012 sonuna kadar 22’ye çıkaracaklarını belirtti.
T.box 14 kat büyüyecek
7 yılda Network’ün cirosu neredeyse 2 kat büyüdü.
Fabrika cirosunu 7 yılda 2’ye katladı.
Que’nun cirosu 2008-2011 arası 2.7 kat büyüdü.
Divarese 2 kattan fazla ciro artışı yakaladı.
Kutu formatından mağazacılık formatına geçen T.box ise 2010’dan 2011’e ciroda 4 kattan fazla artış yakaladı.
T.box cirosunun 14 kat artması bekleniyor.