Güncelleme Tarihi:
Türkiye genelinde 3.500’e yakın cadde ve sokağa 1 saat mesafede oturanların yaş, eğitim, cinsiyet ve gelir verilerini geliştirdiği yazılımla birleştiren Maptriks, şube, mağaza açmak isteyen tüm kurumların can simidi oldu.
TÜRKİYE’de yaklaşık 2 milyon cadde ve sokak var. Bunların 3.500’ü ‘perakende’ için uygun kaliteye sahip. Son yıllarda çok hızlı büyüyen organize perakende için en önemli veri ise bu cadde ve sokaklara yakın mesafede oturanların demografik yapısı. 2008’de kurulan Harita Sitesi Bilişim Teknolojileri Sanayi ve Ticaret Ltd. (Maptriks) klasik navigasyon arama motoru üzerine uyguladığı kendi yazılımıyla büyük iş fırsatı yakaladı. Şirketin kurucusu Fatih Kuralkan, 30 kişilik kadroyla bu yıl 7 milyon lira ciroya yaklaştıklarını belirtiyor ve bankalar, eğitim kurumları, yiyecek içecek sektörü, giyim mağazaları ve market zincirleriyle çalıştıklarını anlatıyor. Kuralkan şöyle konuşuyor:
ABD’DE OKUDUM
-ABD’de işletme ve MIS (Managemenet Information System) okudum, bir süre de çalıştım. Türkiye’ye aile şirketimize (Kuralkan Holding) döndüm. 2008’de bu iş fikri oluştu ve gruptan ayrıldım. Türkiye’de bu işin geleceği olduğuna inandım. Perakende sektörü yayılmaya başlayınca işimiz hızla büyümeye başladı. Önce GSM şirketleriyle yürüdük. Hangi caddede dükkan açmaları gerektiği konsunda partner olduk. Şimdi bankalar bile müşterimiz. Nerede şube açmak doğru onu bizim yazılımlarımızla tespit ediyorlar.
KENDİ YAZILIMIMIZ
-Yaptığımız şey, var olan bir arama navigasyon motoru üzerine kendi yazılımımızla, bölgesel demografik verileri aktarmak. ‘Vektörel harita motoru’nda 81 vilayetin cadde ve sokakları için yol, yön, şerit, trafik ışıkları, 1.2 milyon nokta verisi, hastane, pastane, cami, otobüs durağı v.s. bulunuyor. Biz ise üzerine demografik verileri koyuyoruz. Ne ekliyoruz? Nüfus, gelir ve eğitim durumu, cinsiyet, yaş grupları, hatta seçmen yapısına kadar (muhafazakar, milliyetçi, ulusalcı v.s) her şey. Müşteri, ‘Hakkari’nin, şu ilçesinin, şu mahallesinde, şu caddenin çevresindeki verileri istiyorum’ diyor. Biz de sunuyoruz.
Kamu kurumları sistemi kullanmıyor‘çocuksuz’ okul ve parklar yapılıyor
MAPTRIKS Genel Müdürü Fatih Kuralkan, 2000’lerin başında ülke genelinde 2.500 şubeli olan organize perakendenin şu anda 15 binleri aştığını belirtiyor ve “Bir perakende zinciri lokasyonda yüzde 7 yanılıyordu. Yani açtığı mağazalar yüzde 7 oranında ‘iş yapamadığı için’ kapanıyordu. Bizim sistemimiz bu oranı yüzde 2’ye indirdi” diyor. Kuralkan, şöyle konuşuyor: “Bugüne kadar kamu kurumları bu sistemi kullanmadı. Milli eğitim, okul yaparken bedava arsa ile ilgileniyor ve bu yüzden bazı yerlerde okullar boş, bazı yerlerde öğrenciler üst üste. Belediyeler park yaparken, kriter boş arsa bulmak. Bu yüzden de bazı parklarda çocuklar salıncakta sıra beklerken bazılarında çocuk yok. Bu durum, büyük kaynak israfı değil mi?”
2 milyon cadde sokak
Türkiye genelinde 2 milyona yakın cadde sokak var ama bunların 3.500 tanesi ‘perakende’ için cazip. Biz de bu caddelerin yoğunluk analizlerini sürekli güncelliyoruz. Bunlara 1 saate kadar yürüme mesafesindeki nüfusun niteliğini veri olarak perakendeciye sunuyoruz. Migros’tan, A101’e, Şok’tan, Carrefoousa’ya, Philip Morris’e, Unilever’e kadar hepsi mağaza açarken, ürün dağıtırken stratejik olarak sistemimizi kullanıyor. Hepsi özel sektörde 100’e
yakın kurumsal müşterimiz var.