Güncelleme Tarihi:
 Erdoğan, bu yatırımın kamu özel sektör ortaklığı, yap-işlet-devret ve bütçe imkanları ile yapılacağını belirtti. Erdoğan, üçüncü köprü ile ilgili olarak da şunları söyledi:
"İstanbul'un üçüncü köprüye ihtiyacı var. Ancak daha köprünün adı duyulur duyulmaz hemen karşı çıktılar. Bunlar birinci köprüye ve ardından ikinci köprüye de karşı çıktılar ama utanmadan sıkılmadan bu köprülerden geçtiler, seyhat ettiler. Şimdi aynı şekilde üçüncü köprüye de karşı çıkıyorlar.
Yeni ABD'den döndüm, bir nehrin üzerinde 500 m arayla 3 tane köprü var. Tüm bu karşı çıkankar gözlerinin iki tarafı da kapalı olan ve tek istikamete bakanlar. Sadece ideolojileri var. O ideolojilerini insanlığın hizmetine soksalar çok şey değişecek"
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Haliç Kongre Merkezi'ndeki 10. Ulaşım Şurası'nın açılışında yaptığı konuşmasından satırbaşları:
- Dünün düşünme tarzıyla bugüne ilişkin çözümler üretemeyiz. Türkiye değişiyor. Hemde çok hızlı değişiyor. Bölgesinin huzuru için gelişiyor. Dünyadaki barışa daha fazla katkı sağlamak için değişiyor. Avrupa Birliği’ne yeni bir soluk kazandırmak için değişiyor.
- BM ve G-20 oturumlarının yanı sıra ABD’de bir çok temaslarımız oldu. 32 devlet başkanı ve başbakanla görüşmelerimiz oldu. Nükleer silahlara ilişkin ve son derece önemli bir liderler zirvesi oldu. Genel kurulda Türkiye’nin dış politika vizyonunu anlatma fırsatım oldu. Yaptığımız görüşmeler neticesinde, BM Genel Kurulu ve G-20 zirvesi çerçevesindeki ziyaretimiz özellikle şunu gösterdi. Türkiye’nin bölgesel ve küresel barış için refah kalkınma ve istikrar için bugüne kadar sağladığı ve sağlayacağı çok büyük katkılar olacaktır dünyamıza.
Â
DEMÄ°RYOLU TAÅžIMACILIÄžI
- Bizler BaÄŸdat-Hicaz demiryolunu inÅŸa etmiÅŸ, Ä°stanbul’u çok uzak ÅŸehirlere baÄŸlamış bir kültürün varisleriyiz.ÂTürkiye, demiryolu ulaşımında cumhuriyetin ilk yıllarına göre çok geride kaldı.
- Hükümetimiz döneminde demir yolu taşımacılığını da bir devlet politikası haline getirdik. Hızlı tren gibi projeleri başlattık. Bu yıl Mart ayında Ankara-Eskişehir hattını devreye aldık. Ankara – Eskişehir hattı 1 saat 25 dakika. Bizzat açılışında bulunarak, seyahat ederek bunu söylüyorum
- Geçenlerde Eskişehir – İstanbul hattını yerinde izledik. Aynı zamanda Bozöyük’te Sakarya’ya kadar olan o ölüm virajlarını bizzat gördüm. Oralardan geçerseniz o dağlar nasıl delinmiş onu göreceksiniz. Bu nasıl oluyor diye ona şaşıracaksınız.
- Şu anda Türkiye, Avrupa’da 6., dünyada 8. sıraya geldi, geliyor. Hedefimiz önümüzdeki dönemlerde hızlı tren uygulamasını, otomobille 14 saate kadar olan yerlere ulaştırmak istiyoruz. Şu anda hükümet olarak bunun temellerini atıyor çalışmalarını yürütüyoruz. Demir yoluyla yük taşımada da büyük bir atılım içerisindeyiz.
UÇAĞA BİNMEK LÜKS DEĞİL ARTIK
- Havacılık sektöründeki büyüme dünyada yüzde 5 iken, bu oran ülkemizde yüzde 30’a kadar çıktı. Bu ülkede uçağa binmek lükstü, biz bunu buradan çıkardık. Artık vatandaşım uçağa biniyor. Göreve geldiğimizde Sabiha Gökçen çalışmıyordu, yapılmış duruyordu. Orada baktık ki hayvanlar otluyordu. Ama şimdi Sabiha Gökçen yetmedi ve ihalesi yapıldı 31 Ekim’de yeni terminal binasının ve yeni haliyle Sabiha Gökçen’in inşallah açılışını yapacağız.
- Şimdi Sabiha Gökçen artık uluslararası boyutta çok daha yoğun bir hale geliyor. Yetiyor mu yetmiyor. İstanbul’umuza birkaç havaalanı daha yapmamız gerekecek.
DENÄ°Z TAÅžIMACILIÄžI
- Deniz yollarını yeniden ele aldık. Deniz taşımacılığını canlandırdık. Türkiye gemi ve yat üretiminde dünyanın lider ülkeleri arasına girmiş durumda.
- 21. yüzyılın bilişim çağı olduğundan hareketle, ulaştırmayı artık bilişimden bağımsız ele almadık, almıyoruz. Kargo, insan ulaşımı kadar bilginin ulaşımı, datanın aktarımı da büyük önem kazandı. Bilişim yatırımlarını da tamamıyla yenilemeye başladık.
- Yapacağımız çok iş var, kararlıyız bunları da gerçekleştireceğiz. Türkiye Avrupa’da bilişim yatırımlarını yenileyen 6. ülke konumunda.
- Daha yakın zamanda ülkemizde 3G uygulamasını başlattık. Hedefimiz en kısa zamanda 4G teknolojisini de ülkemize kazandırmak. Bir ülkenin gelişmişlik seviyesinin göstergeleri, yollarının kalitesidir, ulaştırma ağlarının uzunluluğudur çeşitliliğidir. Biz ulaştırmayı bu bakış açısıyla ele aldık.
Â
- Toplantının ana başlığı Hedef: 2023 olarak belirlenmiş. 2023 bizim için bir milat. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yıl dönümü. Biz o tarihe kadar Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına sokacağız. Bu millet bunu başarır, başarmaması için hiçbir sebep yok. Hedeflerimizi gerçekleştirmek adına, bıkmadan usanmadan, yılmadan çalışmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki 25 yıl içinde 350 milyar dolarlık ulaştırma ve haberleşme alt yapı planlıyoruz. Bunu neyle yapacağız kaynak? Yap-İşlet-Devret modeliyle, genel bütçe imkanıyla yapacağız.
- İstanbul için üçüncü köprüye ihtiyaç var. Yine bununla alakalı yine bu şura’da inanıyorum ki bir çok katkısı olacak konuklarımız var. Ama bakın burada daha adı duyuldu hemen karşı çıkıldı. Bugün karşı çıkanlar birinci köprüye de karşı çıkmışlardı. İkinci köprüye de karşı çıktılar. Ne yapılacak, ne edilecek hiç farkında değiller.
- Dün döndüğüm ABD’de bir nehrin üzerinde 500 metre arayla 3 tane köprü var. Kimler buna karşı çıkıyor biliyor musunuz? Sadece her iki tarafı kapalı olanlar var ya, tek istikamete bakanlar var ya onlar karşı çıkıyor. İdeolojik kilitlenme var bunlarda. İnsan öncelikli bir bakışları yok bunlar. Ah o ideolojiyi insanlığın hizmetine bir sokabilseler çok şey değişecek. Fakat biz yolumuza bu engelleri aşa aşa devam edeceğiz.