35 ‘Yılın Otomobili’ adayı Danimarka’da vitrine çıktı

Güncelleme Tarihi:

35 ‘Yılın Otomobili’ adayı Danimarka’da vitrine çıktı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 29, 2003 00:00

Bu yıl 26'ıncısı düzenlenen ‘‘Tannistest’’ geçen hafta yapıldı. Danimarka'nın Aalborg kentine 50 km. uzaklıktaki Tannisby'da gerçekleÅŸen test sürüşlerine 25 COTY jüri üyesi katıldı. Jüri üyeleri ‘‘Yılın Otomobili’’ için yarışan 22 markanın 35 modelini birarada test etme ve karşılaÅŸtırma imkanının yanı sıra, otomotiv firmalarının üst düzey yöneticileri, ürün sorumlularıyla toplantılar da yaptılar.Ben de Türk jüri üyesi olarak geçen yıl olduÄŸu gibi bu yıl da Tannistest'e katıldım. Bu yıl versiyonlarıyla birlikte 92 otomobili Tannistest'de inceleme imkanı buldum. Bu otomobiller arasında seri üretimi baÅŸlamayan ancak Yılın Otomobili için aday olan Volvo S40, prototip Fiat Panda Abarth ve Fiat Panda 4x4 modeli gibi araçlar da bulunuyordu. Henüz lansmanı yapılmayan bu otomobilleri dünyada ilk kez test eden 25 otomotiv gazetecisinden biri oldum. Ancak, bu otomobiller hakkında ‘‘ambargo’’ nedeniyle test izlenimlerimi henüz yazamıyorum.Yılın otomobili için geri sayım da baÅŸladı. COTY jüri üyeleri 35 otomobil arasında en beÄŸendikleri 7 modeli herhangi bir sıralama olmaksızın 7 Ekim 2003 tarihine kadar COTY organizasyon komitesine bildirecekler. Bu ilk tur oylamanın ardından, üyeler tarafından en fazla önerilen ilk 7 otomobil, ‘‘Yılın Otomobili’’ için finale kalacak. Hemen ardından ise ikinci tur oylama yapılacak. Ä°kinci turda jüri üyeleri, sahip oldukları 25 puanı en beÄŸendikleri otomobillere dağıtacaklar. Bu oylamada her üye bir otomobil için en fazla 10 puan verebilecek. Jüri üyeleri aday otomobilleri, teknolojisi, sınıfına kazandırdığı yenilik, yol tutuÅŸu, motor performansı, işçilik kalitesi, donanımları gibi kriterleriyle deÄŸerlendirecekler. Yılın otomobili 18 Kasım 2003 tarihinden sonra açıklanacak.Bu yıl; Audi A3, BMW Z4, BMW 5 serisi, Citroen C2, Citroen C3 Pluriel, Daewoo Evanda, Daewoo Nubira/Lacetti, Fiat Panda, Ford Focus C-Max, Honda Accord, Jaguar XJ, Lancia Epsilon, Lexus RX300, Mazda 2, Mazda 3, Mazda RX8, Mercedes Benz Viano, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Nissan Micra, Nissan 350Z, Opel Meriva, Opel Signum, Porsche Cayenne, Renault Scenic, Smart Roadster/Coupe, Subaru Justy, Subaru Legacy, Toyota Land Cruiser, Toyota Avensis, Volkswagen Golf, Volkswagen Multivan, Volkswagen Touareg, Volkswagen Touran, Volvo S40 ‘‘Yılın Otomobili’’ için yarışıyor.‘KomÅŸu’dan 13.4 milyara otomobilMART ayında Romanya'da tanıtılan Dacia Solenza, Türkiye'de aÄŸustos ayının ikinci yarısından itibaren satışa sunuldu. 40 milyon Euro'luk yatırımla 28 ayda hayata geçen Solenza'da, Prima, Rapsodie ve Scala olmak üzere üç ayrı ekipman versiyonu bulunuyor. Dacia Solenza modelinde, 1390 cc. hacminde 75 beygir güç üreten Renault motor kullanılmış. Motor, Renault'nun Laguna II ve Megane II'de de kullanılan, yeni JH3 adı verilen vites kutusuyla birleÅŸtirildi.Solenza, 4.08 metrelik uzunluk ve 2.48 metrelik dingil aralığı ve 370 litrelik bir bagaj hacmine sahip. Arka koltuk katlandığında bagaj hacmi 834 litreye kadar çıkabiliyor.Maksimum 165 km. hıza sahip Solenza, 0'dan 100 km'ye 13.1 saniyede çıkıyor. Otomobilin ÅŸehir içi yakıt tüketimi 8.3 litre, ÅŸehir dışında bu tüketim 5.6 litreye kadar iniyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 6.7 litre. En yüksek aksesuvar seviyesine sahip olan Scala modelinde, ön sis farları, renkli camlar, sürücü havayastığı, immobilizer, içeriden ayarlanabilir dikiz aynaları, hidrolik direksiyon, klima, elektrikli ön camlar standart olarak bulunuyor. Romanya'daki Dacia fabrikasından ithal edilen Solenza fiyatıyla dikkat çekiyor. Solenza'nın anahtar teslim fiyatları 13.4 milyar liradan baÅŸlıyor, 16.8 milyar liraya kadar çıkıyor.LastiÄŸinizin IQ'su kaç?GOODYEAR ve Siemens VDO Automotive Corporation ÅŸirketleri devam eden iÅŸbirliÄŸinin bir parçası olarak lastik ve araç verilerini birlikte deÄŸerlendirebilen yeni bir yazılım programı geliÅŸtirdiler. Tire IQ (Lastik IQ'su) olarak bilinen sistemin bir parçası olan yazılım iki tür mesaj gönderiyor; bir ‘‘yardımcı’’ mesaj ve bir ‘‘uyarı’’ mesajı. Yardımcı mesaj otomobilde her zamankinden fazla ağırlık belirlenmesinden ya da yüksek hızda yolculuktan kaynaklanabiliyor. Yakıt için durduÄŸunuzda lastiÄŸinizin basıncını biraz yükseltmeniz gerektiÄŸini de belirtiyor.Bu yazılım, Goodyear-Siemens'in otomobil üreticileri için geliÅŸtirdiÄŸi ‘‘Düşük Basınç Uyarı Sistemi’’nin bir parçası olarak, pilsiz ve lastiÄŸe yerleÅŸtirilecek gelecek nesil lastik basınç izleme sistemlerine doÄŸru ilk adımı oluÅŸturuyor. ODD’ye yeni koordinatörOTOMOTÄ°V Distribütörleri DerneÄŸi (ODD) Genel Koordinatörlük görevine Işık Dikmen atandı. Renault'nun üretime geçmesiyle baÅŸlayan yapılanma çalışmalarında otomotiv sektörüne geçen Işık Dikmen, Oyak iÅŸtiraklerinde özellikle otomotiv ağırlıklı ÅŸirketlerde uzun süre görev yaptı. 1991'de Kibar Holding bünyesinde Assan Hyundai'nin Genel Müdürü olarak yapılanma çalışmalarına katılan Dikmen, 199-1997 yıllarında Corolla projesi kapsamında Sabancı Grubu'nda Toyotasa'da Pazarlama Grubu'nun Genel Müdürlüğü ve Yönetim Kurulu üyeliÄŸini yaptı. 1997 yılı sonunda yeniden Hyundai Assan'a dönen Dikmen, Genel Müdür ve Yönetim Kurulu üyesi olarak çalıştı. Dikmen son olarak ise Sanko Grubu'nda Koordinasyon ve Yönetim Danışmanlığı çalışmaları yapıyordu.Passat'ın faizi % 2.62 VOLKSWAGEN Türkiye distribütörü DoÄŸuÅŸ Otomotiv, Passat modeli için bir kampanya baÅŸlattı. Kampanyada peÅŸin alımlarda indirim, 48 aya varan vadelerle uygun kredi koÅŸulları sunuluyor. 37 milyar 200 milyon liradan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunulan Passat modeli için 6 ay vadede yüzde 0.95 faiz uygulanırken, 48 aylık vadenin faiz oranı ise yüzde 2.62. SOL ÅžERÄ°TMOBÄ°L Praktiker marketlerinden her 4 litrelik Mobil 1 SuperSyn alanlara Mc Laren Mercedes Takımı tişörtü hediye ediyor. COMMERCIAL Union Sigorta, ‘‘kasko’’ kapmanyası baÅŸlattı. 1 Eylül 2003-31 Aralık 2003 tarihleri arasında 2003 ve 2004 model araç alanlara çok uygun primler sunuluyor. HYUNDAI Assan'ın KahramanmaraÅŸ'taki ‘‘Ayda’’ plazası açıldı. Ayda Plaza, 2200 metrekarelik kapalı alan üzerine inÅŸaa edildi.DAIHATSU Türkiye, internet sitesinden kaydını yaptıranlara deneme sürüşü olanağı sunuyor. www.daihatsu.com.tr internet adresine girerek, Dahiatsu ile ilgili tüm geliÅŸmeleri, etkinlikleri, modelleri ve fiyatları takip etmek mümkün. TOFAÅž'ın iki milyonuncu otomobili Rahmi M. Koç Müzesi'nde sergileniyor. Palio Go, Bursa TofaÅŸ Fabrikası’nda kısıtlı sayıda ve özel bir seri olarak üretildi.VOLVO geleneksel Volvo Match Race Yelken Yarışları'nın üçüncüsünü gerçekleÅŸtirdi. Birincilik kupasını Yılmaz Canözer ve ekibinin yarıştığı Fenerbahçe Yelken Kulübü kazandı.DÃœNYA çevresini motosiklet ile en kısa sürede geçen Kevin ve Julia Sanders, ikinci kez dünya rekorunu kırmaya hazırlanıyor. Sanders çifti, BMW R1150 Adventure ile Amerika kıtasını kuzeyden güneye 37 günde geçmeyi amaçlıyor. 5. VitesBU yazıyı yazmak benim için gurur verici. Bundan 10 yıl önce eylül ayında, otomotiv haberlerini birarada sunma düşüncesiyle baÅŸlayan ‘‘5. Vites’’ bugün 10'uncu yaşını kutluyor. 5. Vites, o dönemde Türkiye'de bir ilkti. Günlük basında, otomotiv haberlerini her hafta bir sayfada toplayıp, otomotiv dünyasındaki geliÅŸmeleri toplu halde sunuyordu. 5. Vites'le birlikte, diÄŸer gazetelerde de farklı isimlerde sayfalar ve köşeler birbiri ardına çıkmaya baÅŸladı. Bu da 5. Vites'in doÄŸuÅŸ fikrinin doÄŸru olduÄŸunun bir göstergesiydi. 10 yıl içinde 5. Vites devamlı kendini yeniledi. O günlerde bir sayfanın 3'te 1'i boyutundaki 5. Vites, bugün tam sayfa yayımlanıyor. 5. Vites'te otomotiv dünyasındaki teknolojik geliÅŸmeler, yeni modeller, dünyanın dört bir tarafında gerçekleÅŸen test sürüşleri ve izlenimleri, Türk otomotiv sektöründeki yatırımlar, ihracat, otomobil vergileri konularında haberler iÅŸlendi ve iÅŸlenmeye devam ediyor. 5. Vites bugün Türkiye'de sadık bir otomotiv okuyucusu oluÅŸmasına da yol açtı. Otomotiv dünyasındaki geliÅŸmeleri 5. Vites'ten izleyen otomobil satın alırken ya da deÄŸiÅŸtirirken 5. Vites'i referans olarak gören okuyucularımıza binlerce kez teÅŸekkür ediyorum.Bugün Türk otomotivinde bir referans haline gelen 5. Vites, hem Hürriyet'i hem de Türk otomotiv basınını yurtdışında temsil ediyor. 1963 yılında kurulan Car of The Year (COTY) organizasyonunun ilk ve tek Türk üyesi olmak, ‘‘Yılın Otomobili’’ seçimlerinde Hürriyet ve Türkiye adına oy kullanmak 5. Vites'i 10 yıl boyunca her hafta hazırlayan benim için gurur verici. Nice 10 yıllara...Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!