Cahit AKYOL
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2010 00:00
Afrika ülkelerinde Türk firmaları için yapılan fuarlardan biri de futbolda
Dünya Kupası’na ev sahipliği yapan Güney Afrika’nın başkenti Johannesburg’ta düzenlendi. Türkel Fuarcılık’ın, Johannesburg’da düzenlediği The Fashionist’e (Moda Fuarı) 32 Türk firması katıldı. Fuarı çok sayıda Afrikalı alıcı firma ziyaret ederken yeni iş bağlantıları da yapıldı. Kadın, erkek, çocuk, hazır giyim, triko, iç giyim, kumaş, ayakkabı gibi geniş bir yelpazede üretim yapan 32 Türk firması Jonahnesburg’un ünlü fuar merkezi Sandton Convention Center’da sahneye çıktı. 3 gün süren ve her gün 2 defile yapılan fuarda, Türk ürünleri Afrikalı toptancılar tarafından ilgiyle karşılandı.
Hedef kara kıtaTürkel Fuarcılık Yürütme Kurulu Başkanı Bülent Erten, “Hedefimiz kara kıtanın tümü” dedi ve şöyle konuştu: “Şu anda Güney Afrika ile 3 milyar dolara yaklaşan ticaretimiz var. Ürünlerimiz kaliteli ve uygun fiyatlı. Bu nedenle şansımız yüksek. Ayrıca Güney Afrika’nın çevresindeki 16 ülke ile ‘Serbest Ticaret Anlaşması (STA) var. Buradan Botswana, Namibya, Zimbabve, Mozambik gibi ülkelere satış imkanı doğuyor. Tüm Afrika kıtasının 400 milyar dolarlık bir ticareti hacmi var. Bu pastadan faydalanmalıyız. Johannesburg’u seçmemiz, burasının bir ticaret ve finans merkezi olmasından kaynaklandı.”
Vize yok, potansiyel yüksek Bülent Erten, Güney Afrika’nın Türkiye’ye vize uygulamadığını da hatırlatarak, bu pazarda mobilya, hazır giyim, inşaat, yapı malzemeleri, mermer, otomotiv yan sanayi ve gıda konularında çok yüske potansiyel bulunduğunu anlattı. Erten, “Kıtanın ticaret pastasından en büyük dilimi Güney Afrika alıyor. Güney Afrika kıtanın en sofistike serbest pazar ekonomisine sahip. Türk girişimciler, yüzlerini artık Afrika’ya çevirmeli” diye konuştu.