Güncelleme Tarihi:
Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) verilerinden derlediği verilere göre, dondurma tüketimi her yıl artarak devam ediyor. Dondurma pazarı, her yıl yüzde 20-25 büyüyor.
YÜZDE 21’İ EVDE YENİYOR
Türkiye’de dondurma satış noktalarının artmasına karşın, dondurma satışının önemli bir bölümü yaz aylarında gerçekleşiyor. Toplam dondurma tüketiminde yüzde 44’le Marmara Bölgesi ilk sırada, yüzde 23’le Ege Bölgesi ikinci sırda yer alıyor. Türkiye’de dondurmanın yüzde 80’ni, 6-25 yaş arasındaki vatandaş tüketiyor. ASÜD verilerine göre; halkın bilinç seviyesi arttıkça, ambalajlı dondurma tüketimi de yükseliyor. Dondurma pazarında tüketimin; yüzde 70’ini anında tüketilen, yüzde 21’ini evde tüketilen, yüzde 9’unu ise catering dondurmalar oluşturuyor.
Algida Unilever Gıda Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin ise Türkiye’de dondurmanın geleceğinden umutlu olduğunu belirterek, “Türkiye’de kişi başı tüketimin dünyaya oranla az olması, ülkemiz dondurma pazarı için önemli bir büyüme fırsatı yaratıyor. Algida pazara girdiği 1990 yılından bu yana 15 katına çıkardı” şeklinde konuştu.
20 kilogramla ABD lider
GEÇEN yıl 300 bin ton dondurmanın satıldığı Türkiye’de, kişi başına ortalama 4 kilograma yakın dondurma tüketildi. Amerika, yıllık kişi başı 20 kilogramdan fazla dondurma tüketimiyle dünyanın en fazla dondurma yiyen ülkesi konumunda bulunuyor. Avrupa da ise İsveç yılda kişi başı 12 kilogram ile en fazla dondurma tüketen ülke olarak dikkati çekiyor.