30 milyon dolarlık D-Marin bürokrasiyi 5 yılda aÅŸtı

Güncelleme Tarihi:

30 milyon dolarlık D-Marin bürokrasiyi 5 yılda aştı
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 04, 2003 00:00

DoÄŸuÅŸ Holding, ihaleyi kazandıktan sonra çeÅŸitli rapor ve izinler nedeniyle 5 yıl bürokrasiyle uÄŸraÅŸtıktan sonra inÅŸaatına baÅŸladığı Bodrum Turgutreis Yat Limanı ‘‘D-Marin’’i hizmete açtı. DoÄŸuÅŸ'un ‘sıfırdan yaptığı ilk turizm yatırımı’ olan marina 30 milyon dolara maloldu.DoÄŸuÅŸ Holding, ihaleyi almasının ardından 5 yıl bürokrasiyle uÄŸraÅŸtıktan sonra inÅŸaatına baÅŸlayabildiÄŸi Bodrum Turgutreis Yat Limanı ‘‘D-Marin’’i, 30 ayda tamamlayarak hizmete açtı. Mayıs ayından bu yana yat kabulüne baÅŸlayan, yaklaşık 30 milyon dolarlık yatırımla gerçekleÅŸtirilen D-Marin Turgutreis'in resmi açılışının ise 19 Temmuz'da yapılması planlanıyor. D-Marin Turgutreis'in tanıtımı için Turgutreis'de gerçekleÅŸen tanıtım toplantısına katılan DoÄŸuÅŸ Holding'in Turizm Yatırımlarından Sorumlu Yönetim Kurulu Ãœyesi Filiz Åžahenk, marina inÅŸaatının Türkiye'nin ekonomisinin en zor dönemlerinde gerçekleÅŸtiÄŸine dikkat çekerek, ‘‘Bu dönemde en iyisini yapmaya çalıştık. Ä°nsanın gözü kötüye alışmamalı’’ dedi. D-Marin'in DoÄŸuÅŸ'un sıfırdan inÅŸaatıyla birlikte yaptığı ilk turizm yatırımı olduÄŸunu belirten Åžahenk, ‘‘Kaliteli ve farklı hizmet vermek istiyoruz. Türkiye'nin geleceÄŸinin turizde olduÄŸunu biliyoruz. Grup olarak faaliyet gösterdiÄŸimiz alanlarda deÄŸiÅŸik bir yatırımımız olsun istedik’’ diye konuÅŸtu.Filiz Åžahenk, bir ay sonra inÅŸaata baÅŸlama planıyla 25 yıllığına kiraladıkları Turgutreis Yat Limanı'nda bürokrasinin tam 5 yıl sürmesinin kendilerini yorduÄŸunu, ancak izinlerin çıkmasının ardından 30 ay gibi kısa bir sürede D-Marin'i tamamladıklarını vurguladı. Åžahenk, ‘‘Turgutreis'le birlikte üstlendiÄŸimiz diÄŸer dört yat limanı ihalesinde de Didim ve Dalaman marinaları için çalışmalar sürüyor’’ dedi.DoÄŸuÅŸ Yapı Sanayi Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Erdem Altan, 1997 yılında açılan ihaleyi üstlendikten sonra 1998'de imtiyaz sözleÅŸmesi imzalayabildiklerini belirterek, ‘‘Çevre Raporu'nun alınması 17 ay, Ä°mar Planı'nın onaylanması 9 ay, liman arazi kullanım izninin alınması 8 ay sürdü. Ä°nÅŸaat ise 2000'de baÅŸladı ve 30 ayda tamamlandı’’ dedi. Erdem, projenin 12 bakanlık ve 40 kuruluÅŸun devreye girmesiyle yürüdüğüne dikkat çekti. Erdem Altan, marinanın sadece dolgusunda kullanılan 1 milyon 450 bin ton ağırlığındaki taÅŸla Türkiye'nin çevresinin bir metrelik duvarla çevrelenebileceÄŸini söyledi.DoÄŸuÅŸ Holding Turizm Grubu Åžirketleri Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı DoÄŸan Günay, Türkiye'nin turizm gelirlerini artırabilmek için ucuz turizmden, kaliteli turizm anlayışına geçilmesi gerektiÄŸini söyledi. Akdeniz'deki limanlarda baÄŸlı yaklaşık bir milyon yat olduÄŸunu belirten Günay, her yıl 50 bin yeni yatın pazara girdiÄŸini ve Türkiye'nin de bu pazardan pay alması gerektiÄŸini vurguladı.Yatçılıkta Türkiye'nin en büyük rakibi Hırvatistan D-Marin Turgutreis Marina Müdürü Ali Erkan Bezirgan, deniz turizminin Türkiye için önemine dikkat çekerek, kaliteli yatçıları hedeflediklerini belirtti. Yatçılık konusunda Türkiye'nin en büyük rakibinin Hırvatistan olduÄŸunu söyleyen Bezirgan, ‘‘Türkiye'nin Akdeniz'deki toplam yat baÄŸlama kapasitesindeki payı yüzde 5. Devlet bu gibi yatırımları sübvanse etmeli. Türkiye'nin kıyılarında belirli aralıklarla yat limanları olmalı’’ diye konuÅŸtu. Türkiye'de 10 bin 500 baÄŸlama kapasitesine sahip 17 belgeli yat limanı bulunduÄŸunu söyleyen Bezirgan, bunun yaklaşık yarısının iskele, rıhtım ve balıkçı barınaklarından oluÅŸtuÄŸunu belirtti.Åžahenk'in eski teknesi D-Marin'in ilk müşterisi D-Marin Turgutreis'e ilk rezervasyon yaptıran yatın öyküsü de çok ilginç. DoÄŸuÅŸ Holding'in ilk marinasına kayıt yaptıran ilk yat, holdingin iki yıl önce vefat eden kurucusu Ayhan Åžahenk'in eski yatı ‘‘Violette’’ çıkıyor. Filiz Åžahenk, marinaya ilk rezervasyonu kimin yaptıracağını merakla beklerken, ilk müşteri kaydı alınıyor. Filiz Åžahenk, latın isminin ‘‘Violette’’ olduÄŸunu öğrenince kulaklarına inanamıyor. Çünkü Violette, DoÄŸuÅŸ Holding'in kurucusu Ayhan Åžahenk'in vefatından sonra satılan eski yatı. Filiz Hanım, yatını sahipleriyle tanışıyor ve bu yatın gerçekten babasıyla birlikte kullandıkları yat olduÄŸunu anlıyor. DoÄŸuÅŸ Holding Turizm Grubu Åžirketleri Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı DoÄŸan Günay, DoÄŸuÅŸ Holding Yönetim Kurulu Ãœyesi Filiz Åžahenk, DoÄŸuÅŸ Yapı Sanayi Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Erdem Altan ve D-Marin Turgutreis Marina Müdürü Ali Erkan Bezirgan.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!