30 milyon dolarlık D-Marin bürokrasiyi 5 yılda aştı

Güncelleme Tarihi:

30 milyon dolarlık D-Marin bürokrasiyi 5 yılda aştı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2003 02:04

Doğuş Holding, ihaleyi kazandıktan sonra çeşitli rapor ve izinler nedeniyle 5 yıl bürokrasiyle uğraştıktan sonra inşaatına başladığı Bodrum Turgutreis Yat Limanı ‘‘D-Marin’’i hizmete açtı. Doğuş'un ‘sıfırdan yaptığı ilk turizm yatırımı’ olan marina 30 milyon dolara maloldu.

Doğuş Holding, ihaleyi almasının ardından 5 yıl bürokrasiyle uğraştıktan sonra inşaatına başlayabildiği Bodrum Turgutreis Yat Limanı ‘‘D-Marin’’i, 30 ayda tamamlayarak hizmete açtı. Mayıs ayından bu yana yat kabulüne başlayan, yaklaşık 30 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen D-Marin Turgutreis'in resmi açılışının ise 19 Temmuz'da yapılması planlanıyor.

D-Marin Turgutreis'in tanıtımı için Turgutreis'de gerçekleşen tanıtım toplantısına katılan Doğuş Holding'in Turizm Yatırımlarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Şahenk, marina inşaatının Türkiye'nin ekonomisinin en zor dönemlerinde gerçekleştiğine dikkat çekerek, ‘‘Bu dönemde en iyisini yapmaya çalıştık. İnsanın gözü kötüye alışmamalı’’ dedi. D-Marin'in Doğuş'un sıfırdan inşaatıyla birlikte yaptığı ilk turizm yatırımı olduğunu belirten Şahenk, ‘‘Kaliteli ve farklı hizmet vermek istiyoruz. Türkiye'nin geleceğinin turizde olduğunu biliyoruz. Grup olarak faaliyet gösterdiğimiz alanlarda değişik bir yatırımımız olsun istedik’’ diye konuştu.

Filiz Şahenk, bir ay sonra inşaata başlama planıyla 25 yıllığına kiraladıkları Turgutreis Yat Limanı'nda bürokrasinin tam 5 yıl sürmesinin kendilerini yorduğunu, ancak izinlerin çıkmasının ardından 30 ay gibi kısa bir sürede D-Marin'i tamamladıklarını vurguladı. Şahenk, ‘‘Turgutreis'le birlikte üstlendiğimiz diğer dört yat limanı ihalesinde de Didim ve Dalaman marinaları için çalışmalar sürüyor’’ dedi.

Doğuş Yapı Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Altan, 1997 yılında açılan ihaleyi üstlendikten sonra 1998'de imtiyaz sözleşmesi imzalayabildiklerini belirterek, ‘‘Çevre Raporu'nun alınması 17 ay, İmar Planı'nın onaylanması 9 ay, liman arazi kullanım izninin alınması 8 ay sürdü. İnşaat ise 2000'de başladı ve 30 ayda tamamlandı’’ dedi. Erdem, projenin 12 bakanlık ve 40 kuruluşun devreye girmesiyle yürüdüğüne dikkat çekti. Erdem Altan, marinanın sadece dolgusunda kullanılan 1 milyon 450 bin ton ağırlığındaki taşla Türkiye'nin çevresinin bir metrelik duvarla çevrelenebileceğini söyledi.

Doğuş Holding Turizm Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Doğan Günay, Türkiye'nin turizm gelirlerini artırabilmek için ucuz turizmden, kaliteli turizm anlayışına geçilmesi gerektiğini söyledi. Akdeniz'deki limanlarda bağlı yaklaşık bir milyon yat olduğunu belirten Günay, her yıl 50 bin yeni yatın pazara girdiğini ve Türkiye'nin de bu pazardan pay alması gerektiğini vurguladı.

Yatçılıkta Türkiye'nin en büyük rakibi Hırvatistan

D-Marin Turgutreis Marina Müdürü Ali Erkan Bezirgan, deniz turizminin Türkiye için önemine dikkat çekerek, kaliteli yatçıları hedeflediklerini belirtti. Yatçılık konusunda Türkiye'nin en büyük rakibinin Hırvatistan olduğunu söyleyen Bezirgan, ‘‘Türkiye'nin Akdeniz'deki toplam yat bağlama kapasitesindeki payı yüzde 5. Devlet bu gibi yatırımları sübvanse etmeli. Türkiye'nin kıyılarında belirli aralıklarla yat limanları olmalı’’ diye konuştu. Türkiye'de 10 bin 500 bağlama kapasitesine sahip 17 belgeli yat limanı bulunduğunu söyleyen Bezirgan, bunun yaklaşık yarısının iskele, rıhtım ve balıkçı barınaklarından oluştuğunu belirtti.

Şahenk'in eski teknesi D-Marin'in ilk müşterisi

D-Marin Turgutreis'e ilk rezervasyon yaptıran yatın öyküsü de çok ilginç. Doğuş Holding'in ilk marinasına kayıt yaptıran ilk yat, holdingin iki yıl önce vefat eden kurucusu Ayhan Şahenk'in eski yatı ‘‘Violette’’ çıkıyor. Filiz Şahenk, marinaya ilk rezervasyonu kimin yaptıracağını merakla beklerken, ilk müşteri kaydı alınıyor. Filiz Şahenk, latın isminin ‘‘Violette’’ olduğunu öğrenince kulaklarına inanamıyor. Çünkü Violette, Doğuş Holding'in kurucusu Ayhan Şahenk'in vefatından sonra satılan eski yatı. Filiz Hanım, yatını sahipleriyle tanışıyor ve bu yatın gerçekten babasıyla birlikte kullandıkları yat olduğunu anlıyor.

Doğuş Holding Turizm Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Doğan Günay, Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Şahenk, Doğuş Yapı Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Altan ve D-Marin Turgutreis Marina Müdürü Ali Erkan Bezirgan.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!