Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan dışarıda yeme-içme sektöründe, zincir restoran markalarının yatırımları da artıyor. Geçtiğimiz yıl sermaye fonu Mediterra Capital ile ortaklığa giden Tavuk Dünyası, 3 yılda 103 olan restoran sayısını 200’ün üzerine çıkarmayı hedefliyor. 2016 yılının ilk üç çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre ciro bazında yüzde 50’nin üzerinde büyüme sağladıklarını anlatan Tavuk Dünyası Yönetimi Kurulu Başkanı Ahmet Faralyalı, “Restoranlarımız yılda 15 milyon kişiye ulaşıyor. Alıveriş merkezlerinde en çok tercih edilen ilk 3 restoran arasındayız” diye konuştu.
1600 ÇALIŞANI VAR
2016 yılı sonunda restoran sayısını 110’a taşımayı hedeflediklerini belirten Ahmet Faralyalı, “Kuruluşumuzdan itibaren ilk üç yılda yıllık 60 milyon TL seviyelerinde ciro yakalarken, son iki yılda bu rakamı yaklaşık 3 katına çıkardık. Hedeflerimiz doğrultusunda yürürken yatırımlarımıza ve yeni restoranlar açmaya devam edeceğiz. Yeterli birikime sahip olduğumuz, kurumsallaşmaya ve profesyonel yönetime dair gereken adımları attığımız sürece Tavuk Dünyası’nın büyüme potansiyelinin çok daha yüksek olduğunu düşünüyoruz. Önümüzdeki 3 yılda ülkemize yatırım yapmaya devam ederek restoran sayımızı 200’ün üzerine, çalışan sayımızı ise 1.600’den 3 binin üzerine taşımayı hedefliyoruz.”
YURTDIŞI PLANLARI
Tavuk Dünyası’nın, “Gagawa” markasıyla yurtdışında da önemli pazarlarda başarılı olması ve önde gelen markalar arasında yer almasını da hayal ettiğini söyleyen Ahmet Faralyalı, “Kapsamlı bir plan çerçevesinde hareket etmek istiyoruz. Güçlü adımlarla yurtdışında büyüme yolunda başarılı olmayı hedefliyoruz. Bugün Türkiye’de 28 şehirde faaliyet gösteriyoruz. Almanya ve Rusya pazarlarının dahil olduğu yurtdışında 3 Gagawa markalı restoranımız var. Bu alanda yatırımlarımız artacak Çin’den Ortadoğu ülkelerine birçok yerde denemeler yapıyoruz. Girdiğimiz ülkelerde de yüzlerce restoran açacak bir pazar hedefliyoruz” dedi.
ORTALAMA FİYAT
20 TLTavuk Dünyası’nda ürünleri kendine özgü yenilikçi tariflerle hazırladıklarını anlatan Ahmet Faralyalı, şu bilgileri verdi: “Rakiplerimizden önemli farklarımız var. Bunlardan ilki sunduğumuz ürünler. Türk damak tadına uygun, derisiz ve kemiksiz tavuk, gizli reçetelerle hazırlanmış özel lezzetler, tam ve dengeli bir porsiyon sunuyoruz. Diğer farkımız ise müşterimize sunduğumuz ortam. Alakart bir hizmeti, güzel bir atmosferde, porselen tabak ve çelik çatal bıçakla veriyoruz. Üstelik tüm bunları uygun fiyatlarda sağlıyoruz. Biz fast-food gıda değiliz, bir restoran zinciriyiz. Bugün restoranlarımızda kişi başı 20 liraya karnınızı doyurmak mümkün. Restoranlarımız daha çok AVM’lerde yer alıyor. Şimdi cadde restoranlarımızın sayısı da artacak.”
BAŞLANGIÇ BEDELİ 50 BİN EURO
DOĞRU uygulama ile franchise yatırımının geri dönüşünün 2–3 yıl arasında olduğunu belirten Ahmet Faralyalı, şöyle konuştu: “Tavuk Dünyası’nda restoranların yüzde 85’i franchise modeli ile bayiler tarafından, diğerleri ise Tavuk Dünyası şirketinin kendisi tarafından işletiliyor. Franchise sistemini benimsemiş, sistemi tam olarak uygulayacak, restoranları ile yakından ilgilenecek ve işletmeye sahip çıkacak yatırımcılar arıyoruz. Başlangıç olarak 50 bin Euro marka kullanım bedeli talep ediyoruz.”
YENİ TARİFLER GELİŞTİRİLİYOR
ÜRÜNLERDE 17-18 çeşit baharat kullanıldığını anlatan Tavuk Dünyası Genel Müdürü Hakan Ceylan, şöyle konuştu: “Şekerpınar’da bulunan üretim merkezinde, baş şefin liderliğinde hem Türkiye hem de dünyadan renkli lezzetleri sürekli keşfederek tarifler geliştirdik. Bunlar pek çok uluslararası ödül aldı. Karbonhidrat, protein ve sebze içeren ‘uzun tabakta servis’ konseptini Türkiye’de uygulayan öncü restoran zinciriyiz. Bunlar bizim için çok önemli.”