3 yılda 900 esnafı zincirine katacak

Güncelleme Tarihi:

3 yılda 900 esnafı zincirine katacak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2022 07:00

Gıda perakendesinde bayilik sistemini başlatan ilk zincir market olan CarrefourSA, iki yılda Türkiye genelinde 100 bayiye ulaştı. 100. bayisini İzmir Alsancak’ta açan şirket, Avrupa’da yaygın olarak kullanılan bayilik sistemine önümüzdeki yıllarda daha çok odaklanmayı planlıyor. Öyle ki, üç yılın sonunda bayi sayısını bine çıkarmayı hedefleyen CarrefourSA’nın bunu gerçekleştirmesi halinde bayi sayısı kendisine ait market sayısını geçecek.

Haberin Devamı

CarrefourSA’nın 100. bayisinin açılışı kapsamında İzmir’de düzenlenen basın toplantısında bir araya geldiğimiz CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, Türkiye genelinde 800’ü CarrefourSA’ya ait toplam 900 noktada hizmet verdiklerini belirterek, “Carrefour, 2023’te Türkiye’de 30, dünyada ise 60 yılını dolduracak. Bunca yıllık tecrübe var. Bunu yaparken de yeni nesil marketçilik anlayışı ile Türkiye’nin pek çok şehrinde tüketiciye en doğru ürün ve hizmetle ulaşmaya çalışıyoruz. Şu an bayilik sistemi ile Türkiye’nin 23 iline ulaştık. Hedefimiz 3 yıl içinde bu sayıyı bine ulaştırmak” diye konuştu.

İKİNCİ NESİL İSTEKLİ

Mevcut 100 bayinin 20’sinin kadın girişimciler tarafından işletildiğini belirten Batum, ikinci nesil olarak adlandırılan bayilerin kurumsal bir yapı altında esnaflık yapmaya daha istekli olduğunu vurguladı ve bayilik sistemiyle ilgili şu bilgileri verdi: “Ayda 500’den fazla bayilik başvurusu alıyoruz. Bunlar belli kriterlere göre değerlendiriliyor ve girişimciler arasında kadın var ise öncelik tanıyoruz. Önemli olan doğru lokasyon ve doğru büyüklükteki format ile müşterileri ürünlerimiz ile buluşturmak. Ulusal bir pazarlama gücümüz, kuvvetli bir lojistik altyapımız var. Ürünleri 12 büyük depomuzdan bayinin ayağına kadar götürüyor, bunu ücretlendirmiyoruz. Bayinin lojistik maliyeti yok. Tüm bunlar enflasyona pozitif katkı sağlıyor.”

Haberin Devamı

200 MİLYON LİRA YATIRIM HEDEFİ

CarrefourSA’nın 2022 sonuna kadar 50 mağaza açacağını belirten Batum, “2022 ve sonrasında CarrefourSA’nın kendi marketleri ve bayilik sistemiyle eşzamanlı bir büyüme planı bulunuyor. Bunun için sadece bu yıl 200 milyon lira civarında yatırım yapıyoruz. Bu hem marketleri hem de dijitalleşme sürecini kapsıyor” dedi. Batum, gazetecilerin sorusu üzerine bayilikte yatırım maliyetiyle ilgili, “Birkaç modelimiz var ama genelde anahtar teslim istiyorlar. Metrekare başına 2-3 bin lira yatırım değeri söz konusu. İzmir’de açılan 100 metrekarelik mağazanın yatırım maliyeti 330 bin lira oldu. Bir diğer husus tüm ürünleri bizden alma yönünde bir zorlamamız da yok. Ama buna rağmen bayilerin yüzde 90’ı ürünlerini bizden alıyor. Yatırım geri dönüş süresi ise 2 yılda tamamlanıyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!