Güncelleme Tarihi:
Fuara Türkiye’den 15’i İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) çatısı altında olmak üzere toplam 24 firma katıldı. ABD’ye 39 milyar dolarlık hazır giyim ürünü ihraç eden Çin’in maliyet avantajını kaybettiğini bildiren İHKİB AB, ABD ve Uzakdoğu Fuarlar ve Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Özkan Karaca şunları söyledi: “Amerika şimdi Çin’e alternatif arıyor. Bu ortamda doların değer kazanmasıyla hem maliyet, hem kâr avantajı yakaladık. Fırsatı iyi değerlendirip ABD pazarında daha çok boy göstereceğizFırsatı iyi değerlendirmek için ABD’ye odaklandık. ABD’li alıcılar ihracatçı firmalarımıza büyük ilgi gösterdiler. Las Vegas’ta şansımız döndü. Bu ilgiyi ve potansiyelimizi iyi değerlendirerek ABD hazır giyim pazarında halen binde 5’in bile altında olan payımızı yüzde 1.5’e yükselteceğiz. Daha açık bir ifadeyle 100 milyar dolarlık ABD hazırgiyim pazarında 465 milyon dolar olan payımızı iki üç yıl içinde 1.5 milyar dolara çıkaracağız.“