3 milyon müşterinin üstüne yatmadı, 686 milyon lirayı bulacak

Güncelleme Tarihi:

3 milyon müşterinin üstüne yatmadı, 686 milyon lirayı bulacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2011 00:00

Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Aslı Karadeniz, 7 yıl aradan sonra dönen Çarşı’nın çok iyi tepkiler aldığını belirterek, “Çarşı’da tüketici markaya hakkını veriyor, markasızda fiyatı sorguluyor. Gençlerde sadakat az. 3 milyon müşteri var, deyip üzerine yatamıyoruz. Hep ev ödevi yapıyoruz” dedi. Boyner 2011’de 686 milyon TL ciro bekliyor.

Haberin Devamı

BOYNER Büyük Mağazacılık CEO’su Aslı Karadeniz, orta gelir grubunu hedeflemek için 7 yıl aradan sonra sahneye çıkardıkları Çarşı’nın çok olumlu tepkiler aldığını söyledi. Çarşı’da fatura başına 1.7 ürün ve ortalama 75 TL harcama yapılıyor. Müşterilerin yüzde 57’si evli ve iki çocuklu kadınlar ki bunlar ailenin bütün alışverişini yapıyor. Adette en çok kadın ürünleri satarken ciroda en yüksek payı spor markaları alıyor. En çok ilgi gören ürünler arasında 99.90 TL’yle satılan erkek takımı var. Ayakkabı ve çanta kategorileri de büyük ilgi görüyor.
Markada fiyat
Kısa bir süre önce 7 yıl önce veda eden Çarşı markasını, orta gelir grubuna hitap edecek şekilde yeniden canlandırdıklarını söyleyen Karadeniz, Çarşı’daki tüketici davranışlarını şöyle özetledi: “Spor ayakkabı alıyor ama private lable (özel marka-mağaza markası) ise en ucuza gidiyor. Bilinen markayı alırken daha cömert. Tanımadığı, bilmediği markada ucuza yöneliyor. Marka ve moda ürünlerde fiyatı daha az sorguluyorlar.”
Gençler sadık değil
Gençlerin tüketim alışkanlıklarına ilişkin ilginç tespitlerde bulunduklarını vurgulayan Karadeniz, gençler için tek kriterin ‘sevdim’ veya ‘sevmedim. Olduğunu söyledi. Kendi yaş gruplarından etkilenen gençlerin bir ürünü sevdiyse aldığını, sevmediyse almadığını ancak sevmesinin veya sevmemesinin nedenini de açıklamadığını belirterek, şöyle konuştu: “Tüketici sadakati gençlerde çok zor bir konu. Geçmiş kuşaklara göre çok çabuk terk ediyorlar. Böyle olunca biz de sürekli ev ödevi yapıyoruz. Benim 3 milyon kayıtlı müşterim var deyip üzerine yatamıyoruz.”
686 milyon TL ciro
Boyner Büyük Mağazacılık’ta 2010’da 553 milyon TL olan cironun 2011’de 686 milyon TL’ye çıkması hedefleniyor. Akbatı’da İstanbul’daki 11’inci Boyner mağazasını açan grup, yıl sonuna kadar 7 Çarşı mağazası açmış olacak. 2013 sonuna kadar 22 Çarşı açarak 35 bin metrekareye ulaşmayı planlıyor. 2013’te Boyner ve Çarşı mağazalarının toplam büyüklüğünün ise 230 bin metrekareye çıkması bekleniyor. Karadeniz, “Biz tüketicinin ayağına gitmek zorundayız. Ulaşım İstanbul başta büyük şehirlerde çok güç. Ya evine yakın olacağız ya işine ya da ne bileyim kayınvalidesine. Bir şekilde onun geçtiği yerde olmamız, karşısına çıkmamız gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

Boyner büyük gelince Çarşı piyasaya çıktı

Haberin Devamı

Çarşı’yla ilgili Aslı Karadeniz şu bilgileri verdi: “Şimdiye kadar Halkalı Arenapark, Bursa Carrefour ve Bolu Highway’de açtık. Yıl sonuna kadar 7 tane hedefledik. İlk 3 mağaza alışveriş merkezlerinde açıldı ama caddelerde de olacağız. Akbatı’da 5 bin metrekare Boyner açtık. Artık Boyner’i 5 bin metrekarenin altında açamıyoruz. Çarşı daha küçük ve bölgesel olduğu için Boyner’le giremeyeceğimiz yerlere girebiliyoruz. 1000-1200 metrekare yerlerde çok rahat açıyoruz. Boyner büyük olduğu için bazı caddelere giremiyorduk. Çarşı, Üsküdar, Fatih gibi canlı caddelere sahip semtlere de girecek.”

Perakendede işler tıkırında gidiyor

RAMAZAN Bayramı, yaz sonu ve okula dönüşle birlikte perakendede iyi bir döneme girildiğini vurgulayan Aslı Karadeniz, “Zaten son çeyrek iki bayram, yılbaşı ve okula dönüş nedeniyle hep büyümeyle geçer. Kış sezonunda eşyanın tabiatından gelen bir artış var. Örneğin sandalet yerine çizme satarsınız. Kışın perakendede daha büyük cirolar olur. Üstelik girdiler de sabittir.  Yılbaşı zam ve terfi beklentisi de motive eder. Sektör gayet dinamik. Perakende işlerin tıkırında” diye konuştu.

Haberin Devamı

T.box ile rakip kardeşler

ÇARŞI mağaza zincirinin, T.box’tan sonra Boyner grubunun orta gelir grubuna hitap eden ikinci kanalı olmasıyla ilgili Aslı Karadeniz şu değerlendirmeyi yaptı: “T.box da biz de hatta pek çok yerli ve yabancı marka da aynı yere ateş ediyoruz. Bu tesadüf değil. Orta gelir grubunda büyüme çok daha büyük. Bu bizi heyecanlandırıyor. Hatta çarşıda bizim planladığımızdan çok daha fazla büyüme olabilir. T.box hizim hem kardeşimiz hem de rakibimiz. Diğer markalara hem içimizde yer verip hem de onlarla rekabet ettiğimiz gibi T.box ile de ilişkimiz aynı.”

Frene basılmasına gerek görmüyorum

TÜRKİYE’nin yılı iyi bir büyüme oranıyla kapatacağını söyleyen Aslı Karadeniz şöyle konuştu: “Frene basılması gerektiğini de düşünmüyorum. Krizden çıkış üretmek ve tüketmekten geçiyor. Yunanistan krizi aşamıyor çünkü hiçbir şey üretmiyor. Türkiye öyle değil. Hem üretiyor hem de genç nüfus tüketiyor. Cari açık ve ithalata dayalı büyüme problem. Hedef ekonomiyi soğutmak değil ithalatı azaltmak ya da onu dengelemek için ihracatı artırmak olmalı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!