Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL’un kuzeyinde yapılan 3. havalimanında çalışmalar tam gaz devam ediyor. Havalimanı ve 3. köprünün birleşeceği yollar üzerinde bu çalışmalardan önce çok az otomobil geçiş yaparken, şimdi her yerden bir hafiyat kamyonu çıkıyor. Aldıkları hafriyat toprağını bir an önce ulaştırabilmek için son sürat giden hafriyat kamyonları 3. havalimanına yakın bölgelerde trafiğin sıkışmasına bile neden oluyor. Yoğunluk oluşmasını engellemek için için çalışan görevliler de ‘trafik polisi’ gibi ellerindeki tabelalarla kamyonların geçişlerini ayarlamaya çalışıyor.
GENİŞ YOLLAR YAPILDI
Havalimanında kamyonların göletlerin olduğu yerlere daha rahat ulaşabilmesi için ise 3-4 kamyonun yanyana rahat geçebileceği yollar bile oluşturulmuş. Birçok yerden havalimanına giriş-çıkış noktaları yapılırken, sivil araçların inşaat sahasına girmemesi için güvenlik noktaları da unutulmamış. Güvenik kontrollerinin yapıldığı alanda belli bir noktaya kadar ilerliyebiliyoruz. Deniz kenarındaki çalışmaları fotoğraflamak istiyoruz ancak 2 güvenlik aracı yolumuzu kesiyor. Çekim ve alana giriş yapma iznimiz olmadığı için giremiyoruz. İlerleyebildiğimiz yere kadar olan çalışmalar bile işin büyüklüğünü görmemize yetiyor. Yüzlerce kamyon, aldıkları yükleri boşaltıyor. İş makineleri de alandaki boşlukları düzeltiyor. Bazı tepeciklerde de tıraşlama çalışmaları da devam ediyor.
KAMYONCULAR MEMNUN
22 MİLYAR 152 milyon Euro’luk bedelle Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu’nun üstlendiği havalimanı inşaatının yapıldığı bölgede, gece gündüz demeden çalışan kamyoncular da hayatlarından memnun. Kısa mesafede çalıştıklarından dolayı daha rahat olduklarını söyleyen kamyoncular, “Şehiriçi trafiğine fazla girmeden işimiz yapıyoruz. Havalimanına yakın bölgelerden ya da çalışma sahasında hafriyat toprağı getiriyoruz” diyor.
DOLGUYA 3 MİLYAR EURO
YAPIMI devam eden havalimanı ile ilgili geçtiğimiz günlerde açıklamalarda bulunan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 3’üncü havalimanının takviminde bir sapma olmadığını söylemişti. İlk etap için planlanan yatırımın 5.5-6 milyar Euro olduğunu belirten Özdemir şu ifadeleri kullanmıştı: “Bunun yaklaşık yarısına yakını zemin iyileştirmesi ve altyapıya gidecek. Yani toprak, kanallar, dolgu gibi işlemlere gidecek.”