Güncelleme Tarihi:
“Expedition 206” adı verilen yeni sosyal medya projesi ile şirket internet üzerinden yapılacak bir oylama ile belirlenecek 3 blog yazarını Coca-Cola’nın satışta olduğu 206 ülkeyi kapsayan bir yıl sürecek bir maceraya gönderecek. 3 bloggerın seyahat masrafları şirket tarafından ödenecek ve blogçulara maaş ödenecek. Blogçular gezdikleri ülkelerin yerlileri ile tanışacak ve maceralarını internet sitesinde yayımlayacak.
İyimser hikayeler
Amacın Coca-cola markasını anlatmak olmadığını belirten Sosyal Medya ve Dijital İletişim bölümü yöneticisi Adam Brown yeni projenin içinde Coca-Cola olan iyimser ve eğlenceli hikayeler ile ilgili olduğunu belirtti. 1 Ocak 2010’da İspanya’da başlayacak olan macerada ilk ay boyunca Venezüela, Brezilya, Bolivya ve Panama’nın dahil olduğu 17 ülke gezilecek. Maceraya katılacak olan 3 blogçu Coca-Cola’nın daha önceden belirlediği 9 aday arasından internet üzerinden seçilecek. www.expedition206.com sayfasından yapılacak oylama 6 Kasım’da sonlanacak.
Kârını artırdı
Bu arada, genel satışlardaki düşüşe rağmen gelişmekte olan ülkelerde artan talep ile Coca-Cola 3’üncü çeyrekte kârını artırdı. 3’üncü çeyrekte Coca-cola, Sprite ve Powerade gibi içeceklerin satışı geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 2 artarken bu artış Hindistan’da yüzde 37, Çin’de yüzde 15 ve Latin Amerika’da yüzde 7 oranında gerçekleşti. Avrupa pazarı ve şirketin toplam satışının 4’te 1’ini gerçekleştirdiği Kuzey Amerika’da ise yüzde 5 oranında bir düşüş yaşandı. The Coca-Cola Company CEO’su Muhtar Kent Fransa, Almanya, İtalya ve Benelüx ülkelerindeki tek haneli satış artışına dikkat çekerken İspanya, Rusya, Ukrayna ve Doğu ve Orta Avrupa’da düşüş yaşandığını açıkladı.
Çin’e 2 milyar dolar yatıracak
KUZEY Amerika’da azalan satış rakamları ile dikkatini gelişmekte olan ülkelere yönelten The Coca-Cola Company, gelecek 3 yılda Çin’de 2 milyar dolarlık yatırım yapacak. CEO Muhtar Kent, gelişmekte olan ülkelerdeki toparlanma işaretlerini memnuniyetle karşılarken şirketin bu pazarlara odaklanmaya devam edeceğini ve gelecek yıl gerçekleşecek Kış Olimpiyatları gibi büyük etkinliklerde uygulanacak pazarlama taktiklerinin buna yardım etmesini umduğunu açıkladı. Kent “Tüketicilerin ekonomik belirsizlikler ile karşılaşması ve toparlanmanın yavaş olmasını beklediğini” belirtti.