Güncelleme Tarihi:
CARREFOURSA Genel Müdürü Hakan Ergin, 2016 yılının şirketleri için “hazım yılı” olduğunu söyleyerek, “Müthiş bir büyümenin ardından hazım yılı yaşadık. 2015 yılına göre 2016’da satışlarımız yüzde 14 büyüdü” dedi. 2017’de müşteri deneyimlerini anlamaya ağırlık verecekleri bir yıl yaşayacaklarını aktaran Ergin, mart ayı itibarıyla müşterilerin evinde konaklamalı müşteri deneyimi başlatacaklarını ve müşterileriyle birlikte alışverişe çıkacaklarını söyledi. Ergin, CarrefourSA’nın 2016’da satışlarını 2015’e göre yüzde 14 artırarak 4 milyar 492 milyon liraya çıkardığını belirterek “Yapılan her işte önce müşterilerin ihtiyaçları önemli. Bunu yaparken de en verimli şekilde yapmaya çalışıyoruz” dedi.
KİM SORUN YAŞAYACAK
Ergin, girilen yeni dönemde 400 metrekarenin altındaki büyüklüğe sahip marketlerin zorlanacağını düşündüklerini de açıkladı. Türkiye’de geçtiğimiz yılda 400 metrekare altındaki marketlerde ciddi bir büyüme yaşandığını söylerken, “Ürün çeşidinin ve hizmet farklılaşmasının az olduğu bu formatlarda ağırlıklı olarak faaliyet gösteren şirketler için ciddi verimlilik sıkıntısı olduğuna yönelik veriler var. Bu mağazalarda mutsuzluk artıyor. Çok hızlı büyümeye dayalı bu verimlilik sıkıntısının bu tür şirketlerde artarak devam edeceğini öngörüyoruz. İndirim mağazalarında da 20 bin sınırına gelindi” dedi.
ŞEFLİ HİPERMARKET
Hipermarketlerin ürün yelpazesindeki genişlik ve her fiyattan ürünle haftalık ve aylık alışveriş için cazibelerini artıracağını anlatan Ergin, “Önümüzdeki dönem hipermarketlerin burnunu kaldıracağı bir dönem olacak. Bizler de hipermarketlerimizde yenilik yapıyoruz” dedi. CarrefourSa kısa süre sonra bazı hipermarketlerin içinde ünlü gurme ve şef Vedat Başaran’la işbirliğiyle restoranlar da açacak. Bu kapsamda hipermarketlerin aynı zamanda bir yaşam alanı olarak kurgulanması, çocukların zaman geçireceği yerlerin de planlaması hedefleniyor. İlk olarak İstinye ve Merter’deki CarrefourSa hipermarketlerinde bu değişimler yapılacak.
SOFİSTİKE ALIŞVERİŞ
ERGUN, CarrefourSa-Gurme mağazalarına ilginin de arttığını, özellikle gelir düzeyi yüksek müşterinin sofistike lezzet arayışında olduğunu ve gurme mağazalarında bu müşterilerin ihtiyaçlarına yanıt verildiğini söyleyen Ergin, “Gurme mağazalarımızda da değişim içindeyiz. Örneğin ithal peynire ilgi fazla. Bu peynirleri Türkiye’de üreten üreticiler de artıyor. Bunlara biz de daha artan oranda yer veriyoruz. İlk büyük değişimi de rekabetin çok olduğu, müşterilerin de zor olduğu İzmir’de gerçekleştireceğiz. İzmir Mavişehir’de değişen Carrefour Gurme mağazamız açılacak” dedi.