Güncelleme Tarihi:
TSB Başkanı Recep Koçak, 2012’nin 1.3 milyar TL ile trafik sigortasında en yüksek zarar edilen yıl olduğunu belirterek, “Primler öyle söylendiği gibi de artmadı, yüzde 25’lik bir artış var. Kötü sürücü ile iyi sürücüyü ayırt etmeye çalışıyoruz” dedi.
Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Recep Koçak, sigorta şirketlerinin son 7 yılda trafik sigortasından 3,4 milyar TL zarar ettiğini açıkladı. Koçak, gerek geçen sene gerekse de bu sene zarara devam edildiğini, 2012’yi 1,3 milyar TL zararla kapattıklarını söyledi. Recep Koçak, aldıkları her 100 liralık prim karşılığında 116 lira hasar ödediklerini belirterek, “Bunun üzerine genel giderlerimizi de koyduğunuzda bu rakam 150’lere yaklaşıyor. Yani biz, trafik sigortasında 100 lira prim alıyoruz, 150 lira gider yapıyoruz” dedi.
Trafik sigortasını havuz sistemine benzeten Recep Koçak, primlerin havuzda toplandığını, hasarların ve genel giderlerin bu havuzdan karşılandığını ifade ederek, “Topladığımız primler hasarlara ve genel giderlere yetmediğinde biz bunu ya kendi özkaynaklarımızdan karşılayacağız ya da primleri artırma yoluna gideceğiz. Son 7 yılda da 3,4 milyar TL zarar etmişiz” şeklinde konuştu.
KÖTÜ SÜRÜCÜYÜ AYIRIYORUZ
Recep Koçak, 2012’nin 1,3 milyar TL ile en yüksek zarar edilen yıl olduğuna değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü:“Artık bundan ötesi yok diye düşünüyoruz. Primler öyle söylendiği gibi de artmadı. 2011’den 2012’ye geçişte artış oranı yüzde 26, 2013’e gelindiğinde ise yüzde 33 oldu. Araç portföyünün önemli bir kısmı otomobillerden oluşuyor. Bu grupta da 2011’den 2012’ye geçişte yüzde 20, 2013’e geçişte ise yüzde 25 prim artışı yaşandı. Bizler kötü sürücü ile iyi sürücüyü ayırt etmeye çalışıyoruz. Yılda 3-5 kaza yapan ile hiç kaza yapmayan sürücüyü düşünün, dolayısıyla bizim fiyatlarımızda aracın yaşı, sürücünün bulunduğu il artık çok önemli. Bir önceki yıl kaza yapmayan sürücülerin primleri çok fazla artmıyor. Artışlar daha çok hasarlı sürücülerde.”
Recep Koçak, “Yüzde 300’lere varan fiyat artışları yaşandığını söyleyen sürücüler var, prim artışları bu kadar yüksek mi?” sorusunu ise şöyle yanıtladı: “Yüzde 300 olan da vardır. Bizler sigortalıdan ne aldık, ne ödedik; ona bakıyoruz. 500 lira prim aldık, 20-25 bin lira da hasar ödedik; bir sonraki yıl 2 bin lira prim almamız çok da yüksek bir oran değil. Bunu kötü sürücülere uygulamazsak artışları iyi sürücülere yansıtmak zorunda kalıyoruz ki, bu da hiç adaletli olmaz.”
Fiyatlar bundan sonra fazla artmaz
RECEP Koçak, trafik sigortasında primlerin bundan sonra bu kadar yüksek artmayacağını belirterek, şunları söyledi: “Geçen yıl 1.3 milyar TL zarar edildi, bu yılın ilk yarısında ise zarar 460 milyon TL oldu. Zararlar aşağı doğru iniyor. Sigorta şirketleri çok fazla para kazanma sevdasında değiller, küçük bir kar payı ile yaşayabilirler.”
DASK, hasar ödeme gücünü artırdı
Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK), tek bir depremdeki ödeme gücünü 10 milyar TL’ye çıkararak, dünyadaki en büyük deprem sigortası havuzlarından birisi haline geldi. DASK’ın Nisan ayında ihraç ettiği 400 milyon dolarlık afet bonosu bu artışa önemli katkıda bulundu.DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, mevcut hasar ödeme kapasitelerini, kendi öz kaynaklarına ilave olarak reasürans programı ve afet bonosu ile oluşturduklarını belirterek, şunları anlattı: “Bu kapasite kamu bütçesinden tamamen bağımsızdır. DASK’ın 2013-2014 yılı hasar fazlası reasürans anlaşması dünyanın sayılı en büyük programları arasında yer almaktadır. Kurumumuzun Nisan ayında ihraç ettiği 400 milyon dolarlık 3 yıllık afet bonosu da bu yıl içerisinde dünyada gerçekleştirilen en büyük afet bonolarından biri olmuştur.”
SİGORTA DANIŞMA KÖŞESİ Sorularınız için: sigorta@hurriyet.com.tr
BES’te devletin yüzde 25’lik ek katkısından faydalanmak için eşimle aylık bin TL ödüyoruz. Bir şirkete daha üye olsak devletin katkısını artırabilir miyiz? Hakan Dağtaş
Devlet katkısı, yıllık yüzde 25’i ile sınırlı. Bunun üzerinde katkı payı yatırsanız da yine aynı . Ancak eşinizle ayrı ayrı sisteme girip, her ikiniz de yıllık 3 bin liralık devlet katkısından yararlanabilirsiniz.