Güncelleme Tarihi:
11 milyon ziyaretçi tarafından toplam 20 milyon kez ziyaret edilen Hepsiburada platformunda, ziyaretçilerin Efsane Cuma günü her saniye işlem yapılması dikkat çeken detaylar arasında yer aldı. Hepsiburada, Türkiye’nin 61 kentine yayılmış yaklaşık 10 bin iş ortağı KOBİ ve perakende ekosistemiyle birlikte yarattığı yaklaşık 200 bin kişilik iş hacmi ve iş birliği sayesinde, ailelerin önemli ölçüde tasarruf etmesini sağladı.
Şirket, Türkiye’deki tüm bebeklerin yaklaşık 1 haftalık bebek bezi ihtiyacını karşılayacak miktarda satış yaptı. Toplamda aileler, 24 milyon adet bebek bezi aldı. Bu rakamlara bakıldığında; KOBİ’ler için, kendi illeri dışında tüm Türkiye’yi kapsayacak şekilde, çok geniş bir müşteri kitlesine ürün ve hizmetlerini sunma fırsatı yaratılmış oldu.
DAKİKADA 1200 SİPARİŞ
Hepsiburada’nın iş ortaklarına sağladığı bu fırsat, KOBİ’lerin e-ticareti daha etkin kullanmalarının, iş hacimlerini büyütmekteki katkısı ve gücünün de altını çizmiş oldu. Türkiye e-ticaret sektörünün dijital dönüşümünde kaldıraç rolünü üstlenen Hepsiburada iş ortakları ile beraber 252 milyon TL değerinde satışın gerçekleştiği Efsane Cuma çerçevesinde bir günde oto aksesuarlarından temizlik malzemesine kadar vatandaşların çok çeşitli ihtiyaçlarının en iyi fiyatlarla temin edilmesini sağladı. İstanbul, Ankara ve İzmir, en çok sipariş veren iller oldu. Efsane Cuma’nın yoğun saatlerinde saniyede 200, dakikada 1.200 sipariş gerçekleşti. Ürün adedinde ise 5 binin üzerine çıkıldı. Kişi başına 4.8 adet ürün alındı.
24 MİLYON BEBEK BEZİ
Hepsiburada’dan paylaşılan bilgilere göre Türkiye’deki tüm bebeklerin yaklaşık 1 haftalık bebek bezi ihtiyacını karşılayacak miktarda satış yapıldı. Toplamda aileler, 24 milyon adet bebek bezi aldı. Bu rakamlara bakıldığında; KOBİ’ler için, kendi illeri dışında tüm Türkiye’yi kapsayacak şekilde, çok geniş bir müşteri kitlesine ürün ve hizmetlerini sunma fırsatı yaratıldı.
Hepsiburada’nın iş ortaklarına sağladığı bu fırsat, KOBİ’lerin e-ticareti daha etkin kullanmalarının, iş hacimlerini büyütmekteki katkısı ve gücünün de altını çizildi. Müşteriler adet bazında, hızlı tüketim malzemelerini elektronik ürünlere tercih etti. İndirim marketlerinin tamamının ortalama bir gündeki satışından fazla deterjan satıldı. Müşteriler, oyuncak, bebek maması, nevresim, yastık gibi ev tekstili ürünleri ve bahçe mobilyaları gibi çok çeşitli yelpazeden ürün ihtiyacını karşıladı.
Parfümde tüm Türkiye pazarının bir günlük satışını tek başına yapan Hepsiburada, ayrıca tencere, tava, düdüklü tencerede de Türkiye genelindeki 2 günlük satışı tek bir günde gerçekleştirdi. Jilet, tıraş makinesi, elektrikli diş fırçası ve kedi köpek mamalarında Türkiye pazarının bir günlük satışından fazla satış yapıldı. Matkaplarda tüm Türkiye’de 3 günde satılan matkap satışını Hepsiburada bir günde gerçekleştirdi. Ayrıca aynı günde yarım milyon metrekare halı ve perde satıldı. Tüm Türkiye’de 1.5 günde yapılan televizyon satışı ve 1 haftada yapılan printer satışını Hepsiburada bir günde yaptı. Ütülerde ise tüm Türkiye’de 1 günde satılan ürünün 2 katı sipariş edildi.
1 saatte tüm daireler bitti
EFSANE Cuma kapsamında bir e-ticaret platformunda ilk kez daire satışı gerçekleşti. Nef’in, İstanbul Çekmeköy’deki ikinci projesi olan Nef Ormantepe’de yer alan 1+1 ve 2+1 daireleri özel fiyatla satışa sunuldu ve 1 saatte tüm daireler satıldı. Yine Türkiye’de ilk defa e-ticaret platformundan otomobil satışı da yapan Hepsiburada, özel indirimli Mini Cooper marka otomobilin satışını gerçekleştirerek, ilk sattığı otomobili Bursa’dan alan müşterisiyle buluşturdu.
Rakamlarla Efsane Cuma
11 milyon
Ziyaretçi sayısı
20 milyon
Ziyaret sayısı
604 bin
Mobil uygulama indirme sayısı
2 milyon
Satılan ürün adedi
523 bin
Verilen sipariş adedi
105 bin
Satışan kitap sayısı