Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL’u dünyanın en önemli alışveriş noktalarından biri haline getirmek için düzenlenen Shopping Fest’in (ISF-İstanbul Alışveriş Festivali) ikincisi bu yıl 9-29 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek. İlkinde yaşanan tecrübelerden yola çıkan festival yönetimi, tüketicinin daha fazla indirim istediğini belirterek, indirimlerin yüzde 50’ye yaklaşacağını söyledi. İlk festivalde 40 gün olan süre 21 güne indi.
İstanbul’a 10 milyon turist
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, geçen yıl amatör ruhla başlanan festival için bu yıl daha büyük bir coşku olduğunu anlatarak şöyle konuştu: “Dünya turizminin aldığı sonucun iki katıyla geçen yılı kapattık. Dünyada ortalama 4-4.5 büyüme yaşanırken bizim ülkemiz yüzde 9 gibi bir rakama ulaştı. 31 milyon turistle yılı kapattık. İstanbul’a gelen turist sayısı 8 milyonu gördü. İnşallah önümüzdeki dönemde bu 10 milyona çıkacak. Geçen yıl kredi kartıyla yapılan alışveriş yüzde 25 arttı. Yabancı kredi kartıyla yapılan alışveriş yüzde 38 arttı.”
Tüm Türkiye’ye yayılıyor
Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul’un ardından Ankara ve Antalya’nın da benzer organizasyonlar için çalıştığını hatırlaratak, “İstanbul’la yarışmaya çalışıyorlar. İstanbul ise dünyayla yarışıyor” dedi. ISF İcra Kurulu Eş Başkanı Hakan Kodal da bunun bir rekabete dönüşmemesi gerektiğini belirterek, “Türkiye’de birbirimize destek olmamız şart. Ankara’da yapılacak olanı tabi ki destekliyoruz. İstanbul şampiyonlar liginde” diye konuştu. Tescilli markalar Derneği (TMd) Başkanı Füsun Çevikel ise, Ankara ve Antalya’da aynı tarihte festival düzenleyeceğini, İzmir’in de aynı tarihe yetişmeye çalıştığını belirterek, “Alışveriş festivali tüm Türkiye’ye yayılma eğiliminde. Belki de böylesi çok daha iyi ve etkili olacak” dedi.
Hedef 21 günde 7 milyar TL
Bu yıl 21 gün sürecek İstanbul Shopping Fest’in 2012 hedefi 7 milyar TL’ye ulaşmak. Geçtiğimiz yıl 40 gün yurt içi ve yurt dışından beş milyon ziyaretçi ağırlayan festival, bir önceki yıla göre İstanbul’da toplam alışveriş rakamını yüzde 26 artırarak ciro rakamını 8 milyar TL’ye çıkardı. Geçen yıl yabancı kart harcamalarında 252 milyon TL’lık değişime neden olan festivalde kredi kartı ile 40 TL ve üzerinde gerçekleşen işlem adedi 154 milyonu aştı.
Tatlıtuğ ve Öden tanıtım yüzü oldu
ISF İcra Kurulu Eş Başkanı Mehmet Nane, geçen yıl çevre ülkelerde yapılan tanıtımlarda oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ ile çalıştıklarını bu yıl buna ek olarak oyuncu Songül Öden’in de tanıtımlarda yer alacağını söyledi. Festival, 100’ün üzerinde alışveriş merkezinin yanı sıra Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi gibi alışveriş caddelerinde olacak.
Haziran daha güzel bir dönem
ISF İcra Kurulu Eş Başkanı Hakan Kodal, geçen yıl yapılan festivalin indirim dönemine denk gelmediğini bu yıl buna özen gösterdiklerini belirterek şöyle konuştu: “Çok daha yüksek indirim olacak. Haziran döneminde İstanbul’a 900 bin turist geliyor. Bu aktarmalar ve yerli turistle 1.5 milyonu aşacak. Tanıtım için 50 milyonun üzerinde bütçe ayırdık.”
Eş Başkanlardan Yılmaz Yılmaz ise “Geçen yıl nerede hata yaptık biliyoruz. Büyük bir parti ve konserle başlayacağız. Yurtdışından gösteri grupları getireceğiz. Bu yıl geçen seneden farklı olarak 500 bin adet kitapçık bastıracağız” dedi.
Tüm para alışverişe gidecek
İSTANBUL Valisi Hüseyin Avni Mutlu “İstanbul için en önemli şey birlikte hareket etmek. Zaman İstanbul zamanı. Dünya bunu söylüyor. Paramızı alışverişe harcayacağımızı düşünüyorum. Tatile kalacak mı bilmiyorum. İstanbul’un turizm değerini artırmak için 95 milyon TL’lik hibe destek payının 20 milyon TL’sini turizme ayırdık” diye konuştu.
Yabancı müşterinin yüzde 83’ü memnun
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, bu yıl ISF’nin yalnızca İstanbul’a değil, dünyaya damgasını vuracağını belirterek, yaptıkları bir araştırmanın sonucunu şöyle aktardı:
Yerli müşterilerin yüzde 67’si, yabancı müşterilerin yüzde 83’ü genel olarak Shopping Fest’ten memnun olduğunu belirtiyor.
Yerli müşterilerin yüzde 61’i düzenlendiği tarihin doğru olduğunu, yüzde 57’si etkinlikleri beğendiğini, yüzde 53’ü yapılan indirimlerin alışveriş yapmaya teşvik ettiğini ifade ediyor.
Yerli müşterilerin yüzde 67’si, yabancı müşterilerin
ise yüzde 83’ü ISF tarihleri arasında alışveriş yaptı.
Yabancı müşterilerin yüzde 74’ü ISF kapsamında özel indirimlerden yararlandı.