21 gazeteden ’durmayın, canlanın’ çağrısı

Güncelleme Tarihi:

21 gazeteden ’durmayın, canlanın’ çağrısı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2009 00:00

Basın Reklam Platformu tarafından, ’Düşündüm ve Kriz İçinde Yer Almamaya Karar Verdim’ gibi sloganlarla 5-10 Şubat tarihlerinde 21 gazetede yayımlanan ve ekonomik durgunluk dönemlerinde ’durmayın’ mesajı veren reklamlar sektörün ilgi odağı haline geldi.

Basın Reklam Platformu Danışmanı Nükhet Vardar yaşanan ekonomik durgunluklarda en kötü etkinin moral çöküntüsü ve kişilerde ortaya çıkan, ’ne yaparsam yapayım, sonucu değiştiremem. Öyleyse neden boşuna uğraşayım’ görüşünün hakim kılınması olduğunu söyledi. Basın Reklam Platformu’nun bu yanlışı elinden geldiğince olumluya dönüştürebilmek için, sözü edilen kampanyayı başlattığını ve ilgili herkesi aksiyona çağırdığını belirten Vardar sözlerini şöyle sürdürdü: "Krizin etkilerini en aza indirebilmek için herkesin yapacağı şeyler var. En kötüsü kriz karşısında edilgen hissetmek. O nedenle ’Durmayın. Durgunluğun bir parçası olmayın’ diyoruz. Tüm sektör çalışanları krizde de kontrolü elden bırakmadıkları oranda, bu krizden de en az zararla çıkabileceklerdir."

Kampanyayı hazırlayan reklam ajansı Ultra’nın eşbaşkanı Faruk Kaptan ise "Basın Reklam Platformu adına şirket yöneticilerine; kriz gerçeğine karamsar taraftan bakanlar ile bakmayanlar arasındaki farkı vurgulamak, kriz dönemini fırsata çevirebileceklerini sonuçta bu süreçten karlı çıkabileceklerini hatırlatmak istedik" dedi. Kaptan "Henry Ford, Wal-Mart’ın kurucusu Sam Walton ve John F.Kennedy’nin sözlerinden alıntılarla reklam yatırımlarını durdurmamayı tavsiye ettik. İkincil olarak da 19 Şubat’ta yapılacak ’Durgunlukta Canlanma Konferansı’ ile zamanlama ve içerik bağlantısı kurarak sektörün deneyimlerini paylaşması için konferansa gerekli katılımı artırmayı hedefledik" diye konuştu.

1 yıllık platform

Basın Reklam Platformu Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, platformun, gazetenin bir mecra olarak önemini ve etkinliğini vurgulamak için Ocak 2008’de kurulduğunu söyledi. Basın İzleme Araştırma’larıyla izlenen ve okur araştırma sonuçları yayımlanan 21 gazetenin reklam grup başkanları platformu oluşturuyor. Platformda Akşam, Bugün, Cumhuriyet, Fanatik, Fotogol, Fotomaç, Fotospor, Güneş, Hürriyet, Milliyet, Posta, Radikal, Sabah, Sözcü, Star, Takvim, Türkiye, Vatan, Yeni Asır, Yeni Şafak, Zaman bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!