Güncelleme Tarihi:
İş dünyası temsilcileri ise yaptıkları konuşmalarda, “Sadece Türkiye değil, dünyada zor bir dönemden geçiyor. Ancak tüm bunlara rağmen 2019 fırsatlar yılı olabilir. Türkiye bu zor dönemden de çıkacaktır. Yeter ki umudunuzu kırmayın” mesajı verildi. Konferansın ilk günkü oturumlarına yaklaşık 2 bin kişiye yakın profesyonel katıldı. Şovmen ve yazar Kaan Sekban, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü Murat Karahan, Tav Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener ve Limak Yatırım Başkanı Ebru Özdemir’in konuşmacı olduğu oturumlar ile Hürriyet’in 70. yıl paneli büyük ilgi gördü.
TÜRK OPERA MARKASI YARATMAK İSTİYORUM
TELEVİZYONCU Aslı Şafak’ın sorularını yanıtlayan Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü Murat Karahan, “Türk opera markası” yaratmak istediğini söyledi. Karahan, “Başkaları tarafından seslendirilen Türk operası yok. Bizim yapmak istediğimiz opera aracılığıyla Türkçe öğretmek. Biz ezberleri bozmaya çalışıyoruz. Operayı halka indirmeye çalışmıyoruz” dedi.
‘TÜRKİYE GİBİ ÇOK RENKLİ, ÇOK SESLİ’
MARKA 2018’e “Hürriyet 70. Yıl: Türkiye gibi çok renkli, çok sesli” adlı oturum damga vurdu. Oturumda Hürriyet yazarları Ahmet Hakan, Doğan Hızlan, Ertuğrul Özkök ve Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Vahap Munyar yer aldı. Şarkıcı Yalın’ın konuk olarak katıldığı oturumda, Hürriyet’in 70’inci yılı için bestelediği özel şarkı söylendi. Şarkının stüdyoda çekilen klibinde Sedat Ergin, Nuran Çakmakçı ve Onur Baştürk de yer aldı. Hürriyet’in etkisine dikkat çeken Vahap Munyar, “Bir kelime bile bazen müthiş bir etki yapabiliyor. Hürriyet’in böyle bir gücü var” dedi. Hürriyet’in 70 yıllık tarihinde yeniliklere çok açık bir yapısı olduğunu belirten Ertuğrul Özkök, şöyle konuştu: “Hürriyet basının amiral gemisidir. Bunun en büyük bedelini de ben ödedim. 20 yıl Genel Yayın Yönetmeni olarak görev yaptım. Her vatandaş gibi gizli bir hayranlık duyuyordum. Hürriyet’in kimsenin inanmadığı bir özelliği vardı. Yeniliklere çok açık bir yerdi. İlk geldiğimde ‘3 ay dayanamazsın’ diyorlardı.”
Hürriyet’e ilk geldiği günleri anlatan Ahmet Hakan, ise şöyle konuştu: “Daha önce başka yayın kuruluşlarında çalışıyordum. Hürriyet’e geçeceğim zaman farklı sesler çıktı. Ben de ‘ne kadar farklı olabilir ki’ dedim. Hakikaten çok farklıymış. Yazdığınız yazının ulaşım gücünü görüyorsunuz. Böyle bir fark var. Etki gücü çok yüksek bir gazete. Hürriyet’in kurumsal yapısında iyi bir sistem var. Ben bu sisteme hayranım” dedi. Hürriyet’i bir orkestraya benzettiğini söyleyen Doğan Hızlan ise, “Herkes ayrı bir enstrüman çalıyor. Yani herkesten ayrı bir fikir çıkıyor. Bu çok önemli” diye konuştu.
SAMİMİYET BAŞARI GETİRİR
MAVİ CEO’su Cüneyt Yavuz ve oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ Marka 2018’de bir araya geldi. Yavuz, Mavi’nin 35 ülkede faaliyet gösterdiğini belirterek, “5 milyon aktif ve 1 milyon yıllık yeni müşteriye hizmet veriyoruz” dedi. Tatlıtuğ, Mavi ile 8 yıldır birlikte olduklarını belirterek, şöyle konuştu: “Marka yüzü olmak çok önemli. Ben hep inandığım şeyleri söylemeyi tercih ettim. O yüzden kolay kolay kabul edilebilecek bir şey değil. En önemli şey güven. Mavi ile hep yeni işler yaptık. Samimiyet ve istikrar başarıyı getirir. İnsan her yaşta daha bir filizleniyor. Ne yaparsam yapayım o işte samimiyet oluyor. Samimi olup üretmeye devam.”
GELECEK VİCDANLI GENÇLERİN OMUZLARINDA
GELECEĞİN vicdanlı ve donanımlı liderlerini yetiştirmek için YGA’yı kuran Sinan Yaman, Young Guru Academy (YGA) işbirliğiyle Türkiye’nin dört bir yanındaki çocuklarımıza bilim eğitimini ulaştırmayı ve bilim sevgisini aşılamayı hedefleyen proje için kapsamlı ön hazırlıklarını anlatttı. Yaman, “Gelecek vicdanlı teknolojileri geliştiren gençlerin omuzlarında yükselecek. Bu anlamlı hayal için başlattığımız YGA Bilim Seferberliği’ne destek veren yeni hayal ortaklarımızla MARKA Konferansı’nda tanışmak geleceğe olan umudumuzu arttırdı” ifadelerini kullandı.
PLAZA HAYATINI SAHNEYE TAŞIDI
MARKA 2018’de “Bir mizah markasının yükseliş hikayesi”ni anlatan şovmen ve yazar Kaan Sekban, kurumsal hayattan istifa edişini ve 10 yılda yaşadıklarını nasıl mizaha dönüştürdüğünü anlattı. Konferansın en çok beğenilen oturumlarından birine imza atan Sekban, şunları söyledi. “Bu hayatın bana göre olmadığını anladığımda 10 yıl geçmişti. Bir gün istifa ettim. Üç, beş kişinin izlediği anlı yayınlar yapıyordum. Bir gün İclal Aydın konuk olarak katılmak istedi her şey değişti. Ardından kitap yazdım... Sahneye taşıdıklarım aslında plazalarda her gün yaşanan olaylardı. Bu da çok büyük ilgi gördü.”
ROBOT KONUŞMACI YER ALIR MI?
MARKA Konferansı düzenleyicisi Yürekli Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, şöyle konuştu: “Yapay zekâ çok popüler. Acaba bir gün MARKA Konferansı’nda bir robot konuşmacı yer alır mı? Markalar da insanların hayatının yansıması. Geçen 19 yıllık süreçte Türkiye’nin markaları da çok gelişti. Dünyada ve Türkiye’de zorlayıcı bir dönem yaşansa da korkmuyoruz. Her dönemin zorlu olduğunu biliyoruz. Genel tavrımız bizi ayrıştırıyor ve bu tavrımızdan da vazgeçmiyoruz.”
MODA SEKTÖRÜ ÇEVREYİ ÇOK KİRLETİYOR
Konferansta, “Temperley London ve Modanın Değişen Yüzü” adlı panelde Temperley London Kurucusu ve Moda Tasarımcısı Alice Temperley ve Tüm Zamanların Marka Konferansı Moderatörü BJ Cunningham bir araya geldi. Temperley, “Sürdürülebilirlik ve çevrecilik çok önemlidir. Maalesef moda sektörü çevreyi çok kirletiyor. Çevreye duyarlı olan kumaşlar ise çok pahalı ve kısıtlı. Bunlar seri üretime girmedi” dedi. Modada sürdürülebilirliğin tüketicinin desteği ile olabileceğini söyleyen Temperley, “Tüketiciyi bilinçlendirmeli ve çevreci ürünleri seçmelerini sağlamalıyız” dedi.
HİBRİT ZEKÂ HİÇ YENİLMİYOR
TAV CEO’su Sani Şener, konferansın iş dünyası üzerindeki ‘yenilenme’ etkisine dikkat çekerek “Hibrit zekâ hiç yenilmiyor” dedi. Dünyadaki değişim için, “2020’deki mesleklerin yüzde 30’u bugün daha yok” diyen Şener şöyle konuştu: “Yıldız kayarken dilek tutamazsınız ya, düşünce hızı ışık hızına çok yakın olduğu içindir bu. Yıldızlar kayarken dilek tutabilirseniz eğer, tüm stratejilerinizi uygulayabilirsiniz.”