Güncelleme Tarihi:
BÜNYESİNDE Koreli otomotiv markası Kia, kiralama şirketi Garenta ve ikinci el şirketi ikinciyeni.com markalarını barındıran Anadolu Grubu bünyesindeki Çelik Motor, 2017 yılına ‘KIARENT’ isimli yeni bir markayla giriş yaptı. Çelik Motor’un yeni Genel Müdürü Özgür Maraş, özellikle ÖTV düzenlemelerinden dolayı 2017’de tüketicilerin paralarını otomobil alımına bağlamak yerine, araç kiralamayı tercih edeceklerini belirterek, “Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği’nin (TOKKDER) açıkladığı rakamlara göre 2016 yılının üçüncü çeyreğinde araç kiralama sektörünün pazar büyüklüğü yüzde 10.5 arttı. Böylece piyasada toplam kiralık araç sayısı 306 bin 400’e ulaştı” açıklamasını yaptı.Kiralama sektöründe büyüme beklentilerini tüketicilere yönelik bir fırsata çevirme amacıyla Kia çatısı altında ‘KIARENT’ ismiyle yeni bir alt marka yarattıklarını söyleyen Maraş şöyle konuştu:
ÖNCE KİRALA SONRA AL
“Araç kiralamada KIA zamanı” sloganıyla yola çıktığımız bu yeni oluşumda, bayilerimize gelerek Kia satın almak isteyen müşterilerimize, beğendikleri aracı 12 aydan 36 aya kadar uzun dönem kiralama opsiyonu da sunacağız. Bayilerimizin gerçekleştireceği bu operasyon Çelik Motor’un kiralama sektöründeki öncü markası GarentaPRO üzerinden yapılacak. Böylece GarentaPRO marka gücünü, Kia bayi ağının gücüyle birleştirerek, 2017’de daha da büyümesini beklediğimiz kiralama pazarında, markalarımızın sinerjisi ile etkin bir şekilde rol almak istiyoruz. KIARent’ten kiralama yapacak müşteriler ayrıca ileriki zamanlarda, kiraladıkları otomobilleri uygun şartlarda satın alabilme şansına da sahip olabilecekler.” Özgür Maraş uzun dönem kiralama markaları GarentaPRO ile geçen seneye oranla ortalama filo adedinde yüzde 14, kısa dönem markaları GarentaDAY ile de yüzde 13.6 büyüme sağladıklarını söyledi. Maraş, “2017 yılında GarentaPRO‘nun yüzde 12, GarentaDAY’in ise ortalamada yüzde 6 büyümesini ve sektördeki konumumuzu korumayı hedefliyoruz” dedi.
BİRİ REKORTMEN 3 MODEL GELİYOR
ÇELİK Motor Genel Müdürü Özgür Maraş, Kia markasının ise 2016’da yaşanan tüm olumsuzlara rağmen yılı 19 bin adedin üzerinde bir satışla tamamladığını belirterek, “Yılı yüzde 2’lik pazar payı ile kapatıyoruz. 2017 yılında pazarın daralması öngörümüze rağmen, büyüme hedefimizi sürdürüyoruz ve otomotiv pazarına 3 yeni modelimizle önemli katkılar sağlamayı planlıyoruz. Kia’nın küresel düzeyde en çok ilgi gören modeli olan, bir önceki versiyonundan farklı olarak cazibesi ve sürüş keyfi artırılarak tasarlanan B segmentindeki modelimiz yeni Rio’nun dördüncü nesil versiyonunu 2017 yılının ilk çeyreğinde satışa sunmayı planlıyoruz. Yine yılın aynı döneminde, şehirde kullanım kolaylığı sağlayan, dış tasarımı ile otomotiv dünyasının en büyük tasarım ödülleri IF ve red dot’a layık görülen A segmentindeki modelimiz Picanto’nun yeni versiyonunun da lansmanını gerçekleştireceğiz. 2016 yılı ortasında Avrupa’da satışa sunulan ve 23 binden fazla sipariş alarak Kia Motors için erken satış başarısı gösteren ve Los Angeles’tan New York’a yapılan deneme sürüşü sonrası “en düşük yakıt tüketimine sahip hibrit otomobil” ünvanı alarak Guinness Rekorlar Kitabı’na giren yeni hibrit SUV modeli Kia Niro’yu da 2017 yılı 1. çeyreğinde satışa sunacağız” dedi.