Güncelleme Tarihi:
81 ilde 870 ilçede faaliyet gösterdiklerini anlatan A101 CEO’su Erhan Bostan, “A101’i en yaygın marka haline getirme hedefimiz aslında Türkiye’nin markası haline gelme stratejimizin bir parçasıydı. En yaygın olmak önemli ama yeterli değildi. Ailenin tercihi olmak için de tabii ki öncelikle kadınlarımızın güvenini kazanmak gerekliydi. Müşterilerimizin yüzde 62’sini kadınlarımız oluşturmakta. Düzenli A101 müşterileri ise ayda ortalama 19 kere mağazalarımızı ziyaret etmekte. 2014 ve 2015’de yılda ortalama 1400’er, 2016’da ise yaklaşık 1000 mağaza açtık. Bu yılda 700 yeni mağaza açarak, 2017 yılını 7 bin 100 mağaza ile kapatma hedefimiz var” dedi.
Bostan, “Yüzde 44’ü kadın olmak üzere 36 bin çalışanımızla faaliyet gösteriyoruz. 2017’de de 4 bin insanımıza daha liyakat sistemiyle istihdam sağlayarak birlikte büyümeye devam edeceğiz. Ancak unutmamalıyız ki sadece istihdam sağlamak yeterli değil; biz aynı müşterilerimizin olduğu gibi çalışanlarımızın da yüzünün gülmesini, müşterilerimize misafirleri gibi davranmalarını ve mağazayı kapatırken huzurla evlerine dönmelerini arzu ediyor ve bu doğrultuda çalışıyoruz” dedi.
2016 yılını 10.7 milyar lira ciro ile kapattıklarını ifade eden Bostan, 2017 hedeflerini şöyle anlattı: “Yeni mağazalarla birlikte yüzde 25 büyüme ile 13 milyar lira gelir hedefliyoruz” dedi.