Güncelleme Tarihi:
Dış piyasalardan 719 milyon dolar değerinde murabaha sendikasyonu temin ettiklerini de kaydeden Yahşi, 250 milyon dolar değerinde de sermaye benzeri sukuk ihraç ettiklerini belirtti. Türk bankacılık sektörünün uluslararası bankacılık dünyasında iyi bir itibarı olduğunu kaydeden Yahşi, “Gerek duyduğumuzda bu piyasalardan rahatlıkla murabaha sendikasyonu veya sermaye benzeri sukuk yoluyla fon temin edebiliyoruz. Biz vizyonumuzu ‘dünyanın en iyi katılım bankası olmak’ şeklinde belirledik. Vizyonumuz, gelecek döneme ve daha uzun geleceğe bakışımızın en iyi ifadesi” diye konuştu.
EN İYİ BANKA VİZYONU
En iyi katılım bankası olmayı beş yapı taşı üzerinden tanımladıklarını belirten Yahşi, bunları şöyle özetledi: “En iyi müşteri hizmeti, seçkin çalışan kadrosu, en yenilikçi ürünler, en yüksek şirket değeri ve yüksek marka bilinirliği… Geçtiğimiz dört yılda, bankamız bünyesinde bizi bu en iyilere götürecek köklü yatırımlar gerçekleştirdik; iş süreçlerimizi ve organizasyon yapımızı stratejik hedeflerimizi uygun olarak yeniledik. Kendimizi sürekli bu beş alanda ne durumda olduğumuza göre değerlendiriyor ve buna uygun aksiyonlar alıyoruz.” TİCARİ odaklanma2016 yılında yüzde 20’lik bir büyüme hedeflediklerini söyleyen Fahrettin Yahşi şu bilgileri paylaştı: “Önceliklerinin agresif bir büyümeden ziyade, riskin iyi yönetilerek, öz sermaye karlılığında mevcut durumu korumak olduğunu ifade eden Albaraka Türk Genel Müdürü Dr. Fahrettin Yahşi, “Kar zarar projeleri bizim güçlü olduğumuz alan; 2016’da bu alandaki yatırımlarımızı sürdüreceğiz.”
BÜTÜN PAYDAŞLARA GÖREV DÜŞÜYOR
KATILIM bankacılığı özelinde de değerlendirmelerde bulunan Fahrettin Yahşi, şunları söyledi: “Katılım bankacılığı sektörünün büyümesi için, her kurumu ve paydaşı ilgilendiren genel stratejiler sözünü ettiğim katılım bankaları 2025 Stratejisi Belgesi’nde ortaya konuldu. Büyüme stratejisi olarak ürün çeşitliliğinin artırılması, bankalarda çalışan insan gücünün niteliğinin geliştirilmesi, katılım bankacılığına ilişkin algı ve itibar yönetimi konuları öne çıktı. Bu stratejinin gerçekleşebilmesi için, stratejik belgenin oluşumuna katkı sunan bütün paydaşlara düşen görevler var. Ancak şunu unutmamak lazım, genel prensipler sektöre ancak bir yön çizer. Büyümeyi sağlayacak olan ise sektörde fiilen faaliyet gösteren bankaların ortaya koyacağı performanstır. Daha da önemlisi bu alana tahsis edecekleri sermayedir. 30 yılı aşan sürede bu sektörde, katılım bankacılığını iyi bilen profesyoneller yetişti. Müşteriler katılım bankacılığının ne olduğunu tanıdı. ”