Güncelleme Tarihi:
ASLAN PAYI YERLİ OTOMOBİLDE
2015 yılının 2. el piyasası açısından hareketli geçtiğinin altını çizen İPOP Satış ve Pazarlama Direktörü Cevat Kabataş, “2. el satışları 2015 yılında ortalama yüzde 25 büyümüştür, 2016 yılında daha yüksek oranlı bir büyüme bekliyoruz. Geride bıraktığımız yıl elde ettiğimiz satış rakamlarına göre, en çok satan ilk 3 markanın orta segment yerli üretim araçlarla toplamda %61 aslan payını kaptığını görüyoruz. İlk üç sıranın hemen ardında lüks segmentin yer alması dikkat çekiyor. Elde ettiğimiz veriler içinde diğer yıllara oranlara dizel araç satışların hızla artması göze çarpıyor. Bunun yanında otomatik vites tercih edenlerin sayısı da geçen yıla oranla yüzde 40 artış göstermiş” dedi.
EN ÇOK SATAN ARAÇLAR
2015 yılının ekonomik araçlar yılı olduğuna değinen Kabataş, “2015 yılında ikinci elde aslan payını yüzde 36 ile yerli üreticilerden Renault aldı. Markanın Fluence ve Clio modelleri bu pastanın içinde %90 pay alarak tüketicinin tercihinde önemli bir yer edindi. İkinci elde en çok satış yapan ikinci marka ise yüzde 16 satış payı ile, yine yerli üreticilerden Fiat oldu. Fiat’ın tüketici tarafından tercih edilmesinde ekonomik olması ile dikkat çeken Linea sedan modeli etkili oldu. Egea lansmanıyla birlikte 2016 yılında Linea’nın payının düşmesini bekliyoruz. Üçüncülüğü yüzde 9 pay ile Ford almıştır, Focus modeli tüketicilerin bu marka içinde en çok tercih ettiği model olmuştur” şeklinde konuştu.
LÜKS SEGMENTTE HAREKETLİLİK
İlk üç sıradan farklı olarak dördüncü ve beşinci sırada lüks segment araçların olduğuna vurgu yapan Kabataş, “Tüketicinin ekonomik araçları tercih etmesi ikinci el piyasasında normal karşılanan bir durumdur. Ancak 2015 yılında dördüncü sırada Audi dikkat çekiyor. Audi yüzde 8,6 payla dördüncü en çok satan marka, A4 ve A3 sedan da en fazla tercih edilen modelleri oldu. Beşinci en çok satan marka yine lüks segmentte yüzde 7 payla Mercedes oldu; özellikle CLA, C ve E serisi modelleri. Mercedes’ten sonra, Passat ve Jetta modellerinin toplam yüzde 6,4 satışı ile Volkswagen yerini aldı. Sonrasında BMW, Volvo, Citroen ve Hyundai markalarının en yüksek payları aldığı görülüyor” dedi.