Güncelleme Tarihi:
DÜNYA Kupası’nda ilk düdüğe günler kala markaların rekabeti de kızıştı. Kupadaki 32 takımın formalarını hazırlayan 7 marka şampiyonlukla satışları artırma planı yapıyor. Bu markalar arasında en iddialı 3 marka ise Adidas, Nike ve Puma olacak. 32 takımın 28’nin teknik sponsorluğunu üstlenen 3 marka futbola büyük yatırım yapıyor. Turnuvanın en güçlü markası olarak Adidas öne çıkıyor. Adidas aynı zamanda 2010 Güney Afrika Dünya Kupası’nın da ana sponsorları arasında yer alıyor.
Nike, Adidas kapışması
Dünya spor malzemesi pazarında 2009 rakamlarına göre 19.2 milyar dolarlık geliriyle Nike, en büyük rakibi Adidas’ın bir adım önünde yer alıyor. Bu gelirin yarısına yakın kısmını basketbol pazarından elde eden Nike, 1997’den bu yana futboldaki payını da önemli ölçüde artırıyor. Halen dünya futbol pazarında Adidas önemli bir payla pazar lideri konumunda bulunuyor. Alman firması 2002 ve 2006 Dünya Kupası’nın resmi sponsoru olabilmek için FIFA’ya toplam 70 milyon dolar ödedi. Pazardaki payını koruyabilmek için eskiden beri anlaşmalı olduğu Fransa ve Almanya gibi dünya futbolunun önde gelen iki ülkesinden de yararlanıyor.
12 takım Adidas’ta
Güney Afrika’da düzenlenecek turnuvada Adidas bu yıl 12 takımla birlikte olacak. 9 takımla kupada mücadele edecek olan Nike’ı 7 takımla Puma izliyor. Legea, Joma, Brooks ve Umbro ise turnuvada 1’er takımla yer alacak. Adidas’ın bünyesindeki 6 takım Avrupa sınırlarında yer alırken, turnuvaya ev sahipliği yapan Güney Afrika’da Adidas markasıyla sahada yerini alacak. Kupanın en iddialı takımlarından İngiltere ise Umbro markasıyla 2010 Dünya Kupası’nı kaldırmaya çalışacak.
Goller satışı artıracak
2010 Dünya Kupası, iki büyük marka için önemli bir sınav olacak. Adidas ve Nike turnuva öncesi üzerinde çok uğraşılmış reklam filmleriyle kampanyalara start verdi. Her iki takım da yıldız futbolcularla anlaşıp reklam filmlerinde oynattı. Bir yandan da turnuvada mücadele edecek takımlarla sponsorluk anlaşmalarına imza atıldı. Sponsorluk yaptıkları takımların üst turlara, finale yükselmesi markaları da yukarıya taşıyacak. Markaların yaptığı reklam stratejileri de turnuvanın üst turlarına göre yeniden yapılanacak. Uzmanlar, reklamlarda oynayan yıldızların atacağı gollerin satışları artıracağını hesaplıyor.
13 milyon plastik şişe, forma oldu
ABD’nin Oregon şehrinde kurulan Nike bu yıl Dünya Kupası için özel formalar tasarladı. 2010 Dünya Kupası’nda giyilecek olan ve satışa sunulan formalar, katı atık sahalarından toplanan 13 milyon plastik şişeden geri dönüşümle elde edilmiş polyesterden üretildi. Aralarında Cristiano Ronaldo gibi önemli isimlerin de bulunduğu dünyaca ünlü pek çok futbolcu, bu yaz Güney Afrika’da sahaya çevre dostu formalarla çıkacak. Bu formalar için 13 milyon plastik şişe eritilerek iplik haline getirildi ve bu iplikler formalarda kullanılan kumaşlara dönüştü. Formalar için toplanan plastik şişeler uç uca eklendiğinde toplam uzunluk 3 bin kilometreyi buluyor.
Kızıl Şövalyeler ManU için teklif vermekten vazgeçiyor
ZENGİN iş adamlarından oluşan bir konsorsiyum ile destekçisi oldukları Manchester United fultbol kulübünü ABD’li Glazer ailesinden geri almak için teklif vermeye hazırlanan ‘Kızıl Şövalyeler’ aldı taraftar grubunun, bu plandan vazgeçmeye hazırlandığı belirlendi. Kısa bir süre içinde 1 milyar sterlinlik bir teklif sunma hazırlığında olduğu belirtilen konsorsiyumun takımın değeri konusunda yaşanan belirsizliğin ardından planlanan anlaşmayı iptal ettiği açıklandı. Glazer ailesinin takımın satılık olmadığını ve gelecek tekliflerle ilgilenmediğini açıklamasının da bu kararda etkili olduğu vurgulanırken, Manchester United kulübünün değerini 1.5 milyar sterlin olarak belirledi.
20 yılda 4 farklı marka kupa sevinci yaşadı
1990 yılından bu yana Dünya Kupası’nda Adidas 2 farklı takımla kupayı 2 defa kaldırmayı başardı. 1990 yılında Almanya ile kupayı kazanan Adidas, 1998 yılındaki turnuvada Fransa ile mutlu sona ulaştı.
Son 20 yılda 5 kez düzenlenen Dünya Kupası’nı 4 defa farklı markalar kazandı. Nike, Umbro, Puma ve Adidas farklı takımlarla kupa sevinci yaşadı.
Brezilya Umbro ve Nike ile kupayı iki defa müzesine götürdü. Puma ise 2006 yılında İtalya ile mutlu sona ulaşmayı başardı.