Güncelleme Tarihi:
Diğer sektörlerde olduğu gibi gıda perakendesi alanında da birleşmelerin gündeme geleceğini ifade eden Özerkan, şunları söyledi:
"Kim kalır kim gider anlamında, sihirbaz ya da falcı gibi dört-beş sene sonrasını söylemek çok güç. Tüm dünyada perakende sektöründe birleşmeler artacak. Büyük oyuncular birleşecek. Her zaman lokal oyuncular da olacak. Finansal yapısı güçlü olmayan, müşteri ile bütünleşik olmayan ve değişen şartlara uyum sağlamayan zincirlerin işi zor olacak. Türkiye’de de birçok birleşmeler olacak. Ama kim kimle birleşir, nasıl birleşir o konuda bir şey söylemek gerçekten zor. Birleşmeler tüketicinin aleyhine sonuç yaratmamalı. Birleşmeyi basit bir aritmetik model olarak görmemeli. Dünyada o kadar örnek var ki birleşip de onu hazmedemeyen ve kendi şirketinin değerini kaybeden. Birleşme olsun ya da olmasın demek zaten mümkün değil. Pazar kendi yönünü belirler."
“GENÇ MAĞAZALAR KURTARICI OLDU”
Özerkan, "Mağazalarımızı değiştiriyoruz. Biz 2007-2008’de açtığımız yeni mağazalarımızın çok avantajını gördük bu kriz ortamında. Bir yaşın altındaki genç mağazalar aslında daha geç performans gösterirler. Onların birinci seneleri emekleme dönemidir. Ancak bu genç mağazalar bizim performansımızı pozitif olarak etkiledi. Bir takım şehirlerde özellikle Bursa’da tüketicilerdeki değişimi ciddi oranda hissettik olumsuz anlamda. Ancak İstanbul’da hissetmedik, bunda genç mağazaların etkisi bir hayli önemli oldu. Bir yerde bizim için kurtarıcı oldular. Bir yaşından beklenmeyen performans gösterdiler. Ümraniye, Beylikdüzü, Etlik gibi genç mağazalar beklentimizin üzerinde iş hacimlerine ulaştılar. Örneğin Ümraniye’de 2.5 milyon insan var. Oradaki potansiyeli ortaya çıkaracak yeni bir fiyat pozisyonu alarak müşteri kazandık. Beylikdüzü, Etlik için de böyle" dedi.
“UCUZ ÜRÜNLERİN SATIŞI YÜZDE 60 ARTTI”
Real’in son dönemde gerçekleştirdiği kampanyalar hakkında bilgi veren Özerkan şunları söyledi:
“Kampanyamızda ucuzluk için birlik olduk teması var. 1,11 ve 111 Lira gibi yeni kampanyalar başlattık. Ucuza zaten bir yöneliş var ve biz de ucuz ürünü sunuyoruz. Bütün sene bu ürünleri en ucuz biz satacağız dedik. Ucuz ürünlerin satışları yüzde 60 artmış durumda. Bu ürünlerin toplam ciro içindeki payı da eskiden yüzde 4-4.5 iken yüzde 10’a geldi. İnsanlara bir takım promosyonlar hazırlıyoruz ki daha az enerji kullanabilecekleri, enerjiden kazançlı çıkabilecekleri ürünler olacak bunlar.Sadece satarken değil, satın aldıktan sonra da ev harcamalarınızı nasıl düşürebilirsiniz mantığında ürünler satacağız.”
“HİPERMARKET KÜLTÜRÜNÜ, PAZARYERİ KÜLTÜRÜYLE BİRLEŞTİRECEĞİZ”
Özerkan, yeni dönemde hedef kitleyi daha da genişlettiklerini ve yaygınlaştırdıklarını aktararak sözlerini şöyle sürdürdü:
“Hedef kitlemizi genişlettik ve yaydık. Marka olarak soğuk ve mesafeli bir duruşumuz vardı. Bu belki de mağazanın çok steril ve her şeyin çok düzenli görülmesiyle de alakalı olabilir. Örneğin et bölümü bir anlamda NASA laboratuarı gibi. Promosyonlarla yeni istikametimizi daha halka yönelik olarak değiştiriyoruz. Mağaza iç tasarımlarımızı da Türk toplumunun ihtiyaçlarına ve beklentilerine uygun hale getireceğiz. Hipermarketçilik batılı bir iş, ama bizim ticari kültürümüz çok eskilere dayanıyor. Bizim bu batılı hipermarket görünümünden çıkıp, Türkiye’de bu pazar kültürünü, pazar ruhunu kaybettirmemiz lazım. Hijyen ve kalite ile bu geleneksel pazar ruhunu birleştirmemiz lazım.Müşteri balıkçının, kasabın sıcaklığını bulacak, ama arkada da NASA kalitesinde bir standart olduğunu da bilecek. Antalya’yı değiştiriyoruz,sonra da Ümraniye ve diğer mağazaları değiştireceğiz. Bir anlamda krizin yarattığı soğukluğu Real’da sıcaklığa dönüştürmeyi amaçlıyoruz."
“TÜRKİYE’DEN DİĞER ÜLKE REAL’LERİNE İHRAÇ YAPACAĞIZ”
Özerkan, yeni dönemde Real Türkiye mağazaları için üretilen ürünlerin yurtdışındaki diğer Real mağazalarına da ihracının gerçekleştirileceğini kaydederek şu bilgileri verdi:
“Bu kriz tüm dünyanın krizi. Bizim Türkiye’de üretip sattığımız bu ürünleri dışarısı için de geliştirmemiz lazım. Türk üreticisine bir takım şanslar yaratmak lazım yurtdışı için. Çalışmalarımız sürüyor. Real Quality diye bir bir ürün çıkardık. Bir takım ürünleri bütün Real ülkeleri için üretiyoruz. Havlu ve tekstilde yapıyoruz. Meyve, sebze ve balık üzerinde çalışıyoruz. Ekolojik, organik ürünler gibi. Özellikle balık, meyve ve sebzeden bahsedersek, Real mağazaları için, Türkiye taze ürünlerde üretim üssü ve pilot ülke olacak.”
“EYLÜL 2009’A KADAR ÜÇ YENİ MAĞAZA”
Real’in yeni yatırımları hakkında açıklamalar yapan Özerkan, 2010 yılı için yeni bir mağaza planı olmadığını, 2009’da ise üç yeni mağaza yatırımının tamamlanacağını belirterek, “2009’da yeni yatırım bizim için İstanbul’da açılacak üç yeni mağaza demek. Merter’i Ağustos, Fulya’yı Nisan sonu Mayıs başı, Bayrampaşa’yı da Eylül-Ekim 2009 tarihlerinde açmayı planlıyoruz. 2006’da İstanbul’da bir tane Real vardı. 2009 Aralık’ta Real’in İstanbul’da altı mağazası olacak. Bu çok iyi bir gelişme. Açılan yeni mağazalar müşterinin çok yoğun olduğu ve 15 milyon insanın yaşadığı bir şehirde bulunuyor.Bu yeni mağazalar Real’in pazar payının artmasında çok büyük etken olacaktır” dedi.