Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2006 00:00
Hafif ticari araçtaki 2008 yılı ve sonrasındaki hedeflerini açıklayan İtalyan otomotiv devi Fiat, büyüme stratejisini aralarında Doblo ve Minicargo’nun bulunduğu 5 model üzerine kurdu. 2006 yılında dünya çapında satışlarını 400 bin adede çıkarmayı hedefleyen Fiat’ın, sattığı her 3 araçtan biri Bursalı Doblo olacak. 2008 yılında Minicargo’nun eklenmesiyle Türkiye, Fiat’ın hafif ticari araç üretiminde merkeze oturacak.
İTALYAN otomotiv devi Fiat, hafif ticari araçtaki 2008 yılı ve sonrasındaki hedeflerini açıkladı. Bu yıl dünya genelindeki satışlarını yüzde 20’lik artışla 400 bin adede çıkarmayı hedefleyen Fiat, hafif ticari araçtaki büyüme stratejisini yeni Doblo, yeni Ducato, yeni Strada, yeni Scudo ve Minicargo’dan oluşan 5 model üzerine kurdu. Fiat’ın sadece 2006 yılı satış hedefi düşünüldüğünde, bu yıl 130 bin adet Doblo üretimi gerçekleştirecek olan Tofaş fabrikası, dünya genelinde satılacak olan hafif ticari araçların yaklaşık üçte birini karşılayacak. Buna 2008 yılında PSA Peugeot Citroen Grubu ortaklığıyla hayata geçirecek olan Minicargo’nun projesi de eklenince Türkiye, Fiat’ın hafif ticari araç stratejisinde merkeze oturacak.
TÜRKİYE İLE 5 ÜLKEDE ÜRETİM: Yeni Ducato’nun tanıtımı için Fiat’ın merkezi Torino’da düzenlenen toplantıda konuşan Fiat Auto Hafif Ticari Araçlar Başkanı Lorenzo Sistino, Fransa, İtalya, Polonya, Brezilya ve Türkiye olmak üzere 5 ülkede hafif ticari araç üretimi yaptıklarını söyledi. Sistino, 80 ülkeye satış yaptıklarını belirterek, "Geçen yıl dünya genelinde 340 bin adetlik hafif ticari araç satışı gerçekleştirdik. Avrupa ise 218 bin adetlik satışla en önemli pazarımız olmaya devam etti. Hafif ticari araçta Avrupa’nın en büyük üreticisi konumundayız" dedi. İtalya’da yüzde 40’lık payla hafif ticari araç pazarının lideri olduklarının altını çizen Sistino, Polonya’da yüzde 27.7’lik paya ulaştıklarını, Almanya ve Fransa’da ise yerel üreticilerden sonra en önemli marka haline geldiklerini söyledi. Bu yıl toplamda hafif ticari araç satışlarını yüzde 20’lik artışla 400 bin adede çıkarmayı planladıklarını belirten Sistino, "Böylece dünya genelinde yüzde 10.8 olan pazar payımızı yüzde 12.5’e çıkaracağız. Avrupa’daki pazar payımızı ise yüzde 16.1’den yüzde 17.6’ya çıkarmayı hedefliyoruz. Ayrıca, Doğu Avrupa’daki satışlarımızı 6 bin 500’den 10 bin adede ulaştırmayı bekliyoruz" diye konuştu.
5 MODELLE BÜYÜYECEK: Önümüzdeki dönemde Fiat’ın hafif ticari araçtaki büyüme stratejisinin 5 model üzerine kurulduğunu anlatan Sistino, şöyle konuştu: "Bunlardan ilki Türkiye’de üretilen ve Avrupa’da yılın ticari aracı seçilen yeni Doblo. Yeni Doblo’nun satışları ilk 4 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30’luk bir artış gösterdi. Bu önemli bir başarı. İkinci modelimiz ise 1.1 milyar
Euro’luk yatırımla yenilenen ve bu yıl 130 bin adetlik satışa ulaşmasını beklediğimiz yeni Ducato. Bir diğer modelimiz ise geçen yıl 45 bin adetlik satış rakamına ulaşan Strada olacak. Pick-up sınıfındaki temsilcimiz Strada’yı bu yıl içinde yenileyerek, piyasaya sunucağız. Yeni Strada ile pick-up satışlarımızı artırmayı bekliyoruz. 2007 yılında piyasaya sunacağımız yeni Scudo’da da dördüncü modelimiz olacak. Son olarak ise Ducato’da olduğu gibi Fiat ve PSA Grubu ortaklığıyla Türkiye’de üretilecek olan Minicargo projesi hayata geçecek. Hafif ticari araç pazarında yeni bir segment yaratacak olan Minicargo’nun üretimine 2008 yılında başlacağız. Kısacası, tamamen yenilenmiş modellerle pazarda yer alacağız."
25 yılda 3 milyon adede ulaştı 1.1 milyar Euro’ya yenilendiİTALYAN Fiat ile Fransız PSA Peugeot Citroen Grubu’nun işbirliğinin 1978 yılına dayandığına işaret eden Lorenzo Sistino, "1981 yılında ise İtalya’daki Sevel Fabrikası’nda 3 marka için Ducato modelinin üretimi başladı. Geçen 25 yıllık süreçte Avrupa’nın en büyük hafif ticari araç fabrikasında Peugeot Boxer, Citroen Jumper ve Fiat Ducato modellerinin toplam üretimi 3 milyon adedi aştı. Bunun 1.7 milyon adedini ise Ducato oluşturdu. Halen yollarda 800 bin Ducato dolaşıyor" diye konuştu. Sistino, Ducato, Boxer ve Jumper modellerinin üçüncü jenerasyonu için ise toplamda 1.1 milyar Euro’luk yatırım yapıldığını vurguladı.
Kısır döngü kırıldı FIAT CEO’su Sergio Marchionne, verdikleri sözleri tek tek yerine getirdiklerini, bunun çok önemli bir olay olduğunu belirterek, "2006’da beklentilerin çok üzerinde sonuçlar aldık. Negatif gidişatı durdurup, kısır döngüyü kırdık" dedi. Satışlarda büyük bir hızlanmanın görüldüğü 2006’nın, Fiat için çok önemli bir yıl olduğunu vurgulayan Marchionne, "Yılın ilk 3 ayında toplam satışlarımız 6 milyar Euro’yu aştı. Bunda hafif ticari araç satışlarımızın önemli bir etkisi oldu. Pazar payımızı ve kárlılığımızı artırıyoruz. Çok büyük yatırımlar yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz" dedi. Bir soru üzerine, Fiat ile PSA Grubu’nun Bursa’da Tofaş ile üreteceği Minicargo ile üretim ve ihracatta önemli başarılar kazanan Doblo üretimine de değinen Marchionne, bu konunun Fiat Grubu’nun uluslararası gelişimi çerçevesinde değerlendirildiğini belirtti.
Bursalı Doblo’nun başarısıyla yeni Ducato’da hedef yükseldi2008 yılına kadarki hedeflerine ulaşmak için ürün ve satış ağına büyük önem verdiklerini anlatan Lorenzo Sistino, şunları söyledi: "Geçen yılki hafif ticari araç satışlarımızın yüzde 26.3’ünü Doblo oluşturdu. Geçen yıl Türkiye’de üretilen Doblo’yu yeniledik, satışlar çok iyi gidiyor. Bu yıl 2005’e göre Doblo satışları yüzde 30 oranında arttı. Haziran’dan itibaren yeni Ducato’yu satışa çıkaracağız, şimdi aynı başarıyı yeni Ducato’dan bekliyoruz. 2005 yılındaki Ducato satışı 100 bin 500 adet olarak gerçekleşti. Bu yıl bu rakamı yüzde 20’lik artışla 130 bin adete çıkarmayı planlıyoruz."
Binek otoda iddiamız sürecek, Türk mühendislerin payı artacak ALFREDO Altavilla, "Tofaş’ta üretimin hafif ticari araç lehine geliştiği ve binek otomobildeki payın giderek azaldığının" hatırlatılması üzerine, Doblo’nun Tofaş için son derece önemli bir proje olduğunu ve projenin aynı kararlılıkla sürdürüleceğini söyledi. Son yıllarda ağırlığın Doblo’ya verilmesinin, binek otomobildeki iddialarının sona erdiği anlamına gelmediğini vurgulayan Altavilla, "2007’de hayata geçirilecek D200 projesiyle neler yapacağımız görülecek. Binek otomobilde de iddiamız sürüyor" dedi. Altavilla, Bursa’daki fabrikayı sadece bir üretim merkezi olarak görmediklerini belirterek, "Tofaş Ar-Ge üssü olma yolunda hızla ilerliyor. Türk mühendislerinin Doblo’dan sonra Minicargo ve D200 projelerindeki payı daha da artacak" diye konuştu.
Eskisinin satışları artınca yeni Ducato yıl sonuna kaldıTOFAŞ CEO’su Alfredo Altavilla ise, yeni Ducato’nun haziran ayında İtalya, Fransa ve İspanya’da satışa sunulacağını belirterek, "Yeni Ducato Türkiye’ye ise yıl sonunda gelecek. Bu yıl eski Ducato’nun satışlarının çok iyi gittiği için yeni modelin piyasaya sunulmasını yıl sonuna erteledik. Yeni Ducato ile 2007 yılında 5 bin adetlik satış hedefliyoruz" dedi.