2006’da yüzde 30 büyüdük, yeni iş modelleriyle güçleneceğiz

Güncelleme Tarihi:

2006’da yüzde 30 büyüdük, yeni iş modelleriyle güçleneceğiz
Oluşturulma Tarihi: Ocak 03, 2007 00:00

Doğan Yayın Holding 2006’yı 2005’e göre yüzde 30’luk büyümeyle ve yaklaşık 2.2 milyar YTL ciroyla kapatıyor. Doğan Yayın Holding’in CEO’su Mehmet Ali Yalçındağ, 2007 için yüzde 40 büyüme hedefi koyduklarını belirterek, "Türkiye 3-4 yıldır büyümenin ötesinde yapısal bir dönüşüm yaşıyor" dedi ve 2007’de de seçimlere rağmen bu dönüşümün süreceğine inandığını söyledi.

DOĞAN Yayın Holding CEO’su Mehmet Ali Yalçındağ, 2006 yılında yaklaşık 2.2 milyar YTL gelir elde edeceğini, bunun da 2005 konsolide gelirlerine göre yüzde 30 büyümeye karşılık geldiğini söyledi. 2007 yılında toplam gelirlerin yüzde 50’ye yakınını oluşturan reklam gelirlerinin yüzde 20’ye yakın artmasını beklediklerini belirten Mehmet Ali Yalçındağ, "TV yayıncılığı ve internet bazlı yeni iş modellerimizde farklılaşma ile yüzde 40 gibi yüksek oranda bir büyüme hedefliyoruz. Telekomünikasyonda tüketiciye yepyeni ürünler sunmak üzere çalışmalarımızı devam ettireceğiz" dedi.

YAPISAL DEĞİŞİM SÜRÜYOR: Türkiye’nin son 3-4 yıldır büyümenin ötesinde yapısal bir dönüşüm içinde olduğuna dikkat çeken Mehmet Ali Yalçındağ, "2007 seçim yılı olmasına rağmen, ben Türkiye ekonomisinin dönüşümünün durdurulamaz olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu dönüşüm, sadece Avrupa Birliği üyeliği gibi çıpalardan beslenmiyor. Bu dönüşümü destekleyen sosyal, ekonomik ve finansal gerçekler var" diye konuştu.

YURTDIŞI FAALİYETLERİ BÜYÜTECEĞİZ: Medya sektörünün dünyada global sermaye hareketleri, ve teknolojik dönüşümlerin en yoğun yaşandığı bir iş sahası olduğuna dikkat çeken Mehmet Ali Yalçındağ, şunları söyledi: "Gün geçmiyor ki, karşımıza yeni bir iş modeli gelmesin. Amerika’da ortaya çıkan bir ürün yarın sizin ülkenizdeki medya oyuncularının pozisyon değiştirmesine neden olabiliyor. Bu nedenle yatırımlarımız şirketlerimizin yeni iş modellerine ayak uyduracak bir hızda, organik veya gerektiğinde satın almalarla sürecek. DYH yurtiçindeki yatırımları yazılı basında daha yeni teknolojilere, görsel basında ise tematik izleyici kitlelerine yönelik yeniliklerle devam edecek. Tüm dünyadan iş birlikleri için teklifler alıyoruz. Bunları oturup inceleyecek, mantıklı önerileri değerlendirerek yurtdışı faaliyetlerimizi büyüteceğiz."

100 MİLYON YTL YATIRIM: Yurtdışı faaliyetlerinin önemli bölümünü Almanya’da yazılı basının temsil ettiğini söyleyen Mehmet Ali Yalçındağ, 2006 yılında toplam yatırımlarının 100 milyon YTL’nin üzerinde olacağını belirtti. Bu yatırımların çoğunluğunun yurtiçinde gerçekleştirildiğini kaydeden Yalçındağ, yurtdışı yatırımları içinde en büyüğünün Almanya Baskı tesislerimizde yapılan yatırım olduğunu söyledi. Yalçındağ, "Ayrıca dünyanın her bir yanında yaşayan Türk vatandaşlarına yönelik internet veya uydu üzerinden görsel medya ürünlerini ulaştırmaya başladık. Yurtdışı faaliyetlerden elde ettiğimiz toplam gelirin 90 milyon YTL’ye ulaşmasını bekliyoruz" dedi.

REKLAM GELİRİMİZ YÜZDE 30 ARTTI: 2006 yılının ilk 11 ayında Türkiye reklam harcamalarının yaklaşık yüzde 20 arttığını belirten Mehmet Ali Yalçındağ, DYH’nin reklam gelirlerindeki artışın ise yüzde 30’un üzerinde olduğunu bildirdi. Yalçındağ, şunları söyledi: "Toplam gelirlerimizin yüzde 67’sini oluşturan yazılı basında 2005’deki konumumuz korundu. Yazılı basın grubunda son 10 yılda yapılan internet yatırımları meyvelerini vermeye başladı. TV yayıncılığında yapılan yeni yapılanma sonucunda geçen yıla göre verimlilik olumlu yönde arttı. DYH bünyesinde yapılan tüm telekom çalışmaları yeniden yapılandırılarak, Smile Holding bünyesinde tek çatı altında toplandı."

Türkiye yüksek büyüme hızından taviz vermemeli

TÜRKİYE
’nin halen dünyada net faiz maliyeti en yüksek ülkelerden biri olduğunu söyleyen Mehmet Ali Yalçındağ, şöyle konuştu: "Ancak, Merkez Bankası’nın 2006 yılında faizlerin düşürülmesiyle ilgili teşebbüsü çok acı dersler bırakarak sonlandı. Faizlerin kısa vadede de düşmesini beklemiyorum. Cari açık, yüksek faiz, yüksek enflasyon üçgeninde her şey tam olarak iyi demek tabii ki doğru değil. Ama yine de 2006’nın son çeyreği haricinde başarılı geçtiğini düşünüyorum. Son çeyrekteki daralmayı ise aşırı buluyorum. Türkiye’nin yüksek büyüme hızından taviz vermemesi gerekir. Türkiye’nin yüksek büyüme hızına ihtiyacı var diye düşünüyorum."

İstikrar kaybolursa ülkemiz kaybeder

"Çifte seçimin yaşanacağı bu yıl süprizlere açık" diyen Mehmet Ali Yalçındağ, bu konuda da şunları söyledi: "Türkiye’nin kesintisiz büyümesinin son yıllardaki en önemli nedenlerinden biri siyasi ve ekonomik istikrardır. Bu ortam kaybolursa siyasetin ve ekonominin bütün oyuncuları kaybeder. Her şeyden önce ülkemiz ve halkımız kaybeder. Ülkemizin yönetimini elinde tutan idarecilerin de bu konuyu çok iyi gördüğünü biliyorum ve planlarını bu olumsuz tablonun çıkmaması üzerine bina edeceğine inanıyorum."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!