2001'de 100 otodan 36'sı krediyle alındı

Güncelleme Tarihi:

2001de 100 otodan 36sı krediyle alındı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2002 01:45

Otomobil satışlarının itici gücü olan taşıt kredileri, son 5 yılın en düşük seviyesine geriledi. Taşıt kredisiyle otomobil satın alanların sayısı ve kullanılan taşıt kredisi miktarı geçen yıl yüzde 84 oranında düştü.

Bu yıl içinde ise ekonomik kriz, kredi faizlerinin yüksekliği ve bankaların kredi kullandırmada seçici davranmaları, taşıt kredisiyle otomobil satın alanların sayısını azalttı. 2002, son 10 yılın en düşük taşıt kredisiyle otomobil satın alınan yılı olarak tarihe geçeceğinin sinyallerini veriyor.

Türkiye Bankalar Birliği ve Tüketici Finansman Şirketleri Derneği verilerine göre, 1999 yılında 144 bin 222 kişi taşıt kredisiyle otomobil satın aldı. 144 bin kişinin kullandığı taşıt kredisi miktarı ise 504 trilyon lira oldu. Otomobil satışlarının rekor kırdığı 2000 yılında ise taşıt kredisi kullananların sayısı 416 bin 410 kişi oldu. Kullanılan kredi miktarı ise 2 katrilyon 704 trilyon seviyesine ulaştı.

2001 yılında ise ekonomik krizin etkisiyle krediyle otomobil satın alanların sayısı 66 bin 82 kişiye, kullanılan kredi miktarı 422 trilyon liraya geriledi.

Taşıt kredisi kullandıran 25 banka ve 10 finansman şirketinin Türk Lirası veya döviz cinsinden verdikleri kredileri değerlendiren OSD'nin araştırmasına göre, kredili satış oranı 1999'a yüzde 38 olarak gerçekleşmiş. 2000 yılında bu oran yüzde 67'e yükselirken, 2001'de yüzde 36'ya gerilemiş. 1990 ile 2000 yılları arasında en yüksek ikinci kredili otomobil satış oranı, yüzde 51 ile 1997 yılında gerçekleşmiş.

Suzuki'nin yeni 4x4'ü 55 milyar lira

Otomobil pazarında yaşanan durgunluğa rağmen, otomobil firmaları yeni modellerini birbiri ardına piyasaya sunuyor. Yeni modellerini satışa sunan firmalardan biri Suzuki... Suzuki geçtiğimiz günlerde ‘‘Liana’’ adındaki yeni otomobilini Avrupa ile aynı anda satışa sundu. Suzuki'nun pazara sürdüğü diğer bir yeni model ise Grand Vitara XL-7. Grand Vitara XL-7, 1998 yılından beri Türkiye'de satılan Suzuki Grand Vitara'nın geliştirilmiş modeli.

Adını ‘‘Life in a New Age’’ kelimelerinin baş harflerinden alan Liana, şık tasarımı ve kompakt görünümü ile dikkat çekiyor. Liana Sedan'da; farlar, arka stoplar ve gövdeden buruna doğru iyice belirginleşen ‘‘üçgen konsept’’ kabin iç tasarımında da bulunuyor. Bu konsept özellikle direksiyon ve ön panelde optimum kullanım sunuyor. Liana'nın anahtar teslim fiyatı 21 milyar liradan başlıyor.

Suzuki'nin diğer bir yeni modeli Grand Vitara ise konforlu kabini ve zorlu arazi şartlarının üstesinden gelebilen performansıyla farklı yaşam tarzlarına cevap verebilecek şekilde tasarlanmış. Yenilenmiş dış görünümüyle dikkat çeken Grand Vitara XL-7'de 170 beygir gücünde 2.7 litrelik V6 motor bulunuyor. Yenilenen Grand Vitara'nın en önemli özelliği ise fiyatı. Grand Vitara XL-7'nin anahtar teslim satış fiyatı 55 milyar liradan başlıyor.

Renault Scenic'in dizeli Türkiye'de

Renault, konfor ve dizaynında yenilikler yaptığı Scenic'in turbo dizel motorlu versiyonunu satışa sundu. Perde havayastıkları ve fren destek sisteminin bulunduğu Scenic'de iç ve dış donanımlarda da yenilikler yapıldı. Bunlar arasında elektrikli arka camlar, yolcu koltuğu yükseklik ayarı, CD değiştirici gibi aksesuvarlar bulunuyor. Otomobil diyaznında ise sis farı, yeni renkler ve otomobilin dış görünüşünde bütünlük sağlayan gövde rengi kapı koları yer alıyor.

1.6 lt ve 2.0 lt seçenekleri bulunan Scenic'e; 1.9 lt dti motor seçeneği de eklendi. 100 beygir güç üreten motor ekonomik olmasıyla dikkat çekiyor. 1.9 lt dti motorun yakıt tüketimi şehir dışında 100 km'de 4.9 lt.

Renault, her yıl düzenlediği Açık Kapı Festivali'nde bu yıl bir yenilik yaparak, müşterilerine ilk defa satış ve satış sonrası avantajlarını birarada sunuyor. Kampanya koşullarında 6 aya kadar sıfır faiz ile kredi kullanma imkanının yanı sıra çok cazip satış koşulları da var.

Renault, ayrıca 11 Mayıs 2002 tarihine kadar uygulanacak olan Bahar Bakım Paketi ile 59 milyon liradan başlayan fiyatlarla geliştirilmiş bir bakım paketi müşteriye sunuyor. Bahar Bakım Paketi; motor yağı, yağ filtresi, yakıt filtresi ve buji değişimi, 34 nokta kontrol, detaylı iç ve dış temizliği kapsıyor. Ayrıca, Açık Kapı Festivali dahilinde Renault satış noktalarını ziyaret edenleri, bilgisayar oyunları oynayarak anında on binlerce sürpriz hediye kazanma şansı bekliyor.

Monreo'dan yeni amortisör

Amortisör ve egzos sistemleri konusunda faaliyet gösteren Tenneco Automotive, yeni geliştirilen amortisörünü satışa sundu. ‘‘Reflex’’ adı verilen amortisör, otomobillerde kullanılan ESP gibi güvenlik sistemlerini de destekliyor. Yeni amortisörde, ‘‘twin disc’’ adı verilen yeni bir teknoloji ve teflon gibi malzemeler kullanılmış. Özellikle otomobilin virajlarda savrulmasını ve yana yatmasını önleyen, yol tutuş performansını da artıran yeni amortisör, yenileme pazarı için geliştirilmiş.

Normal bir amartisörün kullandığı bir otomobil, önüne çıkan bir engele çarpmamak için yapmak zorunda olduğu manevrada 6.66 derece savrulurken, Reflex'in kullanıldığı bir otomobilde savrulma derecesi 0.43'e kadar düşüyor. Bu sonucu Barcelona'da yapılan test sürüşlerinde görme imkanı bulduk. Fiyatı, yenileme pazarında satılan diğer amortisörlere göre yüzde 3 ile 15 arasında daha yüksek olan Reflex'in garanti süresi ise 3 yıl.

Bünyesinde Monreo, Walker ve Gillet gibi otomotiv sektörüne yönelik faaliyet gösteren markalar bulunduran Tenneco Automotive, 3.4 milyar dolar ciroya sahip bir grup. Şirketin 1993 yılında 1.8 milyar dolar olan cirosu 2001 yılında 3.4 milyar dolara yükselmiş. 22 ülkede 20 bin çalışanı olan grubun 150 ülkede faaliyeti bulunuyor. Grubun satışlarının yüzde 47'si ABD dışında gerçekleşiyor. Tenneco Automotive'ın Türkiye'de de bir yatırımı bulunuyor. Çorlu'da bulunan fabrikada üretilen Monreo amortisörleri, Türkiye'deki otomotiv fabrikalarına ve yenileme pazarına veriliyor.

Temsa'dan ‘sır’ gibi kampanya

TEMSA Otomotiv, ilginç bir kampanya düzenledi. Müşterilerden gelen talepler doğrultusunda şekillendirilen ticari araç kampanyasının en önemli özelliği, Temsa'nın yaptığı duyurularda kampanya ile ilgili açıklama yapmaması. Ticari araç kullanıcıları bu kampanyanın avantajlarını sadece Temsa yetkili satıcılarını ziyaret ederek öğrenebiliyorlar. Temsa, bu ilginç kampanya ile, sektörde faaliyet gösteren diğer kuruluşların alışılagelen kampanyaların arasında dikkat çekmeyi hedefliyor.

SOL ŞERİT

VOLKSWAGEN, toplam 715 adet satışla en çok tercih edilen ithal otomobil markası oldu. Türkiye Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin Ocak-Mart 2002 dönemi için açıkladığı sektör raporuna göre, Volkswagen 2001 yılı sonunda yüzde 7.9 olan toplam otomobil pazarındaki payını ocak-mart döneminde yüzde 11.6'ya çıkartarak üçüncü sıraya yükseldi.

PEUGEOT 206'nın dizel modeli HDi 1.4 lt. büyük ilgi görüyor. Mart ayı başında satışına başlanan Peugeot 206 HDi, yaklaşık 100 adetlik satış rakamına ulaşarak, satış hedeflerini zorlamaya başladı. 206 HDi, düşük yakıt tüketimi ve sürüş keyfi ile dikkat çekiyor.

SUBARU Impreza Turbo WRX, ABD'de sedan otomobiller kategorisinde yapılan çarpışma testini başarıyla geçti. Insurance Institute for Highway (IIHS) araştırma kuruluşu tarafından yapılan önden çarpışma testinde Subaru Impreza Turbo WRX, dayanıklılık ve en iyi seçim kategorisinde en yüksek puanı aldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!