Güncelleme Tarihi:
TUDOF Başkanı Dinç, dünyada 1 milyar oyuncunu olduğunu belirterek, oyuncu yaşının giderek küçüldüğünü, bunun da oyunun etkisinin ve kapsamının ne kadar geniş olduğunu gösterdiğini vurguladı.
Dinç, her yaş grubundan insanın dijital oyun oynadığına dikkati çekerek, “Türkiye'de de sektör büyüme trendi içerisinde. Son rakamlara göre dijital oyun pazarı 200 milyon dolara ulaştı” dedi.
Sosyal etkileşim için kurulan Facebook kullanıcıların yüzde 80'inin, bu sosyal paylaşım ağını oyun için kullandıklarını belirten Dinç,dijital oyunlara artık kadınların da ilgisinin arttığını, erkek-kadın oyun oynama oranlarının birbirine yaklaştığını dile getirdi.
Dijital oyun pazarı film ve müzik sektörünü geçti
Dijital oyun sektörünün aktörlerinden ARAL firmasının Genel Müdürü Ömer Faruk Demir de AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyadaki oyun pazarının film ve müzik sektörünün önüne geçtiğini ve liderliği devraldığını ifade ederek, dünya oyun pazarının “PC” formatında 20 milyar dolar, tüm pazarın ise 70,1 milyar dolar civarında olduğunu kaydetti. Demir, “Dünyadaki oyun pazarına baktığımızda, yolumuzun çok uzun olduğunu anlıyoruz” diye konuştu.
Demir, Türkiye Dijital Oyun Federasyonu'nun kurulmasının sektörün gelişmesi adına son derece önemli olduğunu vurguladı.
Türkiye'de korsan oyunun yaygın olmasına rağmen oyun platformları arasında en fazla “PC” formatında oyun satıldığını belirten Demir,bunun, ürün çeşitliliğinin bol olması ve “her keseye uygun oyun” bulunabilmesinden kaynaklandığına işaret etti.
Taşınabilir oyun konsollarında ise “PlayStation Portable (PSP) Essentials” ürünlerin yaz aylarında popülaritesinin arttığını ifade eden Demir, “Özellikle kampanyalı PlayStation 3 (PS3) oyunlarımızın performansı gerçekten çok güçlü. Son olarak Türkiye'de Nintendo dağıtımı olmadığı için Wii ve DS satışları minimuma düşmüş durumda” dedi.
Türkiye oyunda bile futbol oynuyor
Türkiye'de ağırlıklı olarak spor ve savaş oyunlarının satıldığını kaydeden Demir, en fazla satılan oyunların ise Pro Evvolution Soccer (PES) serileri, FIFA serileri, Call Of Duty Modern Warfare, Battlefield, Crysis, Need For Speed The Run, Football Manager serileri, World Of Warcraft (WOW), NBA 2K ve The Sims serileri olduğunu söyledi.
Demir, Türkiye'de satılan oyunların Avro Bölgesi'ndeki fiyatlar ile karşılaştırıldığında birçok üründe avantajlı fiyatlar sunabildiklerini belirterek, her bütçeye uygun oyun sattıklarını ifade etti.
Oyun fiyatlarında orijinal ürün kullanan tüketicinin yanında olmak adına sürekli kampanyalar yaptıklarına dikkati çeken Demir, şunları kaydetti:
“Oyun fiyatları konusunda konuşulacak çok nokta var. Lojistik maliyetleri, yüksek vergi oranları (ÖTV, KDV), lokalizasyon maliyetleri, kur riski, vade ve faiz oranlarının yüksek olması, fiyat ve stok koruma maliyetlerinin yüksekliği, adetlerin az olması, pazarlama ve satış faaliyetlerinde birim maliyetinin yüksekliği, yüksek sabit maliyetler, perakendeci kar marjlarının yüksek olması, raf maliyetlerinin yüksek, stok devir hızlarının düşük olması gibi bir çok neden tüketici için dezavantajlara yol açıyor, fiyatlar yükseliyor.”
Korsan “oyun”cuyuz
Korsan ürünlerin, diğer sektörlerde olduğu gibi oyun sektöründe de çok ciddi zararlara yol açtığını vurgulayan Demir, “Üzülerek belirtmeliyim ki bilgisayar oyunları pazarının yaklaşık yüzde 95'i korsan. Durum böyle olunca, pazarlama faaliyetlerinizde, ileriye dönük yapacağınız çalışmalarda kısacası her şeyde tıkanabiliyorsunuz” diye konuştu.
Türkiye'de oyun sektörünün gelişmesini sağlamak adına yeni distribütörlük anlaşmaları yapmaya devam ettiklerini ifade eden Demir, sözlerini şöyle tamamladı:
“Türkiye oyun sektörüne, 150 kişilik kadroyla, kendimize ait tescilli markalarla, dünyaca ünlü markaları Türkiye'ye getirerek katkıda bulunmaya çalışıyoruz.”