Güncelleme Tarihi:
Dernek Başkanı Ali Körükçü, trafik sigortasındaki teminat ve ödeme şartlarının değiştirilmesi nedeniyle sigorta şirketlerinin poliçe fiyatlarına fahiş oranda zam yaptığını söyledi. Ali Körükçü, "Yeni dönemle poliçelerde teminatların yükseltilip, kapsam genişletilmesi sonucunda fiyatlar uçuşa geçti. Yeni düzenleme sonrasında kaza yapan ve bunun karşılığında hasar ödemesi alan sürücü, poliçesini yenilemek istediğinde, karşısına 900 ile 1000 TL gibi prim ödemek zorunda kalacak" dedi.
200 TL’LİK SİGORTA 2000 TL OLDU
Yapılan düzenleme ile ’eşdeğer parça’ kullanımıyla yapılan onarımlar ve kazalardaki aracın değer kaybından doğan zararların da artık sigorta kapsamına alındığına dikkati çeken Ali Körükçü, "Sigorta kapsamındaki genişletme ise primlere direkt yansıdı. Düzenlemeden sonra Zorunlu Trafik Sigortası 2 yılda 10 kat zamlanmış oldu. İki yıl önce aracın kayıtlı olduğu şehir, araç sahibinin yaşı ve sigorta geçmişine göre trafik sigortası yapılmaya başlandı. Bu düzenleme ile primler yüzde 50’ye yakın arttı. 2 yıl önce 200 liraya trafik sigortası yaptıran sürücü, şimdi yaklaşık 2000 TL ödüyor" diye konuştu.
ARAÇ DEĞER KAYIPLARINA DİKKAT
Genel Başkan Ali Körükçü, kaza yapan aracın değer kaybının da tüketicileri mağdur ettiğine dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"Kasko ve araç değer kaybı ilişkisine bakıldığında; genellikle kasko poliçeleri, onarım nedeniyle ortaya çıkan araç değer kayıplarını teminat altına almaz. Bu nedenle de kasko sigortasından talepte bulunulamaz. Ancak bazı sigorta şirketleri, kasko kapsamında araç değer kaybı güvencesine de yer vermekte. Araç değer kaybı için güvence veren şirketler, bu kaybı karşılayarak araç sahibini rahatlatacaktır. Bu nedenle kasko teklifi alırken teminatlar sorgulanmalı."
SİGORTA ŞİRKETLERİ DE ZARAR YAZIYOR
Tüketiciler son zamanlarda artan trafik ve kasko primlerinden şikayet ettiklerine dikkat çeken Çağatay Sigorta ve Reasürans Brokerliği Kurucusu ve Genel Müdürü Taner Çağatay, “Diğer taraftan sigorta şirketleri prim artışlarına rağmen kasko,trafik branşlarında zarar yazdıklarını belirtmekte” dedi.
BU NEDENLERLE ARTIYOR
Taner Çağatay açıklamasında “Bu durumun nedenlerini kısaca şöyle özetleyebiliriz: Dolar kurundaki ciddi artış nedeni ile yedek parça fiyatlarının artması, artan araç sayısına paralel olarak hasar dosya sayısının ciddi artışı, eskisi gibi ciddi ve yaralı kaza olmadığı sürece polis tutanağının artık istenmemesi, yeni yapılan düzenlemelerle teminatlarda kapsamın genişletilmesi vb.”
İYİ SÜRÜCÜ MAĞDUR EDİLMEMELİ
İyi sürücülerin de mağdur edilmemesi gerektiğine işaret eden Çağatay “Sigorta şirketleri bazı çözümler getirmeli ve hasar oranını düşürmelidir. Yurt dışında olduğu gibi sigortalıdan ek bilgiler alınmalıdır. Mesela eğer hasarda sürücü ağır kusurlu ise primlerinde ciddi bir artış yapılmalı. Hatta yıl içinde almış olduğu trafik cezaları var ise onlarda sisteme işlenmeli ve değerlendirilmelidir. Sürücünün evinin işyerine yakınlığı, bulunduğu semt gibi verler de değerlendirilmeli. Ayrıca hasarda muafiyet sistemi uygulanmalı, Önemli olan gelen hasarları azaltmak ve sigortalıyı uyararak daha dikkatli olmalarını sağlamaktır” şeklinde konuştu.
YAŞ ARTTIKÇA FİYAT DA ARTIYOR
Çağatay açıklamasının devamında “Trafik sigortaları hususi otomobiller için iki yılönce en düşük 250 – 270 civarındaydı şuan hususi otomobillerde primler eğer hasarsızlık indirimi varsa 400-600 arasında, yeni tescil ise 700-1000 TL arasında değişiyor. Fakat araç hasar aldıysa bu fiyatlar en az ikiye katlıyor. Ayrıca Sigortalı yaşı küçükse ya da aracın yaşı 10 yaş üzeriyse de fiyatı ciddi oranda artıyor. Bu rakamlar firma adına kayıtlı araçlar da, kamyonet, kamyon, minibüs ,otobus , taksi gibi ticari açarlarda fahiş seviyelerde seyrediyor. Ticari araçlardaki bu fahiş fiyatlar nedeniyle hazine tavan fiyat uygulaması getirdi" dedi.