20 yılda 400 milyon dolar yatırdı 2015’te 5.6 litre dondurma yedirecek

Güncelleme Tarihi:

20 yılda 400 milyon dolar yatırdı 2015’te 5.6 litre dondurma yedirecek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2010 00:00

Algida’nın Türkiye’de 20’nci yılını kutlaması nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Unilever Gıda Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, 1990’dan beri Türkiye’de dondurma sektörüne 400 milyon Euro’luk altyapı yatırımı yaptıklarını söyledi.

1990’lı yıllarda Türkiye’de 300 gram olan yıllık kişi başı dondurma tüketiminin bugün 2.8’lere ulaştığını vurgulayan Seçkin, “Kişi başı tüketim 20 yılda 9 kat arttı. 2015 vizyonumuz 5.6 litreye çıkarmak” dedi.

200 milyon litre kapasite

Mustafa Seçkin, Algida’nın 1990 yılında Çorlu Fabrikası’nı açarak Türkiye pazarına girdiğini anımsatarak, kurulduğu yıl 10 milyon litre üretim kapasitesine sahip fabrikanın bugün yılda 200 milyon litre kapasitesi, hijyen ve kalite standartlarına sahip pek çok ödülle Avrupa’nın 2’nci, dünyanın ise 6’ncı büyük fabrikası konumunda olduğunu söyledi.

3200 kişiye istihdam

Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlamanın yanı sıra, Türkiye’de 3 bin 200 kişiye istihdam sağladıklarını belirten Seçkin, şunları söyledi: “Bugün Türkiye’de her yaştan, her gelir düzeyinden, her coğrafyadan insanımıza, profesyonel dağıtım ağımız, soğuk zincire verdiğimiz önem ve 200 binden fazla kabinimizle ulaşıyoruz. Tüm bu birikim elbette bize önemli sorumluluklar da veriyor. Bu anlamda sektörü büyütmek, başta gelen sorumluluklarımızdan.”

2.3 milyar litre satıyor

Tüm dünyada 5 milyar Euro’nun üzerinde ciroya sahip Unilever dondurma operasyonunun, bugün dünyanın 115 ülkesinde milyonlarca kişiye ulaştığını ifade eden seçkin, Unilever’in bugün tüm dünyada sattığı dondurma miktarının 2.3 milyar litre olduğunu bildirdi.

Tüketiciyi yuvarlak rakamla büyülüyor

MUSTAFA Seçkin kriz döneminde fiyatlara zam yapmadıklarını belirterek, “2009 satın alma fiyatlarının ön plana çıktığı bir dönem oldu. Özellikle 50 kuruş, 2.5 lira gibi yuvarlak rakamların tüketici tarafında büyülü bir cazibesi olduğu kesin” diye konuştu.

2010’un ilk 5 ayında pazar yüzde 29 büyüdü

DONDURMA pazarının 2009 yılını 800 milyon Euro seviyesinde kapattığını anlatan Mustafa Seçkin, 2010 Ocak-Mayıs döneminde pazarın yüzde 29 büyüdüğünü söyledi. Seçkin, 20’nci yaşını kutlayan Algida’nın 2010’da tüketiciyi 16 yeni ürünle buluşturduğunu anlattı.

Kaloriyi dert etmiyoruz light ürüne talep çok az

TÜRKİYE’de light dondurmanın tercih görmediğini de vurgulayan Mustafa Seçkin, “Doğası itibariyle dondurma sağlıklı ve hafif bir kategori. Ağır tatlı yerine dondurma hem ferahlatıcı, hem düşük kalorili. Tüketici hafif alternatif olarak algılıyor. Kalorisine rağmen dondurma, tüketici için problem değil. Light ürünlere talep yok denecek kadar az” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!