20 milyon dolar harcadı 150 milyon dolar topladı

Güncelleme Tarihi:

20 milyon dolar harcadı 150 milyon dolar topladı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 1999 00:00

Haberin Devamı

Egebank, 20 milyon dolar harcadığı, ‘‘250 dolara repo’’ kampanyası ile 150 milyon dolarlık mevduat artışı sağladı. Bankanın mudi sayısı 600 bine çakırken, personel sayısı da 2 bine yükseldi.

BİREYSEL bankacılık hizmetlerine hız veren Egebank, son 1 yılda düzenlediği reklam kampanyalarına 20 milyon dolar harcadı. Egebank Genel Müdür Yardımcısı Elif Ergül, reklam kampanyaları sonucu 150 milyon dolarlık bir mevduat artışı sağladıklarını söyledi.

Özellikle ‘‘250 dolara repo’’ kampanyasının çok tuttuğunu belirten Ergül,‘‘Biz bu kampanyayı düzenleyene kadar 250 dolar karşılığında repo yapmanın maliyeti bankalar tarafından göze alınamıyordu. Biz gelişmiş altyapımızla 250 dolar için repo yapılabileceğini ve bu yöntemle 150 milyon dolar toplanabileceğini gösterdik. Şu anda mudi sayımız 600 bin'e çalışan sayımız ise 2 bin'e ulaştı. Bankacılık hizmetlerimizi yeni kampanyalarla sürdüreceğiz‘‘ dedi.

YATIRIMA DEVAM

Bireysel bankacılık yatırımlarına devam edeceklerini ve müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun çözüm önerileri üretmek için yeni yatırımlar yapacaklarını belirten Ergül, bu amaçla, MBS, Hewlett Packard ve Oracle gibi bilişim firmaları ile işbirliği içerisinde bulunduklarını söyledi.

2000 yılında devreye girecek altyapı projeleri için 16 milyon dolar harcayacakların kaydeden Ergül, yapılacak yatırımlarla bireysel bankacılık alanına yenilikler getireceklerini ifade etti.

Ergül 2000 yılının haziran ve eylül aylarında iki aşamada devreye girecek bilişim yatırımları sonucu ortaya çıkacak gelişmeleri şöyle sıraladı :

‘‘Müşterilere ait tüm bilgiler bilgisayar sisteminde toplanarak, müşterinin ihtiyacına yönelik öneriler geliştirilecek. Müşteri hizmetlerinde esneklik, risk kontrolü, maliyet kontrolü, bilgilere kolay erişim, dağıtım kanallarında (ATM, İnternet, call center, telefon bankacılığı ) entegrasyon ve bütünlük sağlanacak.’’

OTOMOBİL KREDİSİ

Egebank'ın ucuz krediler vererek piyasanın canlanmasına katkı sağladıklarını belirten Ergül, otomobil sahibi olmak isteyenlere aylık yüzde 5.75 faizle kredi verdiklerini ve piyasanın en düşük faizli otomobil kredisini vermeyi amaçladıklarını söyledi.

Sağlayacakları kredi ile otomobil satışlarına katkıda bulunmayı hedeflediklerini kaydeden Ergül, bu krediyi verirken hiç bir otomotiv firması ile özel bir işbirliğine gitmeyeceklerini ve tüm markalara aynı kredi olanaklarını sağlayacaklarını ifade etti.

MÜŞTERİ İHTİYACI

Egebank için; mbs Bilişim, Hewlett Packard ve Oracle tarafından ortaklaşa üretilen sistemin en önemli özelliği müşteriyi tanıması ve müşterinin ihtiyacına özgü çözümler üretebilmesi.

Müşterinin gelir durumu, araç bilgisi, ne tür harcamalar yaptığı bu program tarafından kaydedilecek. Banka, müşterinin ilgi alanına yönelik bir ürün geliştirdiğinde müşteri ile ilişki kurulacak ve yeni ürün tanıtılacak. Her müşterinin özelliklerine uygun çözüm önerileri hazırlanan program aracılığıyla müşteriye iletilecek.

Programın bir diğer özelliği ise müşteri ile kurulan iletişimin sonuçlarının ölçülebilir olması. Program aracılığıyla, kaç müşteri ile ilişki kurulduğu, bu ilişkinin sonuçlarının neler olduğu anında öğrenilebilecek ve bir kampanya düzenlendiğinde kampanyanın sonuçları anında test edilebilecek.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!