Güncelleme Tarihi:
İNOVASYONUN önemini kavrayan ve üretim süreçlerini buna göre düzenleyen sanayiciler rekabette başarılı oluyor. Türkiye’nin en büyük iplik üreticilerinden Gaziantepli Gürteks Grup’un halı markası Flora, üretime başladığı 2012 Mart ayından beri inovatif ürünlerle dikkat çekiyor. Firma ilk olarak ekim 2013’te piyasaya sunduğu ‘kokulu halı’ ile dikkat çekmişti. Bu ürünün yok satan ürün haline geldiğini ve talebi karşılamakta zorlandıklarını söyleyen Flora Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yücel, “Yakında gül kokulu seccadelerimiz ve cami halılarımız, alev almayan ve kolay temizlenen halılarımız yine ses getirecek. Hepsi de patentli” diyor.
Yücel şöyle konuşuyor:
HERKESİN İPİNİ VEREN SANAYİCİ
Gürteks, tekstilde iplik konusunda en büyük üreticiler arasında. 1970’lerde merhum M. Hayri Özkaya tarafından kuruldu. 100.000 metrekare kapalı alanda, en son teknolojilerle akrilik, akrilik karışımlı triko ve halı iplikleri, fantazi iplikler, kotonel, dralon, PP halı ipliği, PBT ipliği, naylon ipliği, polyester ipliği gibi bir çok çeşit iplik üretiyoruz. Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Rusya dahil 80 ülkeye ihracat yapıyoruz. Aylık 5 bin ton civarında iplik üretiyoruz. Piyasada, halı başta olmak üzere birçok sektör için iplik tedarik ediyoruz. Şimdi Gürteks olarak plastik amblalaj sektörüne, bir Alman firmayla güneş enerjisi sistemleri üretimine ve boya üretimine de başlayacağız. Grupta 2.500 kişi çalışıyor ve ciromuz 200 milyon doları aşıyor.
HALIDA ZİRVEYE OYNUYORUZ
Grup olarak halı sanayicilerimize iplik üretirken ‘biz de halı üretebiliriz, bu konuda marka olabiliriz’ dedik. 2009’da jel tabanlı banyo halıları üreterek başladık. 2011’de ‘parça halı üretelim’ dedik. 2012 mart ayında da ilk halılarımızı ürettik. Ancak, bu üretim için 2011 Haziran ayında tasarım ekibimizi transferler yaparak kurmuştuk. Halı için toplamda 20 milyon Euro’luk yatırım yaptık. Gaziantep’in örnek tesislerinden biri olduk. Halıda kapalı alanımız 45 bin metrekare. 450 kişilik istihdam var ve ciromuz 70 milyon liraya ulaştı. Aylık 300 bin metrekare üretim kapasitemiz var, 250 bin metrekare üretime ulaştık. Üç yıl içinde ilk üçe girme hedefimiz vardı. 60 yıllık bir yabancı halı firması ile ortaklık görüşmelerimiz sürüyor. Bu gerçekleşirse kısa sürede zirveye otururuz.
İNOVASYON’UN ETKİSİ
Sürekli Ar-Ge ve inovasyon yatırımı yapıyoruz. Kokulu halıda yok satıyoruz. Daha önce kapısına gidip ‘bizden halı alın’ diye dolaşıyorduk şimdi, kendileri bizim kapımızı çalıyor. Frankfurt’ta inovasyon ödülü de aldık. Halıda kadınların hayatını kolaylaştıran yeni ürünler üzerinde çalışıyoruz. Şu anda kolay temizlenebilir halı için çalışmaları tamamladık. Mart ayında bu ürün çıkacak. Özellikle toplu alanlar için alev almaz halı üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca ısı yalıtımı özelliği olan halı, statik elektriklenmeyi önleyen halı da ürettik.
Rafet besteledi Ezo söyledi
FLORA’nın kokulu halısı için Rafet El Roman beste yaptı, şarkıcı Ezo da seslendirdi. Flora Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yücel, reklam yatırımının başarılı olması üzerine kokulu halıya da ‘Ezo’ adını verdiklerini belirtiyor ve “Ezo’nun sesi bize uğurlu geldi. Sadece 3 ayda 150 bin metrekare kokulu halı sattık. Yakında Rafet Bey ve Ezo Hanım Gaziantep’e gelecek. Onları da ağılamaktan büyük mutluluk duyacağız” diyor.
‘Çökmeyen’ halıyı ABD’liler istiyor
MUSTAFA Yücel, Almanya’da düzenlenecek dünyanın en büyük halı ve yer döşemeleri fuarı Domotex’te inovatif ürünlerle öne çıkacaklarını belirterek bir başka yeni ürünle ilgili gelişmeyi de şöyle anlattı: “Özel bir yün elyaf kullanarak yeni bir halı daha geliştirdik. Bu halıda fazla detay veremem ama ‘çökmeyen-keçelenmeyen’ halı diyebilirim ki ABD distribütörümüz ‘sadece bize üretin’ diye şimdiden baskı yapmaya başladı.”