Güncelleme Tarihi:
2015 yılının ikinci yarısından itibaren Japon Suzuki’nin Türkiye temsilcisi olan Doğan Holding, motorlu araçlarda kalktığı atağa Piaggio, Vespa, Aprilia ve Moto Guzzi markalarıyla tanınan Avrupa’nın 1, dünyanın ise 4’üncü büyük motosiklet üreticisi İtalyan Piaggio Group’un distribütörlüğünü alarak devam ediyor. Doğan Holding, Piaggio markalarının Türkiye’de satış ve pazarlaması için ‘Trend’ isimli yeni bir şirket kurdu. Önceki akşam yeni distribütörlük anlaşmasının duyurulduğu Etiler La Scarpetta’daki toplantıya Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan, İtalya’nın İstanbul Başkonsolosu Federica Ferrarica Bravo, Ticari Ataşesi Maria Trinchieri, Suzuki ve Trend AŞ Genel Müdürü Ümit Karaarslan ile Doğan Holding yöneticileri katıldı.
MOTOSİKLET İKONU VESPA
Motosiklet tutkunlarının farklı ihtiyaçlarına uygun modeller sunacaklarını ifade eden Trend AŞ Genel Müdürü Ümit Karaarslan, “Bünyemizde bulunan tüm markalarımızın en güncel modellerini Türkiye çapındaki bütün satış noktalarımızda sunuyoruz. Bu seneki büyüme planlarımızı hem yarış hem seyahat tarafında farklı modeller sunan Aprilia markası kadar motosiklet dünyasının ikonu olarak Vespa’nın ve Cafe Racer akımının en çarpıcı temsilcisi olan Moto Guzzi’nin V7 III 50 Anniversio modeli üzerine kurguluyoruz. Aynı zamanda Piaggio ile scooter piyasasında artan ivmeyle büyümeye devam edeceğiz. Ayrıca Piaggio’nun ürün gamına 2016’da katılan Medley’in yüksek tekerli scooter segmentinde ciddi oranda ses getirmesini bekliyoruz” dedi.
EN GÜNCEL MODELLER
Piaggio Group’un Avrupa’nın birinci, dünyanın en büyük dördüncü motosiklet üreticisi olduğunu söyleyen Ümit Karaarslan, “Özellikle yeni Vespalar ile marka tutkunlarının yaşamlarına keyif ve prestij katacağımıza eminim. Operasyonumuzu müşteri memnuniyeti odaklı satış ve satış sonrası aktiviteler ile büyüteceğiz. Avrupa’nın en popüler iki tekerleklisi Vespa, özgürce seyahat edip gezip görmek isteyenlerin vazgeçilmezi. Dünyada birçok kentte, turistik beldeleri bir Vespa ile gezmek tutku haline gelmişken, bu tutkuyu Türkiye’de de yaşamak mümkün oluyor. Bünyemizde bulunan tüm markalarımızın en güncel modellerini Türkiye çapındaki bütün satış noktalarımızda sunuyoruz” açıklamasını yaptı.
FUARLA BİRLİKTE START VERİYORUZ
2016’da Doğan Grubu’na Suzuki Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak katıldığını ifade eden Ümit Karaarslan, “Orada operasyonu katma değeri daha yüksek nasıl yapabiliriz diye konuşmuştuk. Holding yetkilileri ile birlike nasıl gelişeceğimizi kararlaştırdık. Birbirinin ürün segmentine zarar vermeyecek atılımlar yaptık. Piaggio Group’ta 1984 yılında kurulan bir firma. Bir mirası ve değeri olan bir grup. Bayi ağı vardı. Ancak biz daha da geliştirdik. Satış pazarlama ve satış sonrası için hazır hale geldik. 23 Şubat’ta düzenlenecek fuarla birlikte başlıyoruz. İki markamız Suzuki ve Piaggio ile fuarda yer alacağız. İki markamızı da ayrı konumlandırdık. Böylece başarıyı yakalayacağımızı düşünüyoruz” dedi.
MARKALARIN FARKI ORTAYA ÇIKIYOR
Suzuki Motosiklet ile Piaggio’nun ürün grupları ve hitap ettikleri kesimin ayrı olduğunu söyleyen Ümit Karaarslan, “Ekonomik gelişmelerle birlikte gelişim göstereceğimize inanıyoruz. Piaggio Türkiye’de yıllık 1300-1500 adet satış rakamları var. En son 1300 adetlik satış yapıldı. Bizim hedefimiz ise 1700’e ulaşmak. 4 marka ile bu sayıya ulaşacağız. Vespa bu satışlarda ağırlıklı olacaktır. Türkiye’de kaliteli olan markalar, satış servis ağı geniş olanların satışları daha da iyi olacak. Türkiye’de 26 bayide satış yapıyoruz. 2017’de sayıyı 31 adede çıkarmak istiyoruz” diye konuştu.