Güncelleme Tarihi:
Başlangıçta bu faturaya itiraz etmeyi düşündüğünü söyleyen Ağaoğlu, firmanın çağrı Merkezi’ni aramasının daha yüksek maliyeti yüzünden itirazdan vaz geçti. Borcun iptali için en yakın Tüketici hakem Heyeti’ne ücret ödemeden başvurma hakkının bulunduğunu bilmesine rağmen, harcayacağı yol parası, zaman ve emek yüzünden bu yolu da uygun görmeyen ve borcun varlığını araştırmaktan vaz geçen Ağaoğlu bir süre kararsız kaldı.
10 YIL KABUS OLABİLİR
Yıllardır sorunlarına çözüm bulmaya çabaladığı mağdur tüketicilerin yaşadığı sıkıntıyı bizzat hissederek çaresizlik içinde ne yapması gerektiği konusunda bir süre kararsız kaldı ve sonuç olarak bu borcu ödemeye karar verdi. Borçlar Kanunu uyarınca bu borcun 10 yıl peşinden geleceğini, hatta adres değişikliği, ve benzer nedenlerle kendisinin haberi olmadan hakkında icra takibine geçilebileceği ve kara listeye bile girme riski bulunduğunu, tüketicilerden bu yönde gelen binlerce şikayeti hatırlayınca irkildiğini ifade eden Ağaoğlu, “Bu olay gerçek, aboneliğimi sonlandırdığım gsm operatörü bana son bir fatura daha düzenlemiş. İlginç olan bu faturanın tutarı, sadece iki kuruş olan bu faturanın nereden kaynaklandığını sormak için yapacağım telefon görüşmesi ve araştırmaların çok daha pahalıya mal olacağını bildiğimden ödemeyi tercih ettim. Ama bu sefer de bozuk para sorunu ile karşı karşıya kaldım.” Dedi.
BOZUK PARA SORUNU
Kendisine 2 Mart 2015 tarihinde elektronik posta yolu iletilmiş bulunan faturanın son ödeme tarihi 9 Mart idi ve her geçen gün son ödeme tarihi yaklaşmaktaydı.
Bir an önce ödemeyi gerçekleştirmek üzere harekete geçen Ağaoğlu, bu kez de bozuk para bulma sorunuyla karşılaştı ve bu nedenle ödemekten vaz geçmeyi düşünmesine rağmen başına gelebilecekleri aklına getirince ne pahasına olursa olsun bu bedeli ödemeye karar vererek bozuk para peşine düştü. Uzun uğraşlardan sonra bir bankanın ATM cihazından kendi hesabına küsuratlı ödeme yaparken makineye yatırdığı bütün paranın üzerini cihazdan talep ederek kendisine gerekli iki kuruşluk bozuk parayı elde etti ve cep telefonu şirketinin en yakın bayisine giderek ödemeyi gerçekleştirdi.
İCRA TEHDİDİ KORKUTTU
İki kuruşluk faturanın kendisine yaşattığı zorluklar ve sıkıntılar sayesinde bugüne kadar bilgi eksikliği istismar edilen ve haksız faturalarla mağdur olan tüketicilerin neler hissettiklerini bire bir yaşamış olduğunu belirten Ağaoğlu, “Bu faturanın düzenlenmesi faturalama programını hazırlayan akılsız bir programcının işidir. O iki kuruşu ödemeyi ihmal etseydim on yıl sonra karşıma belki binlerce liralık borç ve kredibilitemde yıpranma nedeni şeklinde çıkabilirdi. Benim bildiklerimi bilmeyen tüketiciler ‘Canım iki kuruştan ne olur, zaten bozuk param da yok, bayisine gitsem onlarda da yoktur' mantığıyla hareket edebilir ancak on yıl boyunca her an bir icra kabusuyla uyanabilirler” şeklinde konuştu.