Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2011 00:00
Türkiye’nin ayakkabı alanında en köklü firmalarından İnci, geçen yaz İstanbul, İzmir ve Ankara’da 2 bin kişinin ayak taramasını yaparak ilginç sonuçlara ulaştı.
İnci’nin bulduğu en ilginç sonuçlardan biri küçük ve büyük numara ayakkabılara olan talep. İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murad Kızıltaş, “Kadınlarda 40-42 numara ayakkabılara olan talebi görünce şaşırdık. İlginç bir veri de küçük ve büyük numara ayakkabılara olan talep. İnsanların söyledikleri numaralarda ayaklara sahip olmadıklarını gördük. Kadınlar çoğu zaman ayak numaralarını olandan küçük, erkekler ise büyük söylüyor” dedi.
Yüzde 50 daha çok sattı
Yapılan ankette ayakkabının ön tarafının daha geniş olmasını isteyenler, buçuklu numaralar ile geniş baldırlı çizme ihtiyacının da ortaya çıktığını anlatan Kızıltaş, yaptıkları araştırmanın sonuçlarını dikkate alarak hazırladıkları koleksiyonun satış performansının diğer ürünlerin yüzde 50 üzerinde olduğunu söyledi. Kızıltaş, “Şık ayakkabı eziyettir anlayışını ortadan kaldırdık. Araştırma gösterdi ki Türkiye’de kadınların yüzde 50’si ayaklarından mutlu değil. Tek bir ayakkabıyı bütün Türkiye’ye giydirmeye çalışmıyoruz” diye konuştu. Türkiye’de ayakkabı sektöründe 1917 yılından bu yana faaliyet gösteren İnci, aldığı stratejik bir kararla kasımn itibaren üretimi bırakarak perakendeye odaklandı. İnci, şu anda 95’i Türkiye’de, 6’sı yurtdışında ve 15’i corner olmak üzere 116 noktada hizmet veriyor. Kızıltaş, 2012’de büyüme hızlarında yavaşlama olsa da mağaza verimliğine odaklanacaklarını sölyledi.