Nurten ERK TOSUNER
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2006 00:00
Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina, reklam sektörünün 2005’te 2.2 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirtti ve 2006’da da yüzde 25’lik bir büyüme beklediklerini söyledi. Medina, Kristal Elma’nın sektörünün nereden nereye geldiğini gösteren ’canlı bir tarih’ olduğunu söyledi.
REKLAMCILAR Derneği Başkanı Jeffi Medina, bu yıl 18’incisi düzenlenen Kristal Elma Ödülleri’nin Türk reklam sektörünün nereden nereye hareket ettiğini gösteren ’canlı bir tarih’ olduğunu söyledi. Jeffi Medina, bu yıl 9 Haziran’da sahiplerini bulacak Kristal Elma Ödülleri için 92 şirketin 381 çalışmayla yarıştığını belirtti. Medina, "Genel içerik acısından her yıl bir yükseliş var. İlk başladığımız yılla bu yıl arasında Türk reklamcılığının nereden nereye hareket ettiğini gösteriyor. Türk ekonomisinin nasıl seyrettiği konusunda da bir fikir veriyor" diye konuştu.
2.2 MİLYAR DOLARLIK SEKTÖR:
Türk reklam sektörünün 2005 yılında 2.2 milyar dolarlık bir büyüklük oluşturduğunu belirten Jeffi Medina, 2006 yılında da yüzde 20-25’lik bir büyüme beklediklerini söyledi. İletişimin ekonominin nabzının dışa vurumu olduğuna işaret eden Jeffi Medina, "Ekonomi sağlıklıysa, hem parasal hem içerik olarak hemen bunun yansımasını reklamlarda görürsünüz" dedi. Kristal Elma’nın pazarlama ve iletişim dünyasının en önemli buluşma alanı olduğunu söyleyen Medina, şöyle devam etti: "Sadece bir yarışma olmanın ötesine geçen Kristal Elma, ülkemizde yaratıcılık kavramını öne çıkartan, değer kazanmasını sağlayan önemli bir ortam."
REKLAMLAR ARTIK MARKA ODAKLI:
Jeffi Medina, son iki yıldır reklamlarda gözlenen değişimi ise şöyle anlattı: "Kriz döneminde kalitatif anlamda bir düşüklük sözkonusuydu. Reklamların büyük bölümü satışa yönelik promosyonlardı. Son iki yıldır promosyon çalışmaları devam ederken, bunun üzerine marka değeri yaratmak üzere yapılan yatırımlar da eklendi. Son iki yıldır marka değeri yaratmaya odaklı reklamlarda da hatırı sayılır artış var. Ekonominin daha düzgün ve devamlılığın olduğu yıllarda hemen fikre yatırım yapıldığını görüyoruz. Şu anda bu süreçteyiz, umarım bu süreç devam ederk. Bizim ülke olarak başka imkanımız yok. Anadolu’da yaptığımız Marka Toplantıları’nın da tek amacı bu. Bizim markalaşmaktan başka hedefimiz olamaz."
İNANILMAZ AZ MARKAYA SAHİBİZ:
"Türkiye’nin bugün bütün gücünü ve imkanlarını marka yaratmak için seferber etmesi gerekiyor" diyen Jeffi Medina şöyle konuştu: "Ne yazık ki az markaya sahibiz. Oysa bizi batı dünyasında rekabette öne geçirecek ve ayakta tutacak yegane güç markalarımız olacak. Reklamın gerçekleştirmeye çalıştığı ana konu marka değeri yaratacak iyi fikri bulmaktır. Kristal Elma gibi yarışmaların ana amacı budur. İyi fikirleri ödüllendirerek teşvik etmeye çalışıyoruz."
18 YILIN DİJİTAL ARŞİVİ:
Kristal Elma Ödülleri’ni kazanan ve dereceye giren eserlerin tamamının bir dijital arşivde ’Kristal Elma Web’ sitesinde toplandığını söyleyen Jeffi Medina, bu arşivin temmuz ayından itibaren kullanıma açılacağını bildirdi.
Ödüller 9 Haziran’da verilecek
Reklamcılar Derneği tarafından bu yıl 18’incisi düzenlenen Kristal Elma Yarışması’nı kazananlar 9 Haziran 2006 Cuma günü Maslak Türker İnanoğlu Maslak Show Center’da (TİM) düzenlenecek törenle açıklanacak. Yarışmaya bu yıl Reklamcılar Derneği üyesi ajansların yanı sıra tüm reklamcılık sektörünün de büyük ilgi gösterdiği yarışmaya 92 kuruluş 831 işle başvurdu. Reklamcılık dünyası, sunuculuğunu Cenk ve Erdem’in üstlendiği ödül törenindeki kokteylde bir araya gelecek. Tören sonrasında Kangroove’un katılımıyla Kristal Parti düzenlenecek.
Kristal Elma’nın sponsorları arttı
Bu yıl ana destekleyiciler olarak yıllardır Kristal Elma’nın yanında olan Doğan Yayın Holding ve Merkez Grubu’nun yanı sıra Çukurova Grubu ve Zaman Gazetesi de ana destekleyici oldu. NTV, Vatan, Medyanet, Mynet, Zap Medya, Canon ve Mey İçki diğer sponsorlar arasında yer aldı. Coproduction, Interfilm İstanbul, Emotion Grafik, Jingle House, Medina Turgul DDB, Özel Matbaası, Ultra, Yıldız Teknik Üniversitesi de yarışmaya katkıda bulundu.