Güncelleme Tarihi:
Boyner Büyük Mağazacılık, Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Ticaret ve Sanayi’nin (YKM) hisselerinin yüzde 63’ünü ve Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Pazarlama’nın (YKM Pazarlama) yüzde 20.62’sini aldı. Bu, bugüne kadar Türkiye’de gıda dışı perakendede yapılan en büyük satın alma işlemi olurken, Boyner pozisyonunu iyice güçlendirdi.
12 yıl hayalini kurdu
YKM’nin sektörün mücevheri, abidesi olduğunu vurgulayan Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, YKM’yi almaktan duyduğu mutluluğu “Boyner ile YKM’nin birleşmesi bir eldivenin, eli sarması gibi mükemmel bir sonuç yaratıyor. Cennetteki bir evlilik gibi mükemmel bir resim çıkarıyor” sözleriyle dile getirdi. Kıymetli bir tarihi olan YKM markasını aynen koruyacaklarını belirten Cem Boyner, şöyle konuştu: “YKM ile Boyner Büyük Mağazacılık’ın ciddi anlamda birbirlerini tamamlıyor. Onların oldukları yerlerdeki konumları bizim yıllardır bakıp ‘Ah keşke’ dediğimiz konumlardı. Müthiş bir coğrafi uygunluk var. Bu birleşmeyle yeni şehirlere ve beldelere girmiş olduk. Ben bu birleşmeyi 12 yıldır hayal ediyordum. Radarımız açık aileden bir sinyal gelmesini bekliyorduk. Bu sinyal gelince de atağa geçtik. İki şirketin de hazır olduğu andı; taşlar yerine tam oturdu.”
CVCI ile Türkiye’de yatırım
Cem Boyner, satış işleminin Rekabet Kurumu’nun onayının ve sözleşmede yer alan ön şartların yerine getirilmesinin ardından birkaç ay içinde tamamlanacağını vurgulayarak, şunları anlattı: “Boyner’in büyüme hızı alışveriş merkezmerinin açılma hızına bağlıydı. Böylesi bir inorganik büyüme çok büyük bir ivme kazandıracak. Hissedarlarımıza temettü dağıtmak yerine böylesi bir yatırımı tercih ettik. Amerikalı ortağımız CVCI (Citigroup Venture Capital International) da bu yatırımdan çok memnun. Türkiye’den daha iyi yatarımın gideceği yer yok. Türkiye içinde yatırım yapmış olduk.”
Yüzde 70 büyüyecek
Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Aslı Karadeniz, uzun zamandır organik büyürken bir yandan da satın alma yoluyla büyüme stratejisine sahip olduklarını hatırlatarak, “Hem şirketimiz hem de sektörümüz açısından büyük bir adım olan bu anlaşmayla ciromuzun ve net satış alanımızın yüzde 70 büyüyeceğini öngörüyoruz. Birleşmenin ardından Türkiye’nin 20 iline daha ulaşarak toplam 47 ilde hizmet vereceğiz. Boyner daha çok alışveriş merkezmerinde, YKM ise daha çok caddelerde güçlü. Bu yönüyle de birbirlerini tamamlıyorlar” diye konuştu. Karadeniz, sektörde bugüne kadar farklı bölgelerde, farklı müşteri gruplarına hizmet veren bu iki büyük markanın güçlerini birleştirmesiyle, çalışanları ve hissedarları için çok daha büyük değerler yaratabileceklerini belirterek, her iki markanın güçlü yanlarının birleşeceğini ve hızla büyüyeceğini kaydetti.
Boyner: Aile şirketine satılmasından müsterihler
CEM Boyner, satın alma anlaşmasını duyururken YKM’nin Tan Ailesi dışındaki hissedarlarına “YKM’nin kıymetli hissedarı Lale Güven Tuğlu Hanımefendiye, Nuşin Oral ve Emir Kunt kardeşlerime, Fethi Ağralı Ağabeyime, Tuğrul Ağralı ve Turgay Ağralı kardeşlerime en derin şükranlarımı sunmak istiyorum” sözleriyle teşekkür etti. Tuğlu, Kunt, Oral ve Ağralı ailelerinin YKM’yi bir fondan ziyade başka bir aile şirketine satmaktan dolayı müsterih olduklarını belirten Cem Boyner, “Hukuki süreci YKM yönetimiyle birlikte götüreceğiz. YKM’nin ebini çok beğeniyoruz. Sürecin tamamlanmasından sonra da onlarla çalışmayı çok arzu ederiz. YKM’nin kalan diğer ortaklarından (Tan Ailesi) akıl, fikir almayı da çok isteriz” diye konuştu.
Tan Ailesi hisse satmaya yanaşmadı
BİR süredir pek çok yabancı fonla da görüşen YKM’nin ortakları arasında satışa ilişkin görüş ayrılığı olduğu biliniyordu. Nuri Güven’in 1950’de kurduğu YKM, kızları Gülay Tan ve Lale Güven Tuğlu ile şirkete küçük hisseyle ortak ettiği Fethi Ağralı’ya kalmıştı. YKM’nin diğer ortakları hisselerini devrederken, 1940 doğumlu YKM Yönetim Kurulu Başkan Vekili Gülay Tan ve oğulları Saruhan ile Harun Tan yüzde 37’lik hisselerini satmayarak YKM’de ortak kalmayı sürdürdü. Gülay Tan, geçen yıl Hürriyet gazetesindeki röportajında şöyle demişti: “YKM çok güçlü finans yapısı ile iştah kabartan bir şirket. Çok teklif geliyor tabii ki ama onları nazikçe dinliyoruz. Kendimi YKM’nin dışında asla düşünemiyorum. Sadece dışarıya açılmak, yeni pazarlara girmek ve daha çok büyümek için stratejik ortaklık olabilir. YKM benim için çok mühim, çok emek verdim. Babamın yadigarı ve emaneti. Asla satmayız. Belki halka açılırız.”
Oral: Ailede gerilim yok
YKM Yönetim Kurulu Üyesi Nuşin Oral, satış sürecini şöyle değerlendirdi: “Yerli yabancı pek çok stratejik ortak adayıyla görüştük. Sektörde bu tür konsolidasyonlar bekleniyordu. Boyner hem perakendede faaliyeti olan hem yabancı fon ortağı bulunan bir grup olduğu, hem de ticari nedenlerle seçildi. Aile içinde satışla ilgili bir gerilim yok. Yaklaşık 2 yıldır biz şirketin yüzde 63’ünün satışta olduğunu söylüyorduk. Gülay teyzemler (Tan) içinde kalmak istediler. Şirketler üçüncü jenerasyonda ya el değiştiriyor ya da ortaklar birbirini satın alarak sadeleşiyor. YKM’de de böyle oldu. 21 kişilik 4’üncü kuşak bir şirketi yönetmek için çok kalabalık. Şimdi herkesin başka planları var ama biz perakendenin içine doğduk. Bu alandan başka yere gitmiyoruz.”