Güncelleme Tarihi:
AMWAY Türkiye, 2 yıl içinde İstanbul’da dev bir tanıtım merkezi açacak. Kozyatağı’nda 1999’da kurulan merkezin artan talepler karşısında yetersiz kaldığını belirten Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, serbest girişimcilerin eğitileceği yeni merkezin ilk hedefinin şirketin görünürlüğünü ve itibarını artırmak olduğunu söyledi. Merkezin, Balkanlar ve Ortadoğu pazarları için üs konumuna gelmesi de bekleniyor. Yıllık 8.4 milyar dolar cirosuyla dünyanın en büyük doğrudan satış şirketlerinden biri olan Amway, 2010 yarıyıl değerlendirme toplantısını geçen yıl açılan Londra Tanıtım Merkezi’nde yaptı.
75 milyon dolar hedef
Ergün, cilt bakımı ve kozmetikten beslenme destek ürünlerine, ev bakımı ve temizlik ürünlerinden kişisel bakıma geniş ürün gamı ve 500’den fazla ürün çeşidiyle öne çıkan Amway’in tüm dünyada 13 bin çalışanı ve 3 milyondan fazla serbest girişimcisiyle 8 milyarlık dolarlık bir ciroya sahip olduğunu belirtti. Ergün, şunları söyledi: “Amway’in tüm dünyada 55 ülkede şirket ve 80’den fazla ülke ve bölgede ürün satışı bulunuyor. Biz Amway Türkiye olarak bugün 67 milyon doları aşan ciromuz ve 160 binin üzerindeki serbest girişimcimizle Amway’in dünyada 15’inci, Avrupa’daki 4’üncü büyük şirketiyiz. 2010 yılını 75 milyon dolarlık bir ciro ve 180 bin serbest girişimciyle kapatmayı bekliyoruz.”
Beautycycle’la büyümek
Ergün, güzellik sektöründe geçen şubatta lansmanı yapılan yeni kozmetik ve cilt bakımı markası Beautycycle’la büyümek istediklerini söyledi. Tayfun Ergün, Amway’in ünlü cilt bakımı ve kozmetik markası Artistry’ye göre “çok daha kolay anlaşılır ve ucuz olan” yeni markası Beautycycle’la ilgili şunları anlattı: “2010 yılını ‘İçten dışa güzellik’ sloganıyla ‘Güzellik Yılı’ ilan ettik. Bu çerçevede beautycycle’la güzellik kategorisinde daha geniş bir kitleye hitap edebileceğiz. Ürünün lansmanını takip eden ilk dört ayda güzellik ürünleri satışlarında yüzde 20’lik bir artış gerçekleşti. ”
Yılda 6 bin ziyaretçi
Amway’in Londra Tanıtım Merkezi’ni gazetecilere gezdiren Avrupa Dış İlişkiler Bölge Müdürü Candan Çorbacıoğlu, merkezin komple bir Amway deneyimi sunduğunu anlattı. Merkezde hem serbest girişimciler eğitiliyor hem de satış yapılıyor. Şirketin tüm ürünlerinin yer aldığı merkezde, Amway ürünlerinin kullandığı kuaför alanı bile düşünülmüş. Merkezi bir yıl içinde çoğu serbest girişimci olmak üzere 6 bin kişi ziyaret etmiş.
Türkiye daha çok gündeme gelecek
TAYFUN Ergün, İstanbul’da da dev bir tanıtım merkezi açmayı planladıklarını açıkladı. Ergün, şu bilgileri verdi: “Başta İstanbul’da olmak üzere Türkiye’deki tüm Amway serbest girişimcilerinin ofis olarak da kullanabilecekleri bir alternatif yaratmak istiyoruz. Şu anda İstanbul Kozyatağı’nda bir tanıtım merkezi var ancak Amway, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla büyüdüğü için burası küçük kalıyor. Yeni açılacak merkezde daha büyük ve çok sayıda toplantı salonları olacak. Merkezin ilk hedefi Türkiye’deki serbest girişimciler. Ancak Amway, Türkiye’de olduğu gibi tüm dünyada da gün geçtikçe büyüyor. Önümüzdeki yıllarda Balkanlar’da ve Ortadoğu’da da merkezler olacak. Türkiye’ye yakın bu pazarlar açıldığında, Türkiye konumu dolayısıyla bu ülkeler için de merkez durumuna gelecek, daha çok gündemde olacak.”