Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2007 00:00
Şarkıcılardan tasarımcılara herkes kendi adını taşıyan bir parfüm markası yaratma yarışına girince, ultra lüks parfüm satışlarındaki büyüme yavaşladı. 2006’da yüzde 3 büyüyerek 18 milyar dolarlık hacme ulaşan sektörde, 2007’deki büyüme yüzde 3’e bile ulaşamadı. Buna karşın ultra lüks ürünlerdeki yıllık büyüme yüzde 12’yi aştı.
YÜZDE 60 ULTRA LÜKS: Jeniffer Lopez’den Celine Dion’a, Prada’dan, Hermes’e kadar çok sayıda seçeneğin bulunduğu ultra lüks parfüm sektörüde sadece 2006 yılında 200’e yakın yeni marka doğdu. Tüm parfüm sektörünün yüzde 60’ına hakim konumda olan bu ultra lüks ürünlerin tanıtımı için firmaların ortalama harcama tutarları 50 milyon dolara ulaşıyor. Buna karşın, seçenek çokluğundan dolayı birçok ürün hakettiği satış hacmini yakalayamıyor. Birçok marka çözümü pazardan çekilmekte buluyor. Geçen yıl Yves Saint Lauren’in Nu’su 5 yıl hayatta kalma savaşı verdiği rekabet ortamında öne çıkamayınca üretimi durduruldu. Aynı firmanın M7 adlı erkek parfmünün satışına da benzer nedenlerle son verildi.
ORTALAMA 100 DOLAR: Sektörde hayatta kalmanın bu denli zorlaşmasına pazarlama faaliyetleri neden oldu. Bir ultra lüks parfüm artık havaalanlarından kendi mağazalarına,
büyük alışveriş merkezlerinden tren istasyonlarına kadar her türlü satış noktasına girmeye çalışıyor. Ultra lüks güneş gözlükleri ve çanta gibi ürünlerde fiyatlar hızla artarken, rekabet parfüm fiyatlarının erimesini sağlıyor. Birçok ünlü tasarımcı ve sanatçının adını taşıyan ultra lüks parfümün fiyatı bugün 100 doların üzerine çıkamıyor. Satışlardaki başarısızlığın nedenleri arasına yeni parfümlerdeki esansların birbirine benzerliği de dahil ediliyor. Farklı ambalajlarda satışa sunulan bu markaların hepsi sanki aynı kokuyormuş hissi uyandırıyor.
ÇOK ÖZEL ÇÖZÜM: Bazı markalar şimdi bu tıkanıklığın önünü açabilmek için yeni bir strateji uyguluyor. ’Çok özel’ adı altında seriler çıkaran bu markalar fiyatları da diğer ürünlerine oranla yüksek tutuyor. Hermes’in serisinde fiyat 190 dolar olurken ürün sadece Hermes’in bazı butiklerinde satılıyor. Seyahat boyu 135 dolar olan bu parfümün deri ambalajlı fiyatı ise 590 dolar oluyor. Eylülde tasarımcı Tom Ford da 12 farklı esanslı Private Blend adlı bir seri çıkardı. Türün ve çiçek gibi kokulardan oluşan bu seri Harvey Nichols ve La Rinascente’de alıcısıyla buluşuyor. Diğer satış noktalarına gönderilmiyor. Prada ise aynı uygulamayı 2003’te Ms Adireer’s adlı ürünüyle başlatmıştı.