175 milyon doları peşin ödedi Bandırma’ya 50 milyon dolar yatıracak

Güncelleme Tarihi:

175 milyon doları peşin ödedi Bandırma’ya 50 milyon dolar yatıracak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2010 00:00

TCDD Bandırma Limanı’nın İşletme Hakkı Devrine ilişkin imtiyaz sözleşmesi imzalandı. Kombine taşımacılığının merkezi olması hedeflenen Bandırma Limanı’na 175.5 milyon dolar veren Çelebi Holding, önümüzdeki 5 yıl içerisinde 50 milyon dolarlık yatırım için düğmeye bastı.

Haberin Devamı

KOMBİNE taşımacılığın merkezi olması hedeflenen TCDD Bandırma Limanı’nın İşletme Hakkı Devrine ilişkin İmtiyaz Sözleşmesi imzalandı. Bandırma Limanı’nın özelleştirme ihalesinde 175 milyon 500 bin dolarla en yüksek teklifi veren Çelebi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Can Çelebioğlu, holdingin önümüzdeki 5 yıl içinde Bandırma Limanı’na 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planladığını açıkladı. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, amaçlarının Türkiye’deki özel sektörün dinamizmini harekete geçirerek, daha kaliteli hizmet vermek, bunu yaparken de mümkün olduğunca daha az kamu kaynağı kullanarak imkanları ülkeye sunmak olduğunu söyledi.
Bölge lojistik merkezi
Gelecek 10 yılda limanı, 11 milyon ton kuru dökme ve karışık yük, 300 K TEU konteynırın ve 200 K aracın elleçlendiği bir liman haline dönüştürmeyi planladıklarını anlatan Çelebioğlu, şöyle konuştu: “Bandırma Limanı ulaşacağı bu hacimle, bölgesinin lojistik merkezlerinden biri haline dönüşecek, yaratacağı yeni iş alanlarıyla Bandırma yöresinin gerek ekonomik, gerek sosyal kalkınmasında büyük rol oynayacaktır. Bandırma Limanı sahip olduğu demiryolu ve karayolu bağlantıları ve geniş liman içi stoklama sahaları nedeniyle Türkiye dış ticaretinin dinamosu olan Güney Marmara, İç Anadolu ve Ege bölgelerine en yüksek faydayı sağlayabilecek bir liman.”
2006’da Antalya Limanı ile liman işletmeciliğine adım attıklarını hatırlatan Can Çelebioğlu, şu bilgileri verdi: “Bandırma Limanı, ülkemizin artan otomotiv ihracatında ihtiyaç duyulan liman hizmetleri konusunda, Bursa bölgesinin artan araç ihracat hacminin bölge limanları ile karşılanamamasına da çözüm getirecek bir alternatif olacak. Yapılacak olan iyileştirmelerle limanın 2009’da yüzde 2.7 olan uluslararası kargo taşımacılığı içindeki pazar payı, 2020’de yaklaşık yüzde 5.2’ye çıkacağını tahmin ediyoruz. Böylece Bandırma Limanı ulaşacağı bu hacimle, bölgenin lojistik merkezlerinden biri haline dönüşecek. Bandırma Limanı, bölgenin çevre ve doğaya en duyarlı limanı olacak.”
3’üncü devir oldu
Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu, şeker üretimi ve pazarlamasından hava yolu taşımacılığına, bankacılıktan enerji sektörüne kadar değişik faaliyet alanlarında hizmet veren kuruluşların özelleştirme amacıyla portföylerinde bulundurduklarını anlattı. Bandırma Limanı’nın Çelebi Bandırma Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş’ye devrinin daha önce yapılmış devirlerle birlikte TCDD’ye ait 3’üncü liman özelleştirmesi devri olacağını vurgulayan Aksu, “İskenderun Limanı ihale ilanında. Diğer iki limanla ilgili süreç devam ediyor. Bandırma Limanı’nın özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 175 milyon 500 bin dolarla Çelebi OGG verdi. Çelebi OGG, özelleştirme bedelinin tamamını peşin olarak idaremize ödedi” diye konuştu.

174 liman var

Haberin Devamı

AMAÇLARININ Türkiye’deki dinamizmi harekete geçirmek olduğunu dile getiren Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Türkiye’de 24’ü kamu, 27’si belediye, 123’ü ise özel sektör olmak üzere 174  tane liman bulunuyor. Ülkenin dış ticaretinin yüzde 85’i bu limanlardan gerçekleştiriliyor. Bunun yüzde 15’i ise demiryolu bağlantılı limanlardan yapılıyor.”

Haberin Devamı

Sözleşme incelemesi bazen 29 ayı buluyor

SÖZ konusu özelleştirme işleminin bir kiralama işlemi olduğunu, bir süre sonra tekrar kamuya geçeceğini hatırlatan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu süre zarfında da ihracatçı kazanacak. Daha fazla iş, aş üretilecek. Devir ihalesi Mayıs 2008’te yapıldı. Maalesef Türkiye’de bu süreçler çok uzun süre alıyor. Anayasadaki çok açık hükme rağmen maalesef bu imtiyaz sözleşmelerinin incelenmesi 60 gün değil bazen 29 ay alıyor, bazen 2 yıl alıyor. Sonuçta bu iki yıllık süreçte Türkiye, hazine açısından, ülke ekonomisi açısından beraberinde büyük kayıplar getiriyor. İnşallah bundan sonrakilerin de daha makul sürelerle bu devir işlemleri yapılır.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!