Güncelleme Tarihi:
Richmond İstanbul Otel'de düzenlenen basın toplantısında, Richmond International'i ve grubun genişleyen hedefleri hakkında bilgi veren Richmond International Genel Müdürü Ümit Yaşar Atalay, İstanbul'da 1992'de faaliyete başlayan Richmond Otel'in daha sonra sırasıyla Pamukkale'de 2, Efes ve Sapanca'da birer otel ile faaliyete geçtiğini ve şu anda 5 tesis ile otelcilik hizmetlerini sürdürdüğünü söyledi.
Şimdi de grubun 25 yıllık turizm tecrübesiyle 360 derece otel yönetimi hizmeti sunmak üzere Richmond International'i kurduklarını belirten Atalay, bu şirketin Türk turizm endüstrisine damga vuracak otel yönetim şirketi olduğunu kaydetti.
Atalay, Richmond International'in fizibilite, teknik danışmanlık, satış ve pazarlama, gelirler yönetimi, finans ve kontrol yönetimi, yiyecek ve içecek, insan kaynakları, satın alma yönetimi ve yönetim danışmanlığı alanlarında hizmet vereceğini ve bu kadro ve birikime sahip olduklarını kaydetti.
Aksoy Grup olarak bu yeni yapılanma ile yurt içinde ve yurt dışında yeni otelleri bünyelerine katmayı planladıklarını belirten Atalay, hedeflerine ilişkin şu bilgileri verdi:
“En somut hedefimiz kantitatif büyüme. Türkiye'de 5 otel ile faaliyet gösteren Richmond, yeni dönemde Richmond International başlığı ile kalitatif büyümesini sürdürüp, zincire yeni işletmeler kazandırmayı hedefliyor. Hedefimiz 10 yıl içinde yurt içinde 12, yurt dışında 5 olmak üzere 17 yeni oteli işletmemiz çatısına katmak. 250 milyon dolar ciro, şu anda 2 bin olan yatak kapasitemizi 9 bine çıkarmayı hedefliyoruz.”
100 MİLYON DOLARLIK YENİ OTEL YATIRIMI
Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Atalay, Richmond International'e yönetim hizmeti için ciddi başvuruların bulunduğunu, Suriye'de şu an bir otel ile yapılan görüşmelerin tamamlanmak üzere olduğunu söyledi.
Atalay, Türkiye'de de Adana ve Kocaeli ile birlikte birkaç şehirde daha Aksoy Grup'un kendi otel yatırımlarının olacağını söyledi.
Aksoy Grup Yönetim Kurulu Üyesi Oktay Orhon ise grubun cirosunun 110 milyar dolar olduğunu, yapacakları otellerin yatırım bedelinin ise yaklaşık 100 milyon dolar civarında bulunduğunu belirtti.
Çevre ülkelerin de ilk hedefleri arasında yer aldığını dile getiren Orhon, Türkiye'deki otel zincirlerinin, yabancı zincirler ile rekabet edebildiğini, Türk markalarının çevre ülkelere yayıldığını, tecrübe ve birikim olarak hiçbir eksiklerinin olmadığını söyledi.
Aksoy Grup Yönetim Kurulu Üyesi Belgin Aksoy da BM rakamlarına göre 2020 yılında dünya nüfusunun yüzde 22'sinin 60 yaş üzerinde olacağını, bunun da daha fazla yaşlı insan ve daha fazla sağlık problemi ve gideri anlamına geldiğini belirtti.
Artık insanların kendilerine daha iyi bakmaya başladığını ve bu çerçevede SPA sektörünün sunduğu olanakların sınırsız olduğunu ifade eden Aksoy, “Dünyada özellikle 30 gelişmiş ülkede 289 milyon kişi SPA kullanıyor. 2 trilyon dolar olan SPA sektörünün değeri her geçen gün artıyor. Biz de Richmond Nua Wellness SPA ile bu sektörde ilerliyor olacağız” dedi.