Güncelleme Tarihi:
TEMELLERİ 60 yıl önce Kastamonu’da Sadettin Aslandağ, tarafından atılan Artella ve Tresette markaları bugün 17 ülkeye ihracat yapıyor. Kastamonu’da babası Sadettin Aslandağ tarafından ahşap işlemeyi öğrenen Cemal Aslandağ, 1988 yılında İstanbul’da 70 metrekarelik küçük bir atölye’de seri üretime başladı. Kurumsallaşma ve markalaşma adına yapılan yatırımlarla öne çıkan grup, ahşap kapı ve mutfak üretiminde 170 milyon liralık ciroya ulaştı. Aslandağ Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Aslandağ, yeni fabrika yatırımı ile üretim hacmini arttırmanın peşinde olduklarını anlattı.
SAKARYA’YA 60 MİLYON TL
Artella ile yılda 90 bin ahşap iç mekan kapısı ürettiklerini belirten Cemal Aslandağ, şu değerlendirmeyi yaptı: “İstanbul Maltepe’deki 10 bin metrekaresi açık, 10 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 20 bin metrekarelik fabrikamızda 270 kişi çalışıyor. Hem iç pazarda hem de dış pazarda büyüyen bir firma olduğumuz için üretim üssümüzü Sakarya’ya taşımaya karar verdik. İnşaatına başladığımız, 2023 yılında yatırımı tamamlanacak ve şu andaki yatırım bedeli 60 milyon TL olan Sakarya Kaynarca Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’ne 40 bin metrekarelik bir fabrika yatırımı yapıyoruz. Böylece Maltepe’deki 20 bin metrekarelik bir alandan iki katı büyüklüğü bir alana taşınacağız. Yeni fabrika yatırımıyla Aslandağ Ahşap tarafındaki yaklaşık 270 çalışan sayısı, 500 kişiyi bulacak.
YÜZDE 30’A ÇIKARACAK
Yeni yatırımımızın da etkisiyle 2020 yılına kadar her yıl yüzde 20-30 civarında büyümeyi hedefliyoruz. Sürekli kendini geliştiren, Ar-Ge’ye yatırım yapan, sektörü yakından takip eden bir firma olarak faaliyet gösteriyoruz. Son yıllarda Ar-Ge ve Ür-Ge’ye yoğun mesailer harcıyoruz. Her yıl kapıda ve mutfakta birer model üretebilecek şekilde çalışmalara ağırlık verdik. 17 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Hedefimiz ihracat pazarlarımızı arttırabilmek. Bunun için şirketimizde özel bir ihracat birimi oluşturduk. Avrupa ve Ortadoğu ülkeleriyle yakından ilgileniyoruz. 2017 yılında üretimimizin yüzde 15’ini ihraç ettik. ABD, Macaristan, İran, Suudi Arabistan, Libya, Gürcistan yoğunlukla ihracat yaptığımız ülkeler. Şu anda yüzde 15 olan ihracatımızı yüzde 30’lara çıkarmak gibi bir hedefimiz var.”
5 MİLYON ADET KAPIYA İHTİYAÇ VAR
MOBİLYA sektörünün 2002 yılından itibaren büyüme yönünde eğilim göstermeye başladığını hatırlatan Cemal Aslandağ, şöyle konuştu: “2017 yılını 2.7 milyar dolar ihracatla kapatarak önemli bir başarıya imza attı. Ayrıca mobilya sektörü, dış ticaret fazlası veren ender sektörlerden bir tanesi. Mobilya sektörünün büyüme grafiğiyle paralellik gösteren kapı sektöründe de markalaşma atağına geçildi. Türkiye, bugün Amerika’ya dahi kapı ihraç eder duruma gelmiştir. Birkaç senedir inşaat sektörünün Türkiye ekonomisinin lokomotif gücü olmasıyla birlikte kapı sektörüne de olumlu yansımalarını hissettik. Türkiye’de her yıl yaklaşık 5 milyon adet kapı ihtiyacı doğmakta.”