Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2011 00:00
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması ödül töreninde 15 altın, 16 bronz ve 19 gümüş Effie ödülü sahiplerini buldu.
Effie Worldwide işbirliğiyle düzenlenen Effie Yarışmasına bu yıl 164 başvuru yapılırken, 26 farklı kategoriden oluşan Effie’de, 127 kampanya finale kaldı. Reklamverenler Derneği ve Effie Jüri Başkanı Ahmet Pura, “Kampanyaların pazarda zorlu bir sorunun üstesinden gelmesi gerekiyor. Sonuçların kanıtlanması, yaratıcı olması gerekiyor” dedi. Jürinin ön elemede iki gün süreyle 20 saat, finalde iki gün süreyle 25 saat kesintisiz çalıştığını kaydeden Pura, bu yıl gelen rekor başvurudan sonra yurtışında temsil edecek kampanyaların iyi dereceler getirmesini umduğunu söyledi. Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan ise, 2005’ten beri Effie kapsamında pek çok eğitim verildiğini ve kazananların yer aldığı 3 kitap yayınlandığını söyledi. Özkan, şu bilgileri verdi: “Effie’de pazarlama iletişimi sektöründe hedef-sonuç ilişkisi daha fazla önemseniyor. Bu yarışma, gerçek, ölçülebilir sonuçlar ve etkinliğe ait içgörü ve verilere dayanıyor. Bu yıl Effie’de değerlendirme kriterlerinde yapılan değişiklik ile çoklu katılım imkânı ve Effie Etkililik Endeksi gibi yenilikler getirildi.”
Altın Effie kimlere gitti
Temel gıda: Barbara (Pınar Süt)
Tatlı tuzlu yiyecek: Propaganda İstanbul (Eti Browni Intense)
Tatlı tuzlu yiyecek: Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi (Eti)
İçecek: Wunderman (Mey İçki)
Banka, Sigorta ve Finansal hizmetler: Concept (Şekerbank)
Banka, Sigorta ve Finansal hizmetler: Medina Turgul DDB (İş Bankası)
Temizlik: Lowe (Unilever)
Bilgi teknolojisi: TBWA (Avea), Teamred (Vodafone)
Hayır’lı işler: UltraRPM (The Coca-Cola Company), Grey (Darüşşafaka)
Krizde Başarılı: Rabarba (PepsiCo)
Lansman: Grey (P&G)
Sürdürülebilir Başarı: Medina Turgul DDB (Unilever)
Dijital: Rabarba (Unilever)