Güncelleme Tarihi:
Yeni fabrikanın, üretim kapasitesini önemli ölçüde artıracağını ve OMO, Domestos, Yumoş, Cif, Rinso, Elidor ve Dove gibi pek çok markanın üretiminin de bu tesiste yapılacağını ifade eden Unilever Türkiye CEO’su Mehmet Altınok, “Bu fabrikanın tasarımında da, tıpkı Unilever’in kısa bir süre önce Konya’da açılan dondurma fabrikası gibi, çevre üzerindeki etkisi çok düşük olan fabrikalarda kullandığı model temel alınacak. Konya’daki ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikasının enerji etkin motorları, yağmur suyu toplama ve tam su arıtımı uygulamalarıyla LEED sertifikalı ve ‘0 katı atık’ bir fabrika olması hedefleniyor” dedi.
2.5 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
Ev ve kişisel bakım pazarının toplam boyutunun yaklaşık 2.5 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğunu dile getiren Altınok, sektörün yüzde 8-9 büyüme gösterdiğini söyledi. Geçen Haziran ayında üretime başlayan ve 95 milyon Euro üzerinde yatırım yaptıkları Konya’daki yeni dondurma fabrikasının ardından büyümeye devam ettiklerini belirten Altınok şunları söyledi: “Bu, ülkemizin uzun vadeli ekonomik gelişimi konusundaki kararlılığımızın altını çiziyor. Ayrıca, Unilever gibi sorumluluk sahibi işletmelerin yatırımları, Konya bölgesinin genel finansal ve ticari sağlığı açısından da olumlu bir katkı sağlamaya yardımcı oluyor.”
5 bin çalışanı var
UNİLEVER Türkiye ev ve kişisel bakım ürünlerinin üretim sürecinin Gebze’den tüm geçiş tamamlanana dek bir süre daha devam edeceğini söyleyen Altınok, “Unilever sorumlu bir işletme olarak, çalışanları ve diğer paydaşları ile çalışarak, bu aktarım sürecinin her aşaması ve Konya’da ortaya çıkacak fırsatlar ile ilgili düzenli bilgilendirilmelerini sağlıyor. Türkiye’de 5 bini aşkın çalışanımız bulunuyor” dedi.