Güncelleme Tarihi:
Diyarbakır’da kurulan 3 bin metrekarelik lojistik merkezi ile bu bölgelere hizmet verecek olan Kiler, bugün Diyarbakır’da açılacak 4 mağazanın yanı sıra Batman, Mardin ve Şanlıurfa’da da yer alacak Kiler, mevcut illerde de açılacak olan 27 mağaza için 15 milyon liralık yatırım yaptı. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde açılacak mağazalarla 800 kişiye de istihdam sağlanacak. Bu yılın ilk yarısı bitmeden 31 ilde 197 mağazaya ulaşacak Kiler, ikinci yarıda açacağı mağazalarla yılı 215 mağaza ve bin 200 ile bin 500 arasında yeni istihdamla kapatmayı planlıyor.
15 mağaza açılacak
Kiler Holding Perakende Grubu Başkanı Ümit Kiler, halka arzdan elde ettikleri kaynağı yatırıma dönüştürmeye çalıştıklarını belirterek, “Yeni bölgeler ve iller bize heyecan veriyor. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’ya 3-5 mağaza ile girmedik. 4 ilde hizmet vereceğiz. 15 gün içerisinde 15 mağaza açacağız. Bu bölgede daha çok kişiye hizmet vermek istiyoruz. Bölgede potansiyeli olan yerel perakendecilerle de satın alma gibi işbirlikleri de yapmak istiyoruz” diye konuştu. Kiler, bu bölgeye yatırım yaparken herhangi bir risk olmadığını gördüklerini dile getirdi. Kiler, yeni mağazalarla birlikte yüzde 20 ciro artışı sağlayacaklarını düşündüklerini de sözlerine ekledi.
3 bölgeye yayılacak
Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir ise bu yılın ilk yarında açıklacak mağazalarla ilgili bilgi verdi. Bugün Diyarbakır’da 4 ve Çorlu’da 1 olmak üzere 5 mağaza açacaklarını ifade eden Özdemir, şunları söyledi: “28 ilde 182 mağazaya ulaşacağız. Diyarbakır’da 2 mağazası olan bir grubu aldık. Bunun yanı sıra, 2 mağaza daha açacağız. Diyarbakır’ı Tokat, Batman, Adana, Mardin, Şanlıurfa Kayseri, Düzce izleyecek. Bu yıl yatırımlarımızı Doğu ve Güneydoğu, İç Ege ve Orta Karadeniz olmak üzere 3 ana bölgede gerçekleştireceğiz.”
Diyarbakır’da yüzde 20 artış var
DİYARBAKIR’DA bir haftadır hizmet verdiklerini kaydeden Nihat Özdemir, “Tabelamız Kiler değil, ama çalışanlarımız Kiler’in çalışanları. O bölgede Kiler Grubu’nu herkes biliyor. Satın almadan önceki hafta ile bu haftayı karşılaştırdığımızda aynı mağazada yüzde 20’lik artış var” diye konuştu.
Satın almalarla da ilgileniyor
TÜRKİYE gıda perakende sektöründe hala alınacak çok yol bulunduğunu belirten Ümit Kiler, şu bilgileri verdi: “Türkiye gıda perakende pazarı 160 milyar liralık büyüklüğe ulaştı. Süpermarket segmenti incelendiğinde ulusal zincirlerin payı yüzde 25 düzeyinde. Bu oran bize önümüzde inorganik büyüme fırsatları bulunduğunu gösteriyor. Büyüme stratejimiz her iki şekilde de olabiliyor. Hem organik hem inorganik olarak. Her iki büyüme stratejisi de bizim için çok uygun. İrili ufaklı, büyük küçük bütün satın almaları yapabilme kabiliyetine sahibiz. Önümüzde satın alma fırsatları olursa tabii ki değerlendireceğiz.”