Güncelleme Tarihi:
Arslan, “Elektrik dağıtım şirketleri olarak her ay 33 milyon abonenin 15 milyonuna ihbarname gönderiyoruz. Bu maliyeti de faturasını düzenli ödeyenler ile dağıtım şirketleri üstleniyor. Biz devletten aldığımız elektriğin bedelini 18 gün içinde ödemek zorundayız. Bu nedenle abonelere 15 gün süre veriyoruz ancak yine de ödemeyenler oluyor” dedi.
Elektrik Piyasası Kanunu’na göre abonelere son ödeme tarihini 10 gün geçtikten sonra ‘faturanızı ödeyin” ihbarnamesi gönderilerek ‘5 gün içinde faturanızı ödemezseniz elektriğiniz kesilecek” deniyor. Abone bu süre içinde faturasını ödemezse elektriği kesiliyor. Elektrik faturasını zamanında ödemeyen 15 milyon abonenin yarısı yani yaklaşık 7.5 milyonu bu ihbarnameyi alınca faturasını ödüyor. Geriye kalan 7.5 milyon abonenin de yaklaşık 4 milyonu elektriği kesildikten sonra faturasını ödemeyi tercih ediyor. 3.5 milyon abone ise düzenli ödeme yapmıyor. ELDER Başkan Yardımcısı ve Sabancı Holding Enerji Grup Başkanı Selahattin Hakman da, Türkiye’de bir yılda 40 milyar dolarlık elektriğin fatura edildiğini anımsatarak “yüzde 5’lik bir düşüş 2 milyar dolarlık tasarruf anlamına geliyor. 5 yılda bu rakam 10 milyar dolar olacak ki çok önemli bir tasarruf sağlanmış olacak” bilgisini verdi.