Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2006 00:00
Türkiye'de Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarının işbirliği ile hizmet veren BSH yeni yatırımları ile Türkiye’deki üretim kapasitesini bu yıl 2.2 milyon adetten 3.5 milyon adede çıkartıyor. Türkiye böylece, dünya genelinde 15 ülkede üretim yapan BSH’nin en büyük üretim merkezi olacak.
TÜRKİYE’DE Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla hizmet veren BSH’nin CEO’su Norbert Klein, 2004’te yüzde 64 oranında büyüyen sektörün geçtiğimiz yılı yüzde 3’lük büyüme kapattığını belirterek, "2006’da ise özelde hane sayısında, genelde de emlak sektöründe süregelen büyümeye paralel olarak yurtiçi pazarda yüzde 3-5 oranında ılımlı bir büyüme öngörüyoruz" dedi. Yurtiçi ve uluslararası pazarların son derece rekabetçi olduğu ortamda, şirket cirosunun 2005’e göre yüzde 8’lik artışla 884 milyon
Euro’ya ulaştığını söyleyen Klein, "Bu bizim için rekor bir ciro oldu ve pazardan daha hızlı büyüdük. Aynı dönemde, şirketin net kárı ise yüzde 56’lık artışla 55 milyon Euro olarak gerçekleşti" dedi. Geçen yıl Türk beyaz eşya sektörünün toplam ihracatının 2004’e göre yüzde 8 arttığına işaret eden Klein, BSH’nin ise yılı yüzde 24’lük rekor bir artışla 270 milyon Euro ile tamamladığını kaydetti. Türkiye’nin BSH Grubu’nun en önemli ihracat üslerinden biri haline geldiğini vurgulayan Klein, dünyanın en büyük beyaz eşya pazarına sahip ABD’ye ihraç etmek üzere Türkiye’de çift kapılı buzdolapları üretmeye başladıklarını söyledi.
YATIRIMA DEVAM EDECEĞİZ: Türkiye’de 1992 yılından beri faaliyette bulunduklarını belirten Klein, "Yıllardır üst üste elde ettiğimiz pozitif mali sonuçlar, bir yandan operasyonlarımızı geliştirirken, diğer yandan düzenli olarak yatırım yapmamıza olanak veriyor. Sadece 2005 yılında 65 milyon Euro’luk rekor bir yatırım gerçekleştirdik. 1992 yılından bu yana yaptığımız 500 milyon Euro’ya yaklaşan yatırımlar ise, Türkiye’de büyümeye devam etme isteğimizin önemli göstergesidir" diye konuştu.Türkiye’nin yabancı sermayeli en büyük 8’inci şirketi olan BSH’nin bölgesel olarak da büyüdüğüne dikkat çeken Klein, şöyle konuştu: "KKTC ve Irak dahil olmak üzere Orta Asya ve Kafkaslar’a yönelik satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetlerimiz, 1999 yılından bu yana BSH Türkiye’nin yönetiminde sürdürülüyor. Operasyon hacmimizin 5 yılda 10 kat arttığı bu bölgedeki konumumuzu daha da güçlendirmek amacıyla, en büyük merkezimiz olan Kazakistan’ın Almati kentinde temsilcilik açtık." Finanstan Sorumlu BSH İcra Kurulu Üyesi Özcan Aydilek de, 2006 yılının ilk 3 ayında cirolarının 223 milyon Euro’ya ulaştığını belirterek, "Yılın ilk çeyreğinde ciromuzu bir önceki yıla oranla yüzde 17, vergi sonrası net kárımızı ise yüzde 75 oranında artırdık" dedi.
EN BÜYÜK MERKEZ OLUYORUZ:
Teknik ve Fabrikalardan Sorumlu BSH İcra Kurulu Üyesi Markus Löeffler ise, şirketin 2005 yılındaki 65 milyon Euro’luk yatırımının 46 milyon Çerkezköy’de sayısı 4’ü bulan fabrikalara yaptığını söyledi. Bu yatırımlarla şirketin üretim kapasitesinin 2.2 milyondan 3.5 milyon birime çıkarıldığını ifade eden Löeffler, 2005 yılında toplam üretimi bir önceki yıla oranla yüzde 5 artırdıklarını belirtti. Löeffler, şöyle devam etti: "Çamaşır makinesi ve fırın fabrikalarımızı büyüterek yeni ürün serilerinin üretimine başladık. Bu kapasite artışına, ABD pazarına yönelik ankastre buzdolapları da eklendi. Yeni bulaşık makinesi fabrikamız ise 2006’nın son çeyreğinde üretime başlayacak."
Yabancılar arasında patent birincisiyizBSH Grubu bünyesinde bin 700 mühendisin araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde istihdam edildiğini belirten Markus Löeffler, bunların yaklaşık yüzde 4’ünün Türkiye’de bulunduğunu dile getirerek, BSH’nin her yıl 350 dolayında patent başvurusunda bulunduğunu söyledi. BSH’nin Almanya, Amerika, Çin, İspanya ve Türkiye’de patent departmanı bulunduğuna işaret eden Löeffler, "Türkiye’de ayrıca, bir fikri mülkiyet departmanı görev yapıyor. BSH, yabancı sermayeli firmalar arasında Türkiye orijinli patentli buluş sayısı açısından lider konumda bulunuyor. Ayrıca, beyaz eşya sektöründe Türkiye’nin en büyük patent portföyüne sahibiz. BSH Türkiye, tüm BSH fabrikaları arasında, patent başvurusu sayısı açısından 3 ise sırada yer alıyor" diye konuştu.
2003’ten beri zam yapmadık artık bıçak kemiğe dayandı
SATIŞLARDAN Sorumlu BSH İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg ise, beyaz eşya sektörünün 2005 yılında büyük ev aletleri üretiminde yüzde 6’lık artış kaydettiğini, 2005 yılında iç pazarda satılan 5.2 milyon birim büyük beyaz eşyanın toplam değerinin yaklaşık 1.7 milyar Euro olduğunu söyledi. Grünberg, bir gazetecinin "Döviz kurundaki artış fiyatlara yansıyacak mı? Gerilerse fiyatlar düşecek mi?" sorusu üzerine, şunları söyledi: "Bugüne kadar hakikaten çok ucuza aldınız. Çünkü bakır, çelik, plastik arttı, ancak biz bütün bu maliyetleri absorbe ederek bugüne kadar geldik. 2003’den bugüne kadar bir kuruş hakiki zam yapmadığımızı söyleyebiliriz.
Koç Grubu’nun da söylediği gibi artık bıçak kemiğe dayandı. Son zamanlardaki
döviz kuru ayarlamasından dolayı YTL’nin yüzde 17-18 gibi değer yitirdi. Haziran başında bir zam yapmayı düşünüyoruz. Herhalde yüzde 5-7 arasında zam olacak." Aynı soruyla ilgili söz alan Norbert Klein de, beyaz eşyada ürünlerin yüzde 95’inin hammaddelerden oluştuğuna dikkati çekerek, hammadde fiyatlarının artmasının yatırımlarını etkilemeyeceğini vurguladı.